Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner absolut att jag måste ha en sådan där Aglaonema nu
Hur gör du? Mina vill bara dö.De är lätta att ta sticklingar på.
Jadu, jag har bara vattenrotat den, lite uppgivet eftersom jag hört att det kan vara klurigt men det var en väldigt fin gren som gått av så... Det tog lite tid men helt utan krångel, den har bara stått i vatten i lämpligt ljus/temperatur/luftfuktighet. Jag misstänker att problemet ofta är att man tror att det ska gå att rota dem i samma livsmiljö som en vuxen planta står ut med, men det är ju en jäkligt resilient typ så ofta står de nog helt hopplöst egentligen...Hur gör du? Mina vill bara dö.
Vad har du för en sort? Den var fin, och jag har en ledig kruka som bara väntar på en ny växtJadu, jag har bara vattenrotat den, lite uppgivet eftersom jag hört att det kan vara klurigt men det var en väldigt fin gren som gått av så... Det tog lite tid men helt utan krångel, den har bara stått i vatten i lämpligt ljus/temperatur/luftfuktighet. Jag misstänker att problemet ofta är att man tror att det ska gå att rota dem i samma livsmiljö som en vuxen planta står ut med, men det är ju en jäkligt resilient typ så ofta står de nog helt hopplöst egentligen...
Nedre bilden är sticklingen, på köpet satte moderplantan flera nya små skott också (de ursprungliga större grenarna syns inte på bilderna).
Visa bifogad fil 103791
Vad har du för en sort? Den var fin, och jag har en ledig kruka som bara väntar på en ny växt
Jag hade en i flera år, den var väldigt enkel att ta hand omOch en kroton. Har ingen koll på denna sort men det stod att den skulle vara lättskött.
Visa bifogad fil 104228
Vilken fin! Jag har en också men den är inte sådär mycket varigerad men den är inte lika variegeradVisa bifogad fil 104621
Älskar min variegerade Fredskalla
Jag är jätteglad över att jag ramlade över den här! Nu verkar den ha acklimatiserat sig hemma och bott in sig i omplanteringen för nu börjar det komma ganska många nya skott.Vilken fin! Jag har en också men den är inte sådär mycket varigerad men den är inte lika variegerad
Gul variegering är väl ganska vanligt?Jag är jätteglad över att jag ramlade över den här! Nu verkar den ha acklimatiserat sig hemma och bott in sig i omplanteringen för nu börjar det komma ganska många nya skott.
Tycker variegeringen är något gul, vet inte om jag ska bli misstänksam eller inte.
Resten av plantan är så vit. Rädd att den ska gå tillbaka.Gul variegering är väl ganska vanligt?
Resten av plantan är så vit. Rädd att den ska gå tillbaka.