Införskaffat min första ”monster” tanken är att jag ska ta med den hem så får den boa på den nya bokhyllan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow
Jag vet inte specifikt vilka armaturer men många använder sig av Ikeas kontors/skrivbordslampor. Går att justera och rikta ljuset väldigt bra samt minskat ljusspill. Sen kanske jag inte tycker det är det snyggaste.Någon som har tips på snygg växtbelysning? De flesta lösningar som säljs som växtbelysning är både dyra och fula. Jag kan hitta LED för växter i nästan alla format men behöver armaturer som fungerar inredningsmässigt. De ska skärma ljuset så man inte blir bländad, fokusera ljuset så växterna får det de ska ha och se allmänt trevligt ut.
Söker tips på specifika armaturer men helst tips om hur man fixar till gammal skit så att det funkar. Nån blogg kanske?
Härlig samling med växter!!!Jag vet inte specifikt vilka armaturer men många använder sig av Ikeas kontors/skrivbordslampor. Går att justera och rikta ljuset väldigt bra samt minskat ljusspill. Sen kanske jag inte tycker det är det snyggaste.
Själv har jag bara fula lampor hängande över på flera ställen, funderar på bättre lösningar för att få ljuset mer ifrån sidan än uppifrån. Visa bifogad fil 105638
Någon som har tips på snygg växtbelysning? De flesta lösningar som säljs som växtbelysning är både dyra och fula. Jag kan hitta LED för växter i nästan alla format men behöver armaturer som fungerar inredningsmässigt. De ska skärma ljuset så man inte blir bländad, fokusera ljuset så växterna får det de ska ha och se allmänt trevligt ut.
Söker tips på specifika armaturer men helst tips om hur man fixar till gammal skit så att det funkar. Nån blogg kanske?
Ja, lösningen är jättebra och jag kikar på något liknande men mina lampor är förstora för de flesta skärmar.Härlig samling med växter!!!
Ikeas skrivbordslampa är en bra idé faktisk. Finns ju i olika design och det finns ju liknande som inte är Ikea med. Ska hålla utkik på loppis. Det viktigaste för mig är att växten kan få ljus utan att jag blir bländad och då är de ju en väldigt bra modell.
Varför vill du få in mer ljus från sidan? För att träffa större bladyta med ljuset eller finns det någon annan anledning?
Nu är den på sin slutgiltiga plats hemma hos mig.Införskaffat min första ”monster” tanken är att jag ska ta med den hem så får den boa på den nya bokhyllan.
Visa bifogad fil 105272
Jadå.Kan jag klippa av luftrötterna? De är typ tre meter långa
Visa bifogad fil 106432
Bra, för jag har redan gjort detJadå.
Den var tät och fin!Bra, för jag har redan gjort det
Den behöver en större kruka, och då kommer den inte få plats i fönstret mer.. Frågan är var den ska bo istället.
Aha, jag trodde de ville ha plats. Nä då får den bo kvar. TackDen var tät och fin!
Är du säker på att den behöver större kruka? Håller den på att spränga den gamla? Monstera trivs bra med att stå väldigt trångt och kan må dåligt av att få för mycket plats. Om den verkligen behöver mer plats så kan du även ta upp rotklumpen och beskära rötterna lite så blir det plats för nya rötter.
Men Monstera trivs ju även inne i rummet och då blir det ju fönsteryta ledig till fler växter så det är kanske bäst att flytta den ändå
Bonustips:Aha, jag trodde de ville ha plats. Nä då får den bo kvar. Tack