Rumsväxter 2

Du kanske råkade få med någon ohyra in? Jag hade tripsinvasion nyss - såg dem inte till att börja med för att de är så små så vissa växter hann bli riktigt fula innan jag fick bort dem :meh:

Kanske, men har lyst med ficklampa och verkligen kollat igenom (haft trips, fick slänga över 20 växter..) plus att min palett som stått bredvid mår prima!
Jajja, bättre lycka nästa gång 😁
 
IMG_20220909_200620.jpg

Har mestadels gröna växter nu förutom lite pelagoner som flyttat in för övervintring. Den här åkte ned från fönstret där den hängde efter att den började ta över hela fönstret 😂 Min sambo är less på alla växter, han tycker det får vara stopp nu 🫣
 
Kanske, men har lyst med ficklampa och verkligen kollat igenom (haft trips, fick slänga över 20 växter..) plus att min palett som stått bredvid mår prima!
Jajja, bättre lycka nästa gång 😁
Ja, då var det säkert jorden som du var inne på förut. Jag fick också slänga massa växter, så jäkla segt, men nu har jag också lärt mig att gå och spana med ficklampan :p
 
HUR blir man av med vita flygare (mjöllöss)?
Nu har de infekterat min lyckliga Lotta på övervåningen med...
 
Screenshot_2022-09-28-16-19-54-70_be80aec1db9a2b53c9d399db0c602181.jpg

Jag fick skicka sambon till posten för att hämta ut den här idag :love: Monstera thai constellation.
Nackdel med att råka befinna mig i en annan stad, svårt att smyga in nya växter när sambon måste hämta dom :laugh:

Nu är det dock absolut växtstopp ett tag, måste sälja många sticklingar innan jag har betalat av denna skönhet :angel: kollegorna höll på att svimma när jag sa vad den kostade. Hoppas att sambon glömmer fråga 🤪
 
Visa bifogad fil 101627
Jag fick skicka sambon till posten för att hämta ut den här idag :love: Monstera thai constellation.
Nackdel med att råka befinna mig i en annan stad, svårt att smyga in nya växter när sambon måste hämta dom :laugh:

Nu är det dock absolut växtstopp ett tag, måste sälja många sticklingar innan jag har betalat av denna skönhet :angel: kollegorna höll på att svimma när jag sa vad den kostade. Hoppas att sambon glömmer fråga 🤪

Berätta åt oss! :D
Den är för övrigt fantastisk ❤️
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 462
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 053
Senast: Shenzi
·
Småbarn Liten uppdatering i all enkelhet. :) Både vi och framförallt sonen är mycket nöjda med den nya förskolan. Det tog inte många dagar...
Svar
17
· Visningar
1 550
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp