Speciellt som dina åsikter bygger på okunskap...Ja, eller åsikt kanske passar bättre än okunskap.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Speciellt som dina åsikter bygger på okunskap...Ja, eller åsikt kanske passar bättre än okunskap.
Nice try!Upprörd? knappast bara en smula förvånad över din okunskap..
För min del är vilda eller tama djurs lidande lika illa, men du verkar vara av en annan uppfattning...
Se där ännu ett bevis..argumenten slut?Nice try!
Mmm... Jo, och det vet ju du. Absolut, jättetroligt...Speciellt som dina åsikter bygger på okunskap...
Dina försök att provocera funkar sådär...Se där ännu ett bevis..argumenten slut?
Kuddar med blåsyra i hundvästar låter ju trevligt, eller inte....Upprörd? knappast bara en smula förvånad över din okunskap..
För min del är vilda eller tama djurs lidande lika illa, men du verkar vara av en annan uppfattning...
Skulle funka, ett bett och den som biter, biter i gräset,,,snabbverkande.Kuddar med blåsyra i hundvästar låter ju trevligt, eller inte....
Pejl skulle vara bättre, om jägarna inte sköt vargarna.Skulle funka, ett bett och den som biter, biter i gräset,,,snabbverkande.
Idag pejlar man inte varg, de sänder gps koordinater istället. omöjligt för obehöriga att följa. Dessutom är det väl en förhöjd risk att skjuta bandförsedd varg eftersom man då kan spåra skottplatsen.Det gjordes ju försök med att jägare skulle kunna pejla vargarna så att de inte släppte sina hundar lösa när det fanns varg i närheten.
Försöket stoppades hastigt o lustigt eftersom flertalet av vargarna i området tjuvsköts.
Nej chilipulver vore bättre då överlever både varg o hund + att vargen lär sig att hundar är mycket osmakliga och man gör bäst i att undvika dem har för mig att man testar ngt liknande i USA, hoppas de får det att fungera.Pejl skulle vara bättre, om jägarna inte sköt vargarna.
Det var ju det där med att värna om djuren och att det gällde både vilda och tama djur.Skulle funka, ett bett och den som biter, biter i gräset,,,snabbverkande.
Ja risken för skadskjutning är ju obefintlig och endast de vargar som angriper hundarDet var ju det där med att värna om djuren och att det gällde både vilda och tama djur.
Men har någon i Sverige fällts för detta?
Problemet med ditt resonemang är ju att rättssäkerhet och framförallt var de är skjutna inte fastställs. Du skyller svenska jägare för att ha tjuvskjutit fiskgjusar, bevisar det med rättsfall i Finland???Bara för att ingen fällts så har fiskgjusar blivit skjutna.Hur lätt är det att hitta skytten? om ingen ser eller hör något?
Problemet med ditt resonemang är ju att rättssäkerhet och framförallt var de är skjutna inte fastställs.
Sök på "fiskgjusar skjutna" så hamnar du i Finland eller på Malta...inget från Sverige...konstigt eller hur?Nu är det inte bara jag som påstår det i tråden, det är ändå såklart skillnad på inläkta hagel o färska. Såklart.
Sök på "fiskgjusar skjutna" så hamnar du i Finland eller på Malta...inget från Sverige...konstigt eller hur?
Om det vore så att vi i Sverige skulle ha en tjuvskjutning av gjusar utöver extremt enstaka tillfällen så skulle det vara lätt att hitta fakta. som talar för det.Du får ringa till Naturhistoriska.
Det förekommer, det är allt jag påstått.
Att det inte står i media beror kanske på att ingen skytt blivit misstänkt som person.
Utan att det är "någon".
Sannolikt finns fler fall ändå, alla lämnas inte in och alla går inte o se vad som har hänt med.
Så det är inte så konstigt som du tror.
Det blir lite samma som kvinnomisshandel, om ingen anmäler eller ser...hurra...då finns inte problemet. Du vet mörkertal.
Precis som det finns med tjuvjagade vargar. Alla som skjuter hittas inte även om vargen hittas men det trodde jag verkligen du förstod?
I Sverige kommer vad jag vet inte in skjutna gjusar med färska skottskador utan det är äldre skador och utmärglade fåglar som hittas alltså.......