Rottweiler-Vill veta allt!

Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

lady_vip skrev:
Har du fått se stamtavlan på mamman??

Sen undrar jag vad valparna är rötgade för..?

//E

Framgick det VARFÖR valparna var röntgade? Skumläser tråden, men hittar inget.

Thelma skrev:
Mina tikar vill också bli på smällen! De ställer upp! Jag vill ha tag i en lapphund och tillverka Lappradorer..

Du skojade va?? eller?? :crazy:

Thelma skrev:
Framgick det VARFÖR valparna var röntgade? Skumläser tråden, men hittar inget.

Nej ingenstans,,,,,fattar inte heller varför man röntgar såna små valpar?? :confused:

Flinisen skrev:
Du skojade va?? eller?? :crazy:

Vadå.. det LÅTER ju som en ras.. "lapprador" först vallar de in fågeln.. skäller&ställer + apporterar.. all inclueded..

Klart jag skojar! :D Mina labbar är inte ens lämpliga till renrasavel.:(

Thelma skrev:
Vadå.. det LÅTER ju som en ras.. "lapprador" först vallar de in fågeln.. skäller&ställer + apporterar.. all inclueded..

Klart jag skojar! :D Mina labbar är inte ens lämpliga till renrasavel.:(

Hahahaa ja det vore nåt ju..Men det var ett himla bra namn iaf :)

Christer har en tik som heter Chanell, renrasig rottweil., som är född 2001, när hon röntgades upptäcktes hade hon hade D på höfterna och belades då med avelsförbud. Men detta struntade christer i och satte igång att avla för fullt på henne. Vid en inspektion av Miljö & Hälsa 2004, upptäcktes det att denna tik hade haft 4 st kullar (3 år gammal) (Djurskyddslagen säger att 4-5 kullar är tillåtet under tiken hela levnad. Han tog ytterligare 2 kullar på henne, alltså tog han 6 kullar i rad utan att tiken fick vila (djurskyddslagen säger att tik bör ha ett löp emellan för att få erforderlig vila) och då var tiken 4-år. och det var avelsförbud på henne.

Vid nästa inspektion 2005 fick han lova att inte avla mer på henne. MEN, det finns avkommor efter henne som christer avlar vidare på. Den tik som inte har parats ännu heter Diva, och hon är en dotter till chanell.Det är formodligen denna tik ni ska ha valp efter.

Han har inte röntgat henne och vet alltså inte hennes hd-status. Denna tik är på sin höjd högst 3-år gammal och har redan haft 3 kullar. Även tikarna Nikki och Laika (som åter är parade och ska valpa snart) är inne på sin 4:e kull på rad utan vila. Detta är en rovdrift utan dess like. Här handlar det inte om att se till djurens bästa utan det handlar om att tjäna så mycket pengar som möjligt, då han försörjer sig på detta. Det är rena valpfabriken. Ju fler som vill köpa valpar hos honom desto hårdare belastar han sina tikar. Detta är fruktansvärt att se. Han har anmälningar på sig från tidigare och fler blir det.

Utav alla dom valpar som Chanell lämnat är det flera som har avlivats, innan 1-års ålder, då dom haft kraftiga hd-fel ,en del har till och med saknat höftledsskålar, vilket lidande det har varit för djuren och även människorna som har älskat sina hundar.

Detta vet inte folk som köper valpar hos honom. Dom ser bara denna söta valp, men tänker inte på hur tikarna har haft det, hur utslitna dom kanske är efter alla valpningar.

bättre sent än aldrig

Detta är en gammal tråd, men tikvalpen som MaRomer köpte för ca 1 år sedan heter just Diva ?

Faktan som står här ovanför fick jag av en som anmält Crister till miljö o hälsa. Viss fakta är tagen direkt från just miljö å hälsa, offentliga handlingar! Jag tror att Christer själv har en tik som heter Diva också! Jag vet att det är en gammal tråd! ;)

Faktan som står här ovanför fick jag av en som anmält Crister till miljö o hälsa. Viss fakta är tagen direkt från just miljö å hälsa, offentliga handlingar!

Uuusch, stackars hundar :( Fattar inte varför folk inte orkar kolla upp uppfödarna lite bättre, hellre det än att behöva avliva en trasig unghund.

Christer är en väldigt trevlig person, till å börja med, tills man ifrågasätter brister hos honom. Då blir han hotfull, och om man är medlem på hans sida, så blir man bortagen. Han föder ju som sagt upp dessa pyrotters,
Under 2005 hade han 55 st valpar som Nikki, Diva och Laika fick. Dom fick alltså 2 kullar vardera under knappt ett år. Slå ut det på dessa 3 tikarna så ser du du stora kullar dom fått vardera , mellan 8-11 st vardera.

Valpfabrik?

Min ena granne har en rottweiler och den andra en schäfer och varje sommar parar de dom och valparna blir jättesöta, så de så.

Fyfan varför beläggs han inte med djurförbud??????

Jag har en blandras hona på 13 veckor, hon är rottis och tre raser till. Tycker personligen att hon är för många raser men jag kan inte motstå henne! Hon är himla snäll och rottisar blir bara agressiva om man inte uppfostrar dem på rätt sätt! Min mamma är livrädd för rottisar men hon tycker mycket om min lilla blandras tjej! :D

Jag har en blandras hona på 13 veckor, hon är rottis och tre raser till. Tycker personligen att hon är för många raser men jag kan inte motstå henne! Hon är himla snäll och rottisar blir bara agressiva om man inte uppfostrar dem på rätt sätt! Min mamma är livrädd för rottisar men hon tycker mycket om min lilla blandras tjej! :D

Nej, FEL! Till viss del så kan alla hundar bli agressiva, hur bra du än uppfostrar dem.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 970
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 721
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 295
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 905
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V