Rottweiler-Vill veta allt!

Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

"Om man dyker på okänt vatten är man oförståndig. Om man dyker på okänt vatten trots att folk som känner till stället talat om att det står en massa spetsiga pålar i vattnet, då handlar man dumt. I bägge fallen kan det gå bra, man får svalka och en skön simtur, lik förbaskat är det inte bra att dyka där."

Amen!

Zinita skrev:
men nsälla du.. vadå handla med dumhet?? knappast. man köper ju inte en hund som man inet vet någe om.. inte sant. men än så klänge e denna hunden den goaste som finns(förutom min);)
Så snälal lägg av nu va... vi har väl rätt att ha våra åsikter o köpa den hund vi vill ..

Jo men det är ju just det ni har gjort.
Köpt en hund som ni inte vet ett dugg om. Mer än att hon var söt.

Vad ni däremot visste är att ni blivit varnade för den blandningen.
Och att det handlar om en uppfödare som inte är sådär värst seriös verkar det som.

Då handlar man med dumhet.

Men lycka till med hunden.
Hoppas att det blir bra med den. För om det inte blir det så är nog risken stor att ni stampar med foten i golvet likt en 5 åring och inte lyssnar på goda råd eller fakta då heller.

Gnist skrev:
Naturligtvis har ni det. Önskar stort Lycka till med hunden och hoppas ni även i framtiden kommer att vara nöjda med henne.
självklart kommer vi vara det:rofl:

fjolltroll skrev:
Jo men det är ju just det ni har gjort.
Köpt en hund som ni inte vet ett dugg om. Mer än att hon var söt.

Vad ni däremot visste är att ni blivit varnade för den blandningen.
Och att det handlar om en uppfödare som inte är sådär värst seriös verkar det som.

Då handlar man med dumhet.

Men lycka till med hunden.
Hoppas att det blir bra med den. För om det inte blir det så är nog risken stor att ni stampar med foten i golvet likt en 5 åring och inte lyssnar på goda råd eller fakta då heller.
vadå inte vet något om. hur kan du veta det??

Är föräldrarna metaltestade?
Är föräldrarna HD-röntgade?
Är föräldrarna AD-röntgade?
Är föräldrarna Ögonlysta?
(enkla Ja/Nej-frågor)
Den genetiska mixen gör det omöjligt att förutspå vilka egenskaper valpen kommer att ha som vuxen, vilket gör att ni omöjligt kan veta exakt vad ni köpt.

Framgår väl ganska klart av tråden o ditt sätt att ragera på svaren!
Men visst jag HAR träffat på bra rottiskorsnigar men jag skulle inte ta den risken själv.
PL

Ähhh det vet du väl att har man rosa glasögon på sig så syns ju bara det man vill ska synas..;)

Då råttisar är en hund som kräver gränser och är en utpräglat bra vakthund så krävs det mycket jobb med dom. Att sen blanda vet jag inte om jag skulle REKOMENDERA... Det kan falla ut jätte bra men kan oxå bli fel då dom har "temprament"... Själv har jag en väl-dresserad hel-råttis på dagarna som är stenhårt dresserad, men det finaste och snällaste jag har träffat!

svar te alla soms kriver o bara klagar på denna korsningen..
vi har en goe hund o vi skall uppfostra den så hon blir ännu goare än va hon e nu. där med basta. så sluta klaga hit o dit. vi gör vårt bästa.. blir hon en trög hund när hone äldre så blir hon det. men nu tog vi den chansen... så låt oss begå ett misstag om vi nu gör det. *inte enligt mig*
vi kan inte veta förrän om några år hur hon blir helt o hållet. så snälla..

Läs vad jag skrev! DET KAN FALLA UT BRA!!... aldså, inte negativt! Men däremot inget jag rekomenderar...

Montéryttare skrev:
Läs vad jag skrev! DET KAN FALLA UT BRA!!... aldså, inte negativt! Men däremot inget jag rekomenderar...
men jag menade inte bara te dig.. det skrev jag... te alla skrev jag ok..??

Gnist skrev:
(enkla Ja/Nej-frågor)

Du hävdar bestämt att ni VET exakt vad ni köpt för sorts hund. Om så är fallet så bör du ju kunna svara på dessa enkla frågor?

Men de har ju dykt upp tidigare utan att bli besvarade också :angel:

Gnist skrev:
Du hävdar bestämt att ni VET exakt vad ni köpt för sorts hund. Om så är fallet så bör du ju kunna svara på dessa enkla frågor?

Men de har ju dykt upp tidigare utan att bli besvarade också :angel:

Klart hon kan:angel:
Men hon VILL inte.
Stampar hårt i golvet.

lite uppdatering av Diva=)

kan sitt, ligg, fot, stanna kvar å varsågod..

en bild kanske=)
pic_show_id1683005.html

Ursprungligen postat av Gnist
(enkla Ja/Nej-frågor)

:angel:

(10)

Mulles_matte skrev:
Du kan få låna min hane.. :rofl:
Han har C på båda höfterna, å psyket kan inte bli bättre. Kan inte bli annat än en bra kombination ;) :angel:

Mina tikar vill också bli på smällen! De ställer upp! Jag vill ha tag i en lapphund och tillverka Lappradorer..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 970
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 722
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 295
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 905
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18