K
Kat
Sv: Rosa och ljusblått
Nej, inte bara om barn, men det var väl om barn vi pratade, eller hur?
Små barn blir retade på grund av en oförstående omgivning och vuxnas attityder. Det kan avhjälpas med föräldraråd som talar om de här sakerna.
Sålänge småbarnskläderna och leksakerna är uppdelade på det vis de är idag, ser jag bara en utväg (med två delar):
a) tjata, skäll och gnata på företagen och butikerna som saluför grejerna och delar upp det så
b) välj konsekvent bara saker som är så könsneutrala det någonsin går. Kan inte killen bära kjol av risk att bli mobbad, bör inte tjejerna bära det heller.
Tokmaja skrev:Handlar det här bara om barn menar du??
Inte att de sen ska växa upp till kvinnor och män och bör vi inte även forma redan vuxna kvinnor och män för att bli jämlika?
Är det bara när de är barn som "rosa och blått" debatten bör finnas?
Har du en man i ditt liv? Har han kjol, om inte, varför...?
Uppväxt, visst, men borde inte du kunna påverka annorlunda?
Kan ta på min kille kjolar, men idagsläget kommer han att bli mobbad, och efter att själv varit det i ett antal år genom skolan skulle jag aldrig utsätta honom för att "sticka ut".
Nej, inte bara om barn, men det var väl om barn vi pratade, eller hur?
Små barn blir retade på grund av en oförstående omgivning och vuxnas attityder. Det kan avhjälpas med föräldraråd som talar om de här sakerna.
Sålänge småbarnskläderna och leksakerna är uppdelade på det vis de är idag, ser jag bara en utväg (med två delar):
a) tjata, skäll och gnata på företagen och butikerna som saluför grejerna och delar upp det så
b) välj konsekvent bara saker som är så könsneutrala det någonsin går. Kan inte killen bära kjol av risk att bli mobbad, bör inte tjejerna bära det heller.