Rosa och ljusblått

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rosa och ljusblått

Tokmaja skrev:
Handlar det här bara om barn menar du??
Inte att de sen ska växa upp till kvinnor och män och bör vi inte även forma redan vuxna kvinnor och män för att bli jämlika?
Är det bara när de är barn som "rosa och blått" debatten bör finnas?
Har du en man i ditt liv? Har han kjol, om inte, varför...?
Uppväxt, visst, men borde inte du kunna påverka annorlunda?
Kan ta på min kille kjolar, men idagsläget kommer han att bli mobbad, och efter att själv varit det i ett antal år genom skolan skulle jag aldrig utsätta honom för att "sticka ut".

Nej, inte bara om barn, men det var väl om barn vi pratade, eller hur?

Små barn blir retade på grund av en oförstående omgivning och vuxnas attityder. Det kan avhjälpas med föräldraråd som talar om de här sakerna.

Sålänge småbarnskläderna och leksakerna är uppdelade på det vis de är idag, ser jag bara en utväg (med två delar):
a) tjata, skäll och gnata på företagen och butikerna som saluför grejerna och delar upp det så
b) välj konsekvent bara saker som är så könsneutrala det någonsin går. Kan inte killen bära kjol av risk att bli mobbad, bör inte tjejerna bära det heller.
 
Sv: Rosa och ljusblått

Jamtland skrev:
Eftersom du redan "dömt" mig och skiter i vad jag säger så kan jag lika gärna påpeka:


Åhå, så det är inte genuppsättningen som gör att jag är mer lämpad att föda barn än vad min sambo är...:smirk:

Jenny

Värst vad du var rolig nu då.
Ha. Ha. Haa.

Jag skiter inte i vad du säger. Men jag ser bara konservativa åsikter som saknar egentlig bakgrund.
Varför är du så rädd för att bemöta frågorna på ett allvarligt sätt?
 
Sv: Rosa och ljusblått

Det räcker att titta på mina gamla klassbilder från låg och mellanstadiet för att se att kläderna var mycket mer könsneutrala på 70-talet.
 
Sv: Rosa och ljusblått

Ja, det var de absolut.

De feminister jag känner som var aktiva på den tiden ser en väldig tillbakagång från då till nu.
 
Sv: Rosa och ljusblått

Trodde väl ALDRIG att en tråd om jämlikhet skulle nånsin bli anledningen till att registrera mig istället för att bara smygläsa... Inte min grej liksom, att fundera över manligt kvinnligt och vad som är jämlikt men here goes...

Jämlikt samhälle kommer vi ha den dagen en brud som (Grov generalisering följer, bortse från eventella moraliska aspekter) Paris Hilton, Victoria Silvstedt eller Betty Boop sitter som president, statsminister, VD eller liknande och INGEN HÖJER PÅ ÖGONBRYNEN...
Eller den dagen en karl som Göran Persson, Bill Clinton eller Nelson Mandela gör en skönhetsoperation, jobbar som catwalk modell eller spelar in en porrfilm och INGEN HÖJER PÅ ÖGONBRYNEN...

DET vore jämlikhet det...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 803
Senast: alazzi
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 013
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 169
Senast: oz_joj
·
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
43 991
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp