Romantiker 721

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sanwan
  • Startdatum Startdatum
S

sanwan

Är nyfiken på vad han har lämnat för avkommor? Och hade han själv någon karriär eller stod han enbart till avel?
Jag skötte om en Romantiker-häst för en massa år sedan och har aldrig träffat på någon annan med den stammen...

Sv: Romantiker 721

Tyvärr var en hel del av hans avkommor kända för att inte ha det plogat ända fram.... kan inte komma ihåg mer just nu annat än att han i typen föll mig i smaken :-)

Haha, okej! På vilket sätt? Var de bara allmänt korkade eller..?

Hästen jag skötte om var väldigt snäll och trevlig men minst sagt skvättig. Bättre fly än illa fäkta vara helt klart hans motto i livet, och såg han något som kunde tänkas äta upp honom så var det liksom ingen idé att försöka få stopp på honom, det var bara att hålla i sig och hoppas på det bästa...

Vad ska man säga, inte riktigt pålitliga helt enkelt, som du själv skrev, bättre fly än att illa fäkta!

Låter som om den jag skötte om var ganska typisk Romantiker-avkomma då :smirk: Jag har fått för mig att han har lämnat ganska stort också?

Han var ju rätt stor vill jag minnas, kanske inte i mankhöjd men i kroppen, gammal typ av häst. Fattar inte vart bilden på honom tagit vägen, letar som en tok, men du kanske har honom på bild själv?

Liknande trådar

Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 357
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
857
Senast: Lucifer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 240
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈