Roliga smeknamn och språk med sina hundar.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Hjalti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 7 749
Sv: Roliga smeknamn och språk med sina hundar.

Jag pratar (tyvärr?) nästan alltid konstigt med mina hundar. Jag och Zipper har ett väl utvecklat gris-språk som går ut på att jag grymtar i hans päls och han blir helt knäpp och låter som han grymtar med :p Namn som Zippilippan, Snuttebutte, mattes lilla gris, grisunge och Sniffy är välanvända på Zipper, medan Limbo får stå ut med Limbo-Bimbo, Mongo, Fladderöra, Grisen (funkar på alla hundar har jag märkt) och damp-hund.

Den mest klassiska är när Zipper har tråkigt och kommer och ställer sig vid mig:
- Nämen Zlippeeejj, vaj jöj duu? Vaj äj aaaapaaaan? (Favoritgosedjuret - en mjukisapa med ett ben och en arm)
*Zipper springer och letar upp apan och kommer stolt med den i munnen*
- Näää vad duuuuuuktiggg du kan vaaajaaa! Vad haj du däj? AAAAAPAAAAN! (Sista ordet uttalas som om jag vore en flickscout)

Ja, bara en vanlig dag framför datorn.

kl

Vad sägs om det eminenta "rådiskidaskismiskismaski!?

Den mest klassiska är när Zipper har tråkigt och kommer och ställer sig vid mig:
- Nämen Zlippeeejj, vaj jöj duu? Vaj äj aaaapaaaan? (Favoritgosedjuret - en mjukisapa med ett ben och en arm)
*Zipper springer och letar upp apan och kommer stolt med den i munnen*
- Näää vad duuuuuuktiggg du kan vaaajaaa! Vad haj du däj? AAAAAPAAAAN! (Sista ordet uttalas som om jag vore en flickscout)

Ja, bara en vanlig dag framför datorn.

Underbart:rofl::rofl:

:laugh:

kl

Vid en gosestund med vovven häromkvällen utbrast min pojkvän, med en lite smått desperat ton i rösten, "SNÄLLA!!! Kan du inte SLUTA prata med hunden så där? Han kommer få psykiska besvär!"

Kan han ha syftat på mitt "eeeeee du maaaaammas lilla skiiiiiiithuund voliboligoliiiiiiii?" med världens hemskaste bebis-språksröst.:confused::angel:

Focus; Fofo, Fillifo, Fo, Filliokus

Bråka; Snorkråka, Snoret, Kråka, Snorbråka, Bråkis

Jag har lyckats kalla hunden för "namn" jag redan haft på någon annan :o
Bus och knas är väl det vanligaste, Bus hade jag fram tills för några veckor sedan en kanin som hette och knas kallar jag sambon också.

I övrigt går alla djur under benämningen monster och en av mina bästa vänner har döpt hunden till "Skräpet".

Min hund heter Asterix, men lyssnar mest till Mini eller Mini-mannen. :D
Strixen eller Strisk förekommer ganska ofta oxå. Han lyssnar på det mesta så länge man använder bebisröst. :p

Jag passar mig rejält för använda sånt trams bland andra människor:angel:

Men sen imellanåt blir det
'min pojke'
'snuttigutt'
'bäbis' (fast jag avskyr höra hundägare kalla sina hundar för bebisar)
'mammas älskling'

Dessa fyra används flitigt. Men mest används hundnamnet för jag älskar hans namn;)

kl

jag pratar som vanligt med Ruben, eller jag låter ofta lite töbntig när jag pratar så lite löjligt låter det säkert :angel:
Hans vanligaste smeknamn är voffi (the dog), (kina)puffen, kanelen, kung kola (:p) o dogge :)

kl

Det är för övrigt ganska intressant att folk för det mesta aldrig riktigt lämnar den där "kiss och bajs-åldern" som man gick igenom som barn.
Det är ju inte ovanligt att folk kallar sina hundar för ganska äckliga saker.
(som ovan nämnt förekommer ofta kiss, bajs och tydligen även snor :D)

Jag är inte bättre själv som allt som oftast kallar min hund för Snoppiat (ja, förlåt, han hade förhudskatarr :angel:) och Pissiat. Ofta kommer man på sig själv med att kalla honom det ute på promenaden, inte konstigt att grannarna kollar på en med en underlig min..

Ska man aldrig växa upp frågar jag mig? ;)

Senast ändrad:

Jag inser att det verkar vara jag som är onormal som inte pratar med bebisröst... Jag går upp ett par oktav när jag kampar med rottisen dock.

Nu har inte jag lika gulliga namn på min och sambons :angel:

Sambons:

30206785.jpg

Heter Selma, kallas för:
Byracka
Lillskitan
Loppa
Räven
Sneeky bastard
Plöffshuvud
Moffas

Min:

30206812.jpg

Heter Troya, kallas för:
Byracka
Storskitan
Mensmonster
Nalleböön
Klant
Troyabuuuus
Knävovve

Och massa mer, men dessa var dom vanligaste. Pratar inte med bebisröst med någon av djuren sålänge dom är vuxna. När jag träffar en valp däremot :angel: Självklart användas alla ord med stor kärlek :love:

Tillägg: Är dom dumma kan det bli hundjävel, och är dom sådär fjäskigt söta för att försöka hoppa upp i sängen utan tillåtelse, så är dom skithund ;D

Senast ändrad av en moderator:

kl

Tja. Lady går under Lady-pady, Pejdiz, Peyden, Laady (med betoning på a:t som i lada typ, detta av mammas man) etc. Det mesta baserat på namnet alltså.

Mysen lystrar till Mys och kommer även när man ropar älskling (kan ju bero på att han konstant kallas mammas älskling när jag gosar med honom men.. jaja :love: ). Annat frekvent använt är Mysegulleman, Myseman, Mysegris.

Nemo kallas (förutom Nemo) väl mest för eh... lillbajs. :o För att han är så liten & gillade att poopa inne när han var mindre (till skillnad från andra valpar jag haft som alla mest haft problem med att sluta kissa inne, men hallå, göra nr 2 på en matta är väl det bästa som finns??)

Miiko kallas för;

Miiko Brittasdotter sidenöra (mamma heter Britta, och Miikos kennel namn är efter en Britney Spears låt...:()
Miuko maoko (efter det uttrycket kom namnet Miiko)
Bebbe
Lill strumpa
kvälls monstret
skiit ungen
hörrö!
myrsloken (enbart av mina kollegor)
groaret (hon gillar att "groaroa" mot folk när hon blir glad)
av andra blir hon offta kallad för han eller Micko...=irriterad matte

Ja vad säger man, kärt barn har många namn!!!

kl

Hanen kallas nog bra för plutten, orvar och gubben ibland men tiken däremot har många öknamn.
Svarta faran, skithund, djävla hund (av min man) åbäke osv och ibland gumman.
Tiken gör mycket bus och har fått sina namn i de stunderna.

Men jag tror vi mest använder deras riktiga namn

Min Atlas här hemma har fått smeknamnet "Totte" :D
Varför vet jag inte, det bara blev så, hehe.

Mammas hundar har jag lite knäppa smeknamn på.

Minta "Flintastek" el. "Flinta"
Ina "Pina, lina, gina, fina" Ja lite som rimmar på hennes namn ^^
Nalle " Nalle-Balle"

Gamla hundar hon haft
Katitzy - Tittan
Lady - Laddan
Bobby - Bobban
Dallas - Sallad

Brukar kalla dem det första ordet som kommer i huvudet på mig, hehe. Så kan bli lite knasigt ibland

Senast ändrad:

Min förra hund Billie kallade jag för Billie Butt... :o

Loka är tjockis och fjant och ibland när vi är ute och går på promenad och hon försvinner iväg en bit framför så sjunger jag "Loka floka snoka toooooka..." så saktar hon in och tittar på mig. :D

Bebisröst använder inte jag heller. :)

Men det roligaste var nog ändå när min mamma kallade min första hund Remus för Penis, när hon stod på gårn och ropade efter honom.... *asg*

Min lilla Devon på 5 månader får heta:

Fladderfjant (Fladdriga öron)
Batman (Syftat på detsamma)
Fjanttönt
Tönt
Knäppis
Devaberiiiieeeeel (Vilket iofs är hans riktiga namn :p)
Skithund
Lillskit
Fluff
Svammel
Tofstönt
mm mm...

(OBS! Samtliga "r" uttalas som "j" och "s" läspar man alltid på)

:D

Senast ändrad:

Här är husse bäst på att hitta på namn till hunden som såklart har en egen röst att prata med också ;)

Milla heter hon men kallas för Masken, Musken, Muskedusken, Pangu, Langos, Korven, Milken, Blango, Hund Ett, DP-fjanten, Pinschern, Apan, Hästen, Pangasius, Räkan kommer inte på mer nu....

jag kallar mig hund för en hel del :P

Fis
Fisen
Lillfis
Liten fis
Lycklig
Råtta
Råttan
Lycklig råtta
Bebis

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 327
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 662
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 860
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
23 099
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka