Roliga smeknamn och språk med sina hundar.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Hjalti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 7 749
Sv: Roliga smeknamn och språk med sina hundar.

Jag brukar prata med "Bertil" rost fran Bertils Julshow (Robert Gustavsson har gjort), den har mer eller mindre utvecklats till en alldeles unik rost.

Min hund har en del ramsor, en ar Asta Pasta Lingonsas (kom och kyss mig din das, brukar jag lagga till) :D
Det blir en hel del, 'Hej pa dig din buse, vem ar varldens finaste buse?' Samtidigt som man pussar pa honom, borrar ner ansiktet i palsen och drar i hans langa fina pals (det alskar han).
'Hej knappgok', ar ocksa valdigt val anvant. Har nog mest en sma fraser, hans namn ar hans namn, liksom.

Just det, 'varldens finaste vovve', anvants flitigt.

Hade aldrig klarat av att kalla mig sjalv for mamma (eller matte for den delen), tycker det later perverst. (:o)

Min pappa anvander sig av, 'Asta Pasta negermassa'. (utan att mena nagot med det)

Akilles kallas ofta för:
Archiban eller
Balboa
eller när vi tex kallar på honom strängt så kommer alla namnen:
"Akilles Archiban Balboa, nu kommer du hiit!"

Det är nog de enda smeknamn han har.... Våra vänner kallar honom för "Deggen" men det kallas även kompisarnas goldenhane.

Sami går under ett flertal olika namn:

saminen
naminen
nääääminen
samsam
bambam
bami
bamsing
baminen
nami

De la bus
De la bams (familjens pom heter oscar de la renta så det blir lätt de la renta och de la bus

Och så de vanligaste:

Bajshunden (äter gärna bajs alt rullar sig i det:cool:)
Mattes käääääääärlek:love:

Hahaha! Ni är inte ett dugg bättre än jag . Skönt!!

Min kallas olika i perioder, just nu är det mest Apan, eller Råttapan, emn även Råttis och apis funkar ju. Verkar vara många som kallar dem Råttan för övrigt!

Shithead eller Skitskalle har fått ett några att haja till, men det är alltid med snäll röst och inte när man är arg, snarare om han är lortig eller bökig på något vis.

Mammas lilla hjärtegryn är väl annars klockrent på 45 kilo dobbis? Och lilla bebishunden kanske.

LPT nästa.

Haha, kom på mig själv att säga tjejen till tiken när jag pratade med henne nu på kvällen. Tänkte på det nu när jag läst denna tråd. :D

Mammas lilla hjärtegryn är väl annars klockrent på 45 kilo dobbis? Och lilla bebishunden kanske.

De är aldrig för stora för att ha löjliga och gullipluttinamn:love:

Skulle varit en syn att se om man blivit tjuvfilmad, tror att det skulle bli många goa skratt:angel:

KL

folk skrattar rätt bra när man kallar en 69cm hög och 47 kg tung RR hane för räkan.

Det är ju bara :love::love:

Tova är namnet men hon går ofta under namn som

*Skatan (svart, vit och galen)
*Tova-Tok
*Tokiga-Tovan
*sen namn som pucko, sötis, knäppis i oändlighet :p

Skatan är väl de mest välanvända - av alla som känner henne.

*KL*

Jag har inte så hemskt många smeknamn på mina, men ett par.

Cerberus (med K-ljud) kallas för Cebbe, Cebbebus eller Cebbeslebbe.

Zoria kallas för Pirayan och Kissråttan (eftersom hon är valp och därmed har vassa tänder, biter på allt och kissar inne :p)

Carmen kallas för Carm, Carmis och Griiiiiisen (viktigt med långt i-ljud :D)

Jag fånar mig också med rösten en del. Den största ovanan är nog att jag ger hundarna olika röster och säger vad dom skulle ha sagt. Dom har såklart olika röster, och det dom säger speglar hur dom beter sig. Zoria säger t.ex. saker som "Ursäkta, vad e re här för skitsak. Ursäkta, matte den gick sönder, jäla skitsak jag bara bet och så gick den sönder, hallåå matte ge mig en ny då!" med ettrig röst medan Carmen ofta säger "Hallå? Carmen då? Ska inte Carmen få? Afghanerna får alltid, men Carmen då?" (Dom är rätt tjatiga mina hundar ;) )

Jag fånar mig också med rösten en del. Den största ovanan är nog att jag ger hundarna olika röster och säger vad dom skulle ha sagt. Dom har såklart olika röster, och det dom säger speglar hur dom beter sig. Zoria säger t.ex. saker som "Ursäkta, vad e re här för skitsak. Ursäkta, matte den gick sönder, jäla skitsak jag bara bet och så gick den sönder, hallåå matte ge mig en ny då!" med ettrig röst medan Carmen ofta säger "Hallå? Carmen då? Ska inte Carmen få? Afghanerna får alltid, men Carmen då?" (Dom är rätt tjatiga mina hundar ;) )

Jag gör likadant att jag typ pratar åt Frida haha:D. Åhh det va gott sa Frida, det va roligt sa Frida osv. Karlen bara skakar på huvudet och mumlar nåt i stil med jasså det sa hon eller härmar han efter mig fast gör det skitlöjligt:angel:

Bixi kallas oftast för bäbisen :p Annars kallas hon biggos, bixon, biktos eller babe.
Pojkvännen brukar oftast bara skratta när jag pratar med hunden eller katten :D
Hundens nyaste smeknamn är kräkhunden! Det fick hon i julas. Efter att ha hoppat upp på bordet o ätit upp en halv chokladask. Sedan hade hon spytt i min säng, mammas säng, min resväska o mammas resväska.

Min kompis hund måste ha ett av världens bästa namn. Hon bor vid stora vägen o det är ofta folk som springer/cyklar/åker rullskidor förbi där. När hunden springer efter dem kan jag tänka mig att det känns väldigt kul att springa ut o ropa Miffo ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 327
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 661
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 860
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
23 098
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka