Roliga smeknamn och språk med sina hundar.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Hjalti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 7 749
H

Hjalti

Vad har ni för smeknamn eller speciella namn på era hundar eller tex deras leksaker:)?
Vet att tex min pojkvän kan vilja sjunka under jorden när jag sätter igång och gullar eller pratar med min hund, vet inte vart det kommer ifrån men det bara blir ett eget språk och jag har aldrig hört orden förut.

Lite av mitt språk är ska vi kissa lille lisan, pussa lilla nosetruff, nosetruffelinelus,
sockerbarn osv:p.

Sv: Roliga smeknamn och språk med sina hundar.

Mina jyckar kallas för Tant Brun och Fröken Fladderöra/ Sörja (efter hennes förkärlek till dypölar).
Populäraste träningsleksaken är boll-i-snöre, som går under arbetsnamnet Råland.
Jag är inne på Råland 6 just nu, tidigare versioner har samtliga gått ett trist öde till mötes.. kastats upp i träd, begravts under snö, sjunkit till älvens botten osv. ;)

Jag kallar min rottis för baby prutt prutt! Vet inte hur sjutton det blev så, men så är det. Leksakerna kallas ofta för bebisen. Låter ännu löjligare när man skriver det:o:D

Hahah söta namn ni har:D.

Det verkar svårt för en del människor har jag märkt att släppa spärren och vara barnslig främst karlar har jag märkt:angel:.

Minns så väl en morgon för många år sedan då jag hade sovmorgon och min dåvarande kille skulle ta morgonrundan med hunden. Han trodde jag sov och skulle härma mitt barnsliga språk och säger högt och bestämt till hunden nu ska vi ut och bajsa stoooor feeeees:eek:. Snacka om att jag tjöt rakt ut och han blev sur och förnärmad för att jag hade hört detta. Själv tyckte jag det va sött:)

Idag satt min pojkvän och spelade xbox live och då hade han sitt headset i, alltså kunde alla han spela mot höra vad han sa.
Då kom våran hund och gick förbi varpå min pojkvän säger:
"Är du buuusig? Är du en buusig kille? Va? X är du världens buuusigaste kille? Jaaa kom då, busen."
Med världens bebisröst. Och med sitt headset i mitt i en match.

Han tänkte inte på att han hade sitt headset i. :D Men jag fick mig ett gott skratt.

Jag kallar min tjej "gullegumma" vilket far mer an en person att lyfta pa ogonbrynen har... Det galler att vara forsiktig sa man inte sager nagot som later riktigt fel:p

"Monstret/monster" "Åbäket" "Brötus" "Bulldozern" - Brutus
"Vrålapan" "RÅTTA "(Ofta kommer "din djävla lillla" innan det) "Creature" "that THING" "cat" ceasar

Hon heter ju Sally och fick tidigt namnet Sally the dally och senare har det blivit beroende på humör och hur hon beter sig Sprally, Rally och liknande som rimmar :p
Sprally Sally the Rallydally blir det när man inte har så bråttom :angel:

Kan även kallas bebis, skithund och liknande "vanliga" namn.

Senast ändrad:

Douglas har en massa smeknamn, kallas väl oftast Doggen eller Dogge. Jag och syrran kallar honom ofta Boffen då han "boffar" med läpparna :p Doggelito, skrutten, benranglet, skitgris, sötnöt och älskling är också ofta återkommande smeknamn.

Praktiserade ett tag hos en travtränare som hade en Schäfer som hette Akila men alltid gick under namnet "Grisen" :D

Brukar kalla min hund för maskuluskus & mask bajjs:o
Har ingen aning om vad detta kommer ifrån :o:angel:

Har väl inget direkt smeknamn för Mandy, det blir allt möjligt gulligt som faller in just då som snutta, plutta, bebis o.s.v. men några av hennes mjukisdjur har namn: Pär (En ikearåtta), Otto (ett sönderslitet litet lejon vars skalp är det enda som fortfarande existerar, men skalpen är fortfarande rolig att leka med...), Ulf (en liten mjukismygga), och Ninen (en kanin). Resten av högen med leksaker har inga namn ännu, men det kommer nog. Vill ha korta och lätta namn på mjukisdjuren och det ska väl helst inte vara samma namn som på någon vi känner heller, haha :)

Grima går under smeknamnet "buttan" här hemma :o, Ian har alltid fått heta Ian eller skräpet.

De har ett varsitt gullspråk, dvs att jag skiftat mellan dem när jag pratar till/om dem om vi är hemma..husse tyckte det var skitpinsamt till en början, men nu är han nästan värst :angel:

Jag kallar min lille raring för spädgrisen eller tjurskallen.

Å just det, alla jäkla mjukisdjur har ju namn de med :p Douglas har också en kanin som kallas "Ninen", och en teddybjörn som heter "Love". Love fick han av min styvpappa, han hade vunnit den på ett tivoli och på magen på björnen står det "love" så namnet var ju givet! Sen har de heter de flesta andra mjukisdjur vad de är; "Lejonet", "krockodilen", "katten" osv.

Jag har alltid tyckt det varit lite pinsamt att jag håller på och pratar baby med mina djur, skönt att höra att andra gör det också!

Varga blir Argen- Vargen, Gina blir Gina Ballerina, Arn blir Arne-barnet osv. Ropar jag på alla tre samtidigt blir det "Uffarna!"

"Mammas lille Arne-barn", "Kom till mamsen, mammas bästa lilla Varg" .... Hmmm, verkar ju helknäppt när man ser det nerskrivet! :rofl:

Min äldsta har alltid varit "Bullen", sen när hund nr 2 kom så blev det "bullarna".

Den yngre kallas också rätt ofta för "räkan", folk skrattar rätt bra när man kallar en 69cm hög och 47 kg tung RR hane för räkan.

Dom magiska orden är ju "Är du en tokig hund, är du lite tokig va ?"
Då får båda tokspel.

Fy vad knäpp man är !

Ja knäppt kan det låta när vi håller på med vovvarna haha:). Suttit här och skrattat gott när jag läst alla inläggen vilken fantasi det finns och det roliga med det är ju att hundarna verkar gilla det:). Tror man uppfattas som väldigt glad och busig när man säger de gullenamn de vant sig vid. Det kvittar om jag haft en tuff dag och ska ut med Frida och säger något av de löjliga sakerna och hon tar det på fullaste allvar så slutar det alltid med att jag skrattar

Om man hör mina smeknamn på min hund kommer man tro att jag mobbar honom, men med ett glatt tonläge viftar svansen iaf ;)

Han heter Zvante, kallas bl.a. för Zvante-Vante, Zvante-Fjante, Råttan (det är nog det mest använda ordet), Korven, Tjockis, Bebis (min lilla bebis kan ofta höras med ett väldigt barnsligt tonläge :angel:).

Är han dum kan det bli Hundj*vel :p

Jag far vara forsiktig med att anvanda 'baby rost' till min tjej. Hon blir for uppspelt sa hjarnan hinner inte riktigt med. Jag anvander en mjuk rost, men kan inte anvanda en "9 arig liten flicka" rost som sa manga gor. Hon gar i spinn direkt.

Billy, 11 veckor får stå ut med:

Billybillybill
Biiiiiill
Billy Bonka (i stället för Willy Wonka :D )
Krokodilen/Häftapparaten
Limpan
Bajsmaskinen :angel:
Strimlar'n
Skrikfrabriken
Kuddhunden
osv, osv, osv...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 327
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 661
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 860
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
23 098
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka