Roliga ord från dom lite "okunniga".

Sv: Roliga ord från dom lite "okunniga".

Vår granne som nyss flyttat in ringde oss när vi hade 2 hästar lösa. Han sa att mamman och lilla fölet hade rymt, vi hade inget föl men vi gick dit och kollade så stod vår shettis 25+ och ett av halvbloden där hemma hos han ( som han förövrigt stod och matade med knäckebröd ) Anledningen till att det var ett sto och föl var att båda var vita ;) Kan hoppas att han lärt sig lite mer om hästar nu då han har skaffat egna! Haha

*KL*

Idag när jag var på läkarbesök så dikterade läkaren journalen när jag satt med. Han sammanfattade mitt liv med "Kvnna, 37 år, systemspecalist och rytterska". Det var jag tvungen att fnissa lite åt. :)

Min pappa som var med när en av mina döttrar red på ridskola satt med på läktaren och blev mer och mer irriterad. Till slut viskar han till mig -varför gör de inte som ridläraren säger? Jag svarar vadå, vad menar du? ja, hon säger ju att de ska ställa hästarna i hörnen!! :)

Kl

Hade glömt denna tråd! :D

Var och hälsade på en kompis och hennes pojkvän nyligen,och vi kikade på hennes ponny,vi stog och diskuterade lite allmänt om ponnyn,och sen tycker jag att han ser så svälld ut på skapet så jag säger: Brukar han vara så där svullen vid skapet,eller har han blivit mycket insektsbiten? Pojkvännen ser fundersam ut,men när kompisen kikar under magen och känner på skapet och säger att han måste ha blivit biten eller något utbrister han stolt: Ahhaaa,skaaaaapet,det heter det för att dom skapar småhästar med den där va?! :idea:

:rofl:

Satt och diskuterade den goda gamla ridskoletiden med mamma och att jag aldrig haft nerver till att våga tävla,att det "värsta" jag gjort var att rida en kadrilj på en julavslutning,när vi kom hem igen undrade mannen hur man gjorde när man red vanilj! :D

Senast ändrad:

Jätterolig tråd!

En av pappa till en elev i en av mina nybörjargrupper kom häromveckan och sa "Stämmer det att Piccolo bara har skor på framsidan?"

(Jag kan säkert komma på många fler citat, men de har gömt sig lite)

"Det är en korsning mellan häst och zebra, dom små. Dom är alla vita med svarta prickar..."

En gång när jag satt i ridhuset och kollade när det var en som red sin häst i ganska låg form. Det satt också några andra på läktaren, b.la. en kvinna som utbrast:
- Akta så han inte ramlar framåt! Märker du inte att han kommer ramla snart!
Hon som red blev jätte generad stackaren!

Jag brukar få höra en klassiker när folk hittat barnens hovkrats i leksakslådan (ja, vilken hästmänniskas barn har inte lite ryktsaker i leksakslådan?) och undrat vad det är. Varenda gång som jag talar om vad det är och vad den används till säger folk "jaha, en hovkraffs". :D

Jag har fyra hästar hemma på gården. Ett par km från oss bor ett gammalt par som då och då tittar förbi oss. Några gånger har de kommit samtidigt som jag haft hovis här. Varje gång blir de lika förvånade över att hovslagaren är här. Igen! De tror att hästens skor sätts på en gång och sen sitter de där for life. Jag har slutat förklara...

I går skulle jag hämta min häst i hagen och möter en ganska upprörd trio människor vid grinden. Det är något fel på din häst, den håller på att kvävas, säger de. Min häst står och gnider sig mot en en och smäller med läpparna för att det är så skönt. Han ser rätt knasig ut när han gör så så jag kan förstå och uppskatta deras omtanke men roligt när man känner sin häst.

Kom och tänka på när min sambo var med mig till ridskolan med min häst.
Vi ställde oss bredvid en annan hästtransport och sedan började han kolla på den transporten och säger "Kör dom hästar i den där kycklingtransporten?" (Han läste fel, stod ju kylinge på vagnen. Fast jag skrattade gott! :D )

kyllingvagn :rofl: den ska jag komma ihåg :D, har själv en sån ^_^ har dock inga kycklingar i den.

kl

Min dotter på 4½ år var med i stallet för 2 veckor sedan när hästen skulle verkas, första gången hon var med och såg detta och hon kläcker ur sig "Mamma titta, han klipper hästens naglar!".

Så rätt fast det var fel :love:

• Gilla
Reactions: ako

Sagt idag (*hrm* , igår, ser jag...:o) på Sv*nska F*d*r av min dotter:
- Mamma, vart tar man tempen på hästar?
Jag, lite diskret:
- Samma som på människor.
- Va?!? I munnen?!?
- Hrm, nej nej, i baken.
Dottern, chockerad:
- Va, kan man ta tempen i baken!?!?

Helt klart har hon glömt bort sina första år och dessutom hållit sig frisk eftersom hon inte hade nån aning om rektaltermometer. Även våra djur har uppenbarligen varit feberfria. Men dotterns minspel var helt oslagbart...:D

Min pojkvän och jag blev tillsammans i oktober förra året, och när han fick reda på att jag var hästtjej skulle han impa lite på mig och sa då att han visste att Malin Baryard inte kunde vara med i OS för att hennes häst hade ont i ballen! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve