Roliga ord från dom lite "okunniga".

Sv: Roliga ord från dom lite "okunniga".

*kl*

Hade varit ute och konditionstränat min förra häst som stod uppstallad på en ridskola. Hade på kyllera på benen efteråt och råkade höra några av stalltjejerna diskutera vad jag gjorde. En av dem kom fram till att jag nog målade hästens ben vita för att jag ville att han skulle ha strumpor :love:

Min sambo var väldigt söt när jag berättade att min shetlandsponny skulle få vila den dagen vi åkte upp till scandinavium och kolla på världscupfinalen.

"Men jag trodde James skulle med och tävla!?"

Lite höga hinder tyckte jag och sa att vi satsade på nästa år :D

Kommer hem efter att ha hjälpt till på en tävling idag och sambon frågar. -Gick det bra med hoppningen?
-ne men det var ju dressyrtävling, svarar jag. -Jaha är det när hästarna springer så där snett?
-Ja just det, bland annat, fniss

Haha, känn ingen press...

kl

Idag gick det förbi en äldre man och sa: "det var en liten en" om min welshponny.

"Ja han är inte så stor", svarar jag. Varpå mannen lägger till "-men de växer fort!"

Ponnyn i fråga är 12 år och tämligen färdigvuxen men det behöll jag för mig själv :D

Påminner mig om min kompis mamma, som följde med oss till ridskolan i den åldern när allt föräldrarna sa var piiinsaaamt.

Så kikar hon runt hos hästarna och stannar till utanför en box. Och utrbrister sedan jättehögt
"TITTA tjejer, ett FÖL!!"

Fölet, ja det var ridskolans 26åriga maskot med grått skägg och svankrygg...

kl

Jag rättar alltid min mamma eftersom hon envisas alltid med att säga "Ridhuset" istället för "stallet".
T.ex.
- När ska du till ridhuset?
- Synd att du inte kunde jobba i det ridhuset.
- Ring när jag ska komma till ridhuset.

:banghead:
Dock har det blivit bättre!:D

Jag ska försöka formulera mig rätt, detta kan bli svårt!

Jag och en vän satt och fikade på ett litet cafe inne i stan, bakom oss sitter det 2 killar.
Vännen och jag pratade om hästar och till slut pratade vi bara om araber.
Vi ser att killarna blir mer och mer intresserade av vårat samtalsämne.

Till slut frågar ena killen - är det verkligen lagligt att köpa araber?
Varpå vi svarar - ja varför skulle det inte vara liksom?
Killen svarar då - Men det är ju människor? har ni dom som slavar då eller vad gör ni med dom?

behöver jag säga att vi dog av garv?
Om ni hade sett killens min när vi berättade att det vara RASEN häst vi pratade om så hade detta varit mycket roligare att läsa.

Har berättat tidigare, men tar det igen.
Min make har noll koll och inget intresse, en dag är han med mig för att ta in hästarna. Han pekar på en svart häst i hagen, är det vår häst? Nä svarar jag vi har en VIT häst, Aha svarar han en arab,,,,

Enligt honom är alla araber vita. Vi har ett svenskthalvblod. Min första häst var dock arab/halvblodskorsning och vit därför inbillar han sig nog att alla vita hästar är araber.

/B

:rofl:

kl

"den är alldeles gyllenbrun, och så har den en lika som ****, fast en stor och lång" - Den hade en stjärn, fast en stor och lång = bläs ;)

KL

Var och såg Eddie Izzard nyligen och han gjorde den roligaste sketchen om hästar jag någonsin sett. Han pratade om dressyrsporten och undrade vem som tyckte att det var kul att titta på.
- They look like sneaky burglars!
Jag dog :rofl: Varje gång jag ser dressyr nu ser jag bara inbrottstjuvar som tassar på tå :rofl:

*KL*

Way back when hade jag en fjordhäst och en shetlandsponny i samma hage precis invid en väg där områdets sommargäster gick förbi titt som tätt. Alla som bodde där permanent visste ju vad det var för hästar, men sommargästerna var ju inte där så ofta.

En gång när jag var på väg till hagen så stod det en familj utanför grinden, med två små barn i åldern 0-3 år typ. Den ena föräldern pekar på hästarna och utbrister; "Titta, där är en mammahäst och hennes föl."
Jag försökte vara pedagogisk: "Nej, alltså, det är en fjordvalack och en shetlandsponny, han blir inte större än sådär."
Föräldern, totalt oförstående, vänder sig bort från mig och fortsätter prata med barnet; "Titta, vilket fint föl, va?"
Och så gick de.

Jag antar att föräldrarna helt enkelt inte kunde förklara för sina barn att de inte alltid har rätt och valde att ignorera mig för att slippa skämmas. :crazy:

Samtidigt kan jag ju se det svåra i att förklara för någon som är 0-3 år vad en valack är för något tex. I den åldern kanske det räcker med "stor häst och liten häst", särskilt om föräldern själv inte sett alla program av Naturrutan...

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve