Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sambon kallar fortfarande efter ett x antal år grimskaft för snöre, tyglar för remmar, chaps för schnaaaps. Suck...
Detta är garanterat en klassiker, men när pojkvännen var med i stallet senast tittade han på grannens shettis och sa: "tänk så litet o sött fölet är och så blir de sådär stora när de blir äldre" och pekade på halvblodet sidan om.
Vi skrattar fortfarande åt det båda två
Nu minns jag inte var jag hörde det men har för mig att det var en stallägare som berättade för mig om ett besök från Länsstyrelsens kontrollanter (även om det bara kan ha varit en skröna... mitt minne sviker mig). Hursom, kontrollaterna gick ner för att kolla på hästarna, stallägaren fortsatte pyssla i stallet. När de kom upp till stallet igen tyckte de väl att de var i fin form osv. men "Herregud! De har ju SPIKAR i fötterna". Som jag förstod det menade de uppenbarligen sömmarna på skorna...
Ja, förutom spikarna då... Hemska hästägare som gör så mot de stackars djuren
Jag fick höra att min hade klänning på sig. Eksemhäst.För måååånga årsedan när jag red på ridskola, och hängde mycket i stallet så fick jag skjuts av min farfar en dag, det var en såndär dag alla hästar hade täcken på sig, och farfar vräcker ur sig "men varför har alla hästar rockar på dig?"
Ha ha ha! =)
Min dotter sa något liknande som liten, var en häst som kallades Prinsessan och min dotter sa då att det var ju klart hon kallades Prinsessan, hon hade ju klänningJag fick höra att min hade klänning på sig. Eksemhäst.