Roliga ord från dom lite "okunniga".

Sv: Roliga ord från dom lite "okunniga".

Åh vilken rolig tråd, har skrattat så jag gråtit halva kvällen... Jag vet inte om det räknas men den här bilden tog jag i Massimo Duttis skyltfönster i Sevilla häromåret. Vi får hoppas att de inte sysslar med hästar på MD :D
2012-11-23203955_zps3e003d66.jpg

XD, jag som tycker att det är irriterande när biltema satt på täcken fel = inte kryssat gjordarna :o. så svårt är det inte heller att googla en bild och försöka luska ut hur det ska sitta.

Hahah! Jätterolig tråd det här ju, skrattar så tårarna rinner! :D ;)

Påminner mig om en sommar då jag var med min lilla welshponny på landet hos en kompis.
En morgon kom det gående en man i hästhagen. På den ena armen bar han en liten baby, och i den andra handen höll han en smörgås. Hästarna, som var nyfikna och hungriga försökte glupskt snappa åt sig mackan medan mannen gick undan och halvsprang runt i cirklar med uppsträckta armar.
Jag och kompisen schasade iväg hästarna och förklarade för mannen att man inte ska gå in i en hage med macka i handen om man inte tänkt ge den åt hästarna.
Han såg lite snopen ut, och svarade: "Vi hade bara tänkt komma och titta på fölet." samtidigt som han pekade på min lilla ponny (17 år).
Vi fick hålla oss för skratt medans vi förklarade att det var en ponny, och att halvbloden han gick med inte var hans familj. :D

Haha påminner om mig själv jag hade precis börjat rida jag var 4 år och på den ridskolan jag red på fans det en hage som det endast gick shetlandsponnier i..:wtf: Jag min kompis vill såklart gå och kolla på fölen som går i hagen därborta. Vår ridlärare såg lite fundersam ut och så förstod hon ju såklart att vi menade shettisarna men vi gick och kolla på fölen iallafall.. :D

Har inget med "ord" att göra, men ändå lite kul. Hyrde en svårlastad ridskoleponny över sommaren när jag var mindre. När dagen kom då vi skulle lämna tillbaka honom så slutade det hela i en smärre katastrof då han stegrade sig och slet sönder grimman i fyra bitar..

Hur som helst så skulle mormor åka till några i närheten som har häst och låna en grimma. (De var bortresta men vi ringde och de sa att det var ok och att stallet var olåst) Hon var borta en bra stund och när hon väl kom tillbaka så hade hon med sig en förbygel till en B-ponny... :banghead: Jo, tack! Det hjälpte ju mycket...

Kan tillägga att nästa gång vi skulle försöka lasta honom så frågade 10åriga jag om jag fick prova. Det fick jag ju inte eftersom att ponnyn var "farlig" att lasta, men jag (snorunge som jag var) sket i det. Jag ryckte åt mig grimskaftet och gick raka vägen in i transporten, utan minsta lilla bekymmer. Haha fy så stolt jag kände mig då :D

Asså jag älskar när andra tror att man inte klarar av något och sedan överbevisar dem genom att göra det bättre än nån annan :D

:D
Det har jag också varit med om, eller min kompis, när vi hade hästarna på bete hos folk som inte var hästvana så hade dom ringt henne en morgon och hysteriskt sagt att en av hästarna är DÖD.
Hon hade bara lugnt sagt åt dom att gå och kolla om den rörde sig när dom kom närmare, det gjorde den.
Hade dom ringt till mig så hade nog jag dött istället :p

Förresten, häromdagen så talade farbrorn som är så snäll att jag får ha mina hästar hos honom om för mig att hästar ska äta mindre kraftfoder och mera socker.
För det hade han hört om det hära fång.
:cautious:
Mm, han hade ju ett halvt rätt iaf.

Åh vilken rolig tråd, har skrattat så jag gråtit halva kvällen... Jag vet inte om det räknas men den här bilden tog jag i Massimo Duttis skyltfönster i Sevilla häromåret. Vi får hoppas att de inte sysslar med hästar på MD :D
2012-11-23203955_zps3e003d66.jpg

Helt otroligt att de ens lyckas! :laugh:

*kl*

Nu när jag kollar lite närmre på bilden så ser jag att "hästen" har helt stängd mun och alltså hade de inte kunnat ha ett bett... Så då hade ju tränset hängt helt knasigt ändå. Det kan inte vara så att de helt enkelt nödlöste det på det här sättet för att det inte skulle se ännu värre ut? Visst kunde det gjorts snyggare men ja, ni förstår :P

Äsch, det löser man med lite tunn ståltråd som inte syns för besökare men som får tränset att hänga rätt :)

Puttar upp tråden med en kul grej jag hörde för ett tag sedan.

Tjej, sisådär 8-10 år, inte ridit så länge men har förstått att hästen bör gå i form när man rider. Hon pysslar med favoritponnyn när hästen av någon anledning (stod med ryggen emot så jag såg inte vad som hände) böjer på nacken. "Vad duktig du är som går i form!" utropar flickan och berömmer massor och ger godis. Kunde inte låta bli att le, gulligt att hon blev så nöjd med ponnyns "prestation".

Men Buke, frukta icke! Hon kommer garanterat att få lära sig rätt om hon kommer så pass långt i sin ridning att gå i form blir aktuellt, nu kämpar hon med lättridning och att styra såvitt jag vet.

Jag fick titta en lång stund innan jag ens förstod vad de gjort fel/hur i helskotta de hade lyckats...
Hahaha! Ja, och då blev det ännu roligare! :)
Nosgrimman sitter ju alltså helt rätt, det var bara när resten skulle på som det gick åt skogen. Ändå sitter ju faktiskt tyglarna typ på rätt ställe, det är ju sidostyckena som inte är där de ska vara... Och orsaken till det är väl att det saknades just bett och en öppen mun. Askul oavsett, kunde de inte tagit en enkel grimma bara istället? :)

Detta är garanterat en klassiker, men när pojkvännen var med i stallet senast tittade han på grannens shettis och sa: "tänk så litet o sött fölet är och så blir de sådär stora när de blir äldre" och pekade på halvblodet sidan om.

Vi skrattar fortfarande åt det båda två :D

Hahaha min gamla häst fick ungefär samma reaktion för några år sedan när han "pluggade" med mig på ridgymnasiet. Han var en rejäl halvblodsbjässe på 176cm och en dag gick det förbi ett par pappor förbi hans box. Dom tittade länge på hästen och slutligen utbrister ena pappan "Jösses vilken gammal häst! Kolla bara så stor den är!" :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve