Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vilken rolig tråd, har skrattat så jag gråtit halva kvällen... Jag vet inte om det räknas men den här bilden tog jag i Massimo Duttis skyltfönster i Sevilla häromåret. Vi får hoppas att de inte sysslar med hästar på MD
Hahah! Jätterolig tråd det här ju, skrattar så tårarna rinner!
Påminner mig om en sommar då jag var med min lilla welshponny på landet hos en kompis.
En morgon kom det gående en man i hästhagen. På den ena armen bar han en liten baby, och i den andra handen höll han en smörgås. Hästarna, som var nyfikna och hungriga försökte glupskt snappa åt sig mackan medan mannen gick undan och halvsprang runt i cirklar med uppsträckta armar.
Jag och kompisen schasade iväg hästarna och förklarade för mannen att man inte ska gå in i en hage med macka i handen om man inte tänkt ge den åt hästarna.
Han såg lite snopen ut, och svarade: "Vi hade bara tänkt komma och titta på fölet." samtidigt som han pekade på min lilla ponny (17 år).
Vi fick hålla oss för skratt medans vi förklarade att det var en ponny, och att halvbloden han gick med inte var hans familj.
Har inget med "ord" att göra, men ändå lite kul. Hyrde en svårlastad ridskoleponny över sommaren när jag var mindre. När dagen kom då vi skulle lämna tillbaka honom så slutade det hela i en smärre katastrof då han stegrade sig och slet sönder grimman i fyra bitar..
Hur som helst så skulle mormor åka till några i närheten som har häst och låna en grimma. (De var bortresta men vi ringde och de sa att det var ok och att stallet var olåst) Hon var borta en bra stund och när hon väl kom tillbaka så hade hon med sig en förbygel till en B-ponny... Jo, tack! Det hjälpte ju mycket...
Kan tillägga att nästa gång vi skulle försöka lasta honom så frågade 10åriga jag om jag fick prova. Det fick jag ju inte eftersom att ponnyn var "farlig" att lasta, men jag (snorunge som jag var) sket i det. Jag ryckte åt mig grimskaftet och gick raka vägen in i transporten, utan minsta lilla bekymmer. Haha fy så stolt jag kände mig då
Åh vilken rolig tråd, har skrattat så jag gråtit halva kvällen... Jag vet inte om det räknas men den här bilden tog jag i Massimo Duttis skyltfönster i Sevilla häromåret. Vi får hoppas att de inte sysslar med hästar på MD
Fast nä, kika igen. Nackstycket sitter ju helt åt helskotta det med.Sv: Roliga ord från dom lite "okunniga".
Smaaaart! Tänk om de hade haft dig där när de löste problemet. Då hade det sett vettigt ut ^^
Fast nä, kika igen. Nackstycket sitter ju helt åt helskotta det med.
Hahaha! Ja, och då blev det ännu roligare!Jag fick titta en lång stund innan jag ens förstod vad de gjort fel/hur i helskotta de hade lyckats...
Detta är garanterat en klassiker, men när pojkvännen var med i stallet senast tittade han på grannens shettis och sa: "tänk så litet o sött fölet är och så blir de sådär stora när de blir äldre" och pekade på halvblodet sidan om.
Vi skrattar fortfarande åt det båda två