Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*KL*
Jag var med min häst på ponnyridning mitt i sommaren och en liten tjej ville komma och klappa hästen. Hon tittar på mig medan hon klappar och säger - Visst är hästen glad nu när den viftar på svansen?
Min sambo blev så förvånad i början av förhållandet när jag ska att jag skulle rida för tränare. -Men jag trodde du redan kunde rida?! Haha
Typ som att man lär sig svänga och start och stopp och sedan är man fullärd. Fortfarande blir han lite fundersam när jag försöker förklara varför det är bra att rida för tränare...
Min sambo har under OS-sändningarna blivit dressyrexpert och ser direkt när en piaff är bra eller dålig eller någon missar ett byte, ibland ser han saker snabbare än mig. Så var hans kompisar hemma hos oss och jag skulle bara snabbt kolla någon svensks ritt och under piaffen slänger han ur sig: NEJ NEJ inte bakåt!!! Och hans kompisar tittar storögt på honom och sen går det en stund och så missar hästen ett byte och han kommenterar det med att "det där kommer kosta" (Tack SVT's kommentatorer....) och jag svarar: Ja, verkligen och hans kompisar ser ut som två fågelholkar.
Det var ju gulligt! och jädrar vad han måste ha imponerat på kompisarna