Jag skulle transportera min häst en längre i vintras,och har inte kört såååå mkt transport själv + att jag var med om en rejäl trafikolycka för 4 år sen (utan transport,tack och lov!!!) så jag ville ha en reservplan ifall det skulle vara dåligt väder,tex snöfall/snöslask. Jag frågade en kompis som är van att köra mkt släpvagn om han kunde ställa upp,och det kunde han självklart göra,resten av samtalet gick så här:
Jag: Gud vad snällt av dig! Jag hatar verkligen att köra i snöväder,och det betyder jättemycket för mig ska du veta! Men du måste lova att köra försiktigt... (Vet nämligen att han är lite tung i gasfoten....)
Han: Är hur lugnt som helst! Jag gillar att köra bil,och har inget problem att köra med släp.
Jag: Du är verkligen toppen!!!
Han: Äsch då....
Men du,hur gör man igentligen? Lägger dom sig själva,eller säger man något kommando? Jag är ju lite hästrädd jag så jag vill helst inte behöva hjälpa till med det om det är lugnt...? (Han visste att pålle kunde vara lite svårlastad då jag har beklagat mig för honom tidigare när jag varit halvt galen pga hästen...)
Jag: Lägger? Kommando???
Han: Ja,för att dom ska lägga sig där inne...
Jag: Du,dom står upp!
Han: Jahaaa!!!! Men välter dom inte då i kurvorna och i rondellerna?
Jag fixade en annan som körde!