Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Jag tror det bryter mot reglerna att outa det i detta skede.

Men tänk dig det klassiska scenariot
Någon har siat - en annan vet att någon är siad och bekräftar detta genom att hålla med om någons ond/godhet. Det är vad jag tyckte mig se. Men BM's frånfälle ställer detta på ända.
Jag funderar på om du tänker på mig? Som tog @paow s ord för gospel när hon sa att hon inte trodde @Kitty_Jutbring var ond längre?
Det var inte min mening att spela spion. :)
 
Klicka på glasögonen eller håll muspekaren över den, jag minns inte, men då får du ett val att sluta. Thank God!
Det är ju det jag gör! Hela tiden. Den bokas av när jag klickar, men aktiverar bevakningen bara sådär igen, när jag minst anar det.
japp - jag tror jag blir taggad heeeeela tiden å kommer springande som ett skott (är jag ngn jäkla anden i flaskan eller, men så är det bara nya inlägg :meh:)
Kan det vara någon jäkla moderator framme måntro? :cautious:
 
:up:

Men i övrigt håller jag fast i mina osäkra tankar att du, som ulv, inte nödvändigtvis hade ändrat röst och gett någon annan majoritet. Men ja, jag vet faktiskt inte var jag har dig. Molle gjorde inte livet bättre för en precis.
han hade nog inte bättre än så att komma med är min gissning, men jag måste rätta dig igen. jag gav ingen majoritet idag heller- det stod lika mellan Baren_Molle och Jochenmedbaguetten till slut...
 
Ja. Jag tänkte på dig - du lurade mig och det borde jag bura in dig för :laugh: eller i allafall hancuffsa dig
Nej, jag var mest stressad och trodde kanske att @paow hade info. :o
Iofs behöver det inte vara fel att spela spion och lura ulvarna att käka en istf spionen om man har en mindre viktig roll men det bygger ju på att inte spionen lynchas och det är jag iaf oskyldig till! :p
 
Jag tror bestämt att det är någon moderator som spökar, för jag fick nyss alla notiser jag fått under kvällen återskickade till mig :cautious: Antingen en moderator eller så är det för att jag lyssnat på kusliga historier idag! Jag tror dessutom jag kommer drömma om Smiledog :nailbiting:

@Zubeyde_Simsek Men det är ingen kommentar till dagens röst?
 
Jag tror bestämt att det är någon moderator som spökar, för jag fick nyss alla notiser jag fått under kvällen återskickade till mig :cautious: Antingen en moderator eller så är det för att jag lyssnat på kusliga historier idag! Jag tror dessutom jag kommer drömma om Smiledog :nailbiting:

@Zubeyde_Simsek Men det är ingen kommentar till dagens röst?
jag har bara ändrat röst idag ? Så jag fattade det som en referens till dagens röstning?
 
Samlar lite citat från Baren_Molle som jag tror kan vara matnyttiga..
Röstlista DL 1 22:00

20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow
21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle
21:42 Paow röstar på zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_persson
21:49 paow röstar på Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zazzi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 Paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56FarmenQristina ändrar sin röst till Gunilla_persson
22:00 Zybeyde_Simsek röstar på Olinda

Paow: 1
Olinda: 2
Martin_Melin: 1
Zubeyde_Simsek
: 2
BarenMolle: 2
FarmenQristina: 3
Kitty_Jutbring: 1
Gunilla_persson
: 3

Flera har gått igenom röstlistan, jag tänkte också göra ett försök.


Den första jag reagerar lite på är andra rösten på Paow som kommer från Kitty. Hon har inga röster på sig och ingen har gjort en blopper men hon väljer att lägga en andra röst. Hon kan därmed ha försökt skydda polis_martin och eller Kitty.

Den femte ut att rösta är Qristina, jag undrar smått om jag missat något stort men får inget svar från Q. Hon hävdar själv att hon inte hunnit läsa, mn få röstar utan att kolla läget alls så det tror jag int eett dyft på. Inget hindra henne att snabbt bläddra ett par minuter för att hitta röstlistan. Om hin inte är helt nykomling, vilket det inte verkar så var det ett aktivt val. Frågan är då om hon följde Kitty eller Baggetten?

Min röst är också utmärkande tillsammans med Baguettens röständring. Jag röstar på Qristina då jag finner hennes röst udda och kan inte se någon annan förklaring än att hon verkligen agerar skumt och röstar på henne och det ungefär samtidigt som Baguetten

En stund senare kommer en i mitt tycke märklig röständring, paow som har två röster på sig ändrar till kitty som har en. I det läget fyller röständringen ingen större funktion, den lägger upp kitty för lottning eller bäddar för att hon kan få 3 röster men det krävs fler röster för att det ska ge effekt på något vis. Det kanske mest var en missräkning men kan vara ett försök att få ut Kitty om någon hakar på. I vilket fall som helst ändrar hon sig igen till Qristina.

Qristina försöker sedan rädda sig genom att rösta på Gunilla person. Jag vet ju min roll men får inte hinta, Zubeyde verkar cool och vi behöver hennes multisax så vem vill ha ut henne? Och Olinda verkar självupptagen men är hon ond? Vet inte riktigt, kanske är det slumpen för att vi är tre goda? Qristina har i vart fall inte något annat val om hon vill leva än att ändra rösten och lite på turen.

Vad får jag ut av detta? Kitty vill jag klart titta närmre på likaså Olinda, flera andra verka småskumma men jag har begränsat med tid.

Tänk så många gånger som ulvar och annat otyg fått både två och tre personer utröstade för att de råkat ha fått röster i liknande läge.

Jag undrar också det och var för vi ens är misstänkta ;)
 
Sammanfattar mina tankar lite kort:

Jag tror inte Paow är ond pga att FarmenQ la sin första röst där ( en 3:e röst) tror dessutom att hon var mycket väl medveten om att det var en tredjeröst, oavsett vad hon skrev

Jag tror inte heller att Kitty_Jutebring är ond, jag finner inget direkt skumt med henne faktiskt när man läser vad hon skrivit, allt annat är bara indicier utifrån röstningen i Dl1 som jag tror att onda varit snabba att fånga upp och det gäller för både mig och JMB också faktiskt

Jochenmedbaguetten har jag nog också pusslat in ( eller så gör han det braO_o ) och då tror jag att han med är god

Jag vet inte hur mycket tid jag har imorgon att leka, är tyvärr väldigt upptagen imorgon då jag jobbar mycket då. Men om jag blir käk så har jag iaf nu skrivit ner mina omedelbara tankar-kanske hjälper det något om jag inte finns kvar imorgon

Jag tycker överlag att de som försökt så misstankar mot alla här ovan+ undertecknad kan ses som misstänkta- men behöver inte vara skyldiga - men å andra sidan SKA man lyfta blicken lite mer över det mest uppenbara ( tycker jag då )

Jag undrar varför du vågar sätta både paow och Kitty som icke-onda.
Jag vågar sträcka mig till att åtminstone paow inte är i pakten, men varför skulle hon inte vara tjuv?
Och varför friskriver du Kitty helt och hållet?
Jag tycker du är alltför snabb med slutsatser
 
Samlar lite citat från Baren_Molle som jag tror kan vara matnyttiga..
jag tolkar detta som att Baren_Molle är osäker på Paow:cautious:
Att hon försöker få Kitty_Jutebring utröstad men å andra sidan vill han titta närmare på kitty sedan ?? Det är oklart där- vilket får mig att tro att han egentligen inte har någon info om någon av dem egentligen
jag verkar cool och har en sax som behövs- tja jag önskar att jag hade ett multiverktyg som gjorde skillnad...
Om jag läser detta rätt så tror jag att jag blivit siad-i så fall har siaren inte fått rätt på en ulv, men ändock en god :)
Intressant är att han även tar upp Olinda, som jag hittills haft stora misstankar emot- men han väljer att se det som att det är vi tre som alla vill rikta misstankar emot- med bakgrund av det så tror jag att jag vågar anta att Olinda har en ledande god roll så tror att spionen sett något som får honom att vilja hålla henne åt det godare hållet. Ska läsa igenom Olinda igen för att se om jag kan bli klokare...
 
jag har bara ändrat röst idag ? Så jag fattade det som en referens till dagens röstning?
Ah, ursäkta. Jag förklarar dåligt vad jag menar. Kanske dags att nanna kudden.

Jag menade att du inte nödvändigtvis skulle ha lagt din röst så den hamnade i majoritet, första dagen. Alltså inget om att du skulle röständra, utan att du, som potentiell ulv, inte nödvändigtvis skulle lägga en majoritetsröst, utan det kanske skulle vara smartare då att lägga en röst som du gjorde. En andraröst rätt sent.
 
Röstlista DL2

20.02 Robinson_Robban röstar Zubeyde_Simsek
21.22 Paow röstar på barenMolle
21.42 Emma_Andersson röstar på BarenMolle
21.47 Olinda röstar på BarenMolle
21.51 Zubeyde_Simsek röstar på Olinda
21.52 Kitty_Jutbring röstar på Jochenmedbaguetten
21.52 NakenJanne röstar på Zubeyde_Simsek
21.56 Godzilla röstar på Zubeyde_Simsek
21.57 Molle röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Alexandra_Zazzi röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Mirre_Hammarling röstar på BarenMolle
21.59 Smail röstar på Jochenmedbaguetten.
21.59 Jochenmedbaguetten röstar på Kitty Jutbring
21.59 Martin_Melin röstar på BarenMolle.
22.00 Zubeyde röstar på Jochenmedbaguetten

Zubeyde 3
BarenMolle 5
Jochenmedbaguetten 5
Kitty 1



Jaha det var ju typiskt.. Men hur kommer det sig att just dessa dör när det är lika, eller finns det dolda röster? Eller ren lottning? @Harald_Treutiger ?

Då får vi kolla igenom Molles inlägg och se om vi kan hitta något då.














 
Jag undrar varför du vågar sätta både paow och Kitty som icke-onda.
Jag vågar sträcka mig till att åtminstone paow inte är i pakten, men varför skulle hon inte vara tjuv?
Och varför friskriver du Kitty helt och hållet?
Jag tycker du är alltför snabb med slutsatser
det gör jag inte- jag har utvecklat det... läs mitt nästa inlägg...
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 052

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp