Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

nä det gör jag inte .... My bad !
Men jag tror däremot att Molle sett att jag blivit siad- och den som siade mig ville inte hålla mig som ond....
Jag har nog släppt dig som ond men dina godförklaringar av dig själv skaver rätt hårt.
Jag tycker heller inte att det är speciellt uppenbart att just du blivit siad.

Att Molle inte röstade på Olinda kan kanske enklast förklaras med att hen såg om sitt eget skinn.
 
Äsch, jag måste ha somnat precis innan uppdateringen :p

Det var ju kass att vi blev av med spionen, jag blev också ganska chockad av det avslöjandet... Jag hade iaf lite rätt i att välja Zubeyde över Molle, eller, rätt vet jag ju inte, men inte helfel i alla fall.

Men jag blir lite förvirrad över Molles kommentar om Zubeyde och att hon borde vara kvar för sin multisax? Känns ju lite som någon slags hint och Zubeyde själv tror Molle har siat henne (??), men det är väl bara siaren själv som hunnit med sin sia?

Det Molle skriver om paow och Kitty känns också intressant, han verkar ju inte ha dem som speciellt goda i alla fall. Känns som att detta kräver mer tankeverksamhet än jag är kapabel till just nu :yuck:. Kommer jag fram till någon snilleblixt försöker jag komma in med den innan DL. Annars hoppas jag att jag är kvar och kan nysta vidare imorgon :nailbiting:.
 
Såg nu när jag läste igenom de nyare inläggen att Zubeyde menade att Molle skulle ha sett henne bli siad. Mer rimligt men fortfarande inte säkert.
 
Jag har nog släppt dig som ond men dina godförklaringar av dig själv skaver rätt hårt.
Jag tycker heller inte att det är speciellt uppenbart att just du blivit siad.

Att Molle inte röstade på Olinda kan kanske enklast förklaras med att hen såg om sitt eget skinn.
ok så må vara hänt - men eftersom jag vet min roll så tror jag att jag blivit siad, med tanke på Baren_Molles kommentar om mig ( som jag också noterade i min översyn och fick mig att lägga till en fotnot om det )
Jag upplever också att han är rätt osäker om både Paow och Kitty_Jutebring
Och jag tycker ändå att han väljer att godförklara Olinda faktiskt - eller behöver jag fortfarande glasögon ?
 
Jag har nog släppt dig som ond men dina godförklaringar av dig själv skaver rätt hårt.
Jag tycker heller inte att det är speciellt uppenbart att just du blivit siad.

Att Molle inte röstade på Olinda kan kanske enklast förklaras med att hen såg om sitt eget skinn.
följdfråga:*om du nu släppt mig som ond- hur i all sin dar kan det skava att jag godförklarar mig:confused:
dessutom hårt? Nu tappade du mig i hur du tänker ?
 
ok så må vara hänt - men eftersom jag vet min roll så tror jag att jag blivit siad, med tanke på Baren_Molles kommentar om mig ( som jag också noterade i min översyn och fick mig att lägga till en fotnot om det )
Jag upplever också att han är rätt osäker om både Paow och Kitty_Jutebring
Och jag tycker ändå att han väljer att godförklara Olinda faktiskt - eller behöver jag fortfarande glasögon ?
Jag har inga problem med dina teorier men jag tolkar dem inte som gospel.

Var är de onda då?
Bland dem som syns minst? JMB hade ju en teori om att ligga lågt så vi kanske ska vända blickarna mot exvis @Mirre_Hammarling? @Smail?
 
ag hade iaf lite rätt i att välja Zubeyde över Molle, eller, rätt vet jag ju inte, men inte helfel i alla fall. Men jag blir lite förvirrad över Molles kommentar om Zubeyde och att hon borde vara kvar för sin multisax? Känns ju lite som någon slags hint och Zubeyde själv tror Molle har siat henne (??), men det är väl bara siaren själv som hunnit med sin sia?
Ja här gäller det att kunna läsa mellan raderna ...
Jag håller med om att det var tråkigt att Molle försvann- vi hade behövt honom :(
tillägg: Spionen ser ju vem siaren valt att sia:);) alltså tror jag INTE att Molle siat mig ....
 
Håller på att läsa ikapp, svarar under tiden.

Nu svarar jag lite här och där medan jag läser:
jag tänker att det här med att följ för att signalera vanligen görs för att den som är ond utanför lyan ska undvika käkas. Vid dag-DL går det ofta väldigt fort. Inför natten har lyan ofta mer tid att reflektera och försöka hitta ett säkert kort. Men t kan lyamedlemmar ibland få känsla av någon spelare har en roll utanför lyan. I en lek för några år sedan var ulvarna övertygad om att jag var får för att jag skrivit något som de trodde var ett kontaktförsök (fast jag var bybo, omedveten om de signaler jag sände ut:p).

Nu utgår Jag bara från mig själv, som är jäkligt seg med aatt se sådana saker, men jag har aldrig fattat en hint så tidigt. Nu kanske lyan består av überulvar, men jag tycker att det känns vanskligt att utgå från att de förstått att q var ulv. Det ger en minst sagt ranglig grund att bygga resonemang ifrån.

Detta får mig att fundera över @Robinson_Robban Lite, kommer kolla extra noga när jag fortsätter läsa.

I min värld gör det inte det. Det vi vet är att Qristina var får och att hon visste vilka som ingår i pakten. Med det i minne - borde hon inte kolla extra noga innan hon röstar på en paktmedlem så att hon inte riskerar att rösta ut den? Qristina skrev att hon inte visste att det var tredjerösten. Oavsett om det var så eller ej - hon måste ju i alla fall vetat att det inte var första eftersom jag lade min första röst tidigt.

PPrecis min tanke, det gör att @paow känns lite mindre trolig ulv för mig.

Nu upprepar jag saker som ni andra redan sagt men jag måste börja tänka någonstans.

Qristinas röst på paow var väldigt konstig igår. Jag tror inte hon som fårulv hade röstat på en ulv i det läget. Så frågan är om hennes röst hamnade där för att en ulv redan röstat där?

Det känns mer troligt att hon följde en ulv i hennes första röst. Men samtidigt så var det inte så många som hade röstat när Q röstade. Så risken finns att ingen ulv hade röstat då.

Så frågan är om Qristina följde jochen eller kitty. Varför skulle hon annars ha röstat så skumt?

jag tänker att en röst som är märklig inte alltid måste bero på att personen var ond, även en ond kan ju vara stressad och ha ont om tid. Och därför missa att redan två röster ligger. Hade det varit en vanlig lek hade jag funderat över om det är en grej personen brukat göra, nu vet vi inte. Men jag tänker att som får hade jag nog inte lagt en märklig röst med flit.

och min telefon bråkar lite, har nog lyckats radera lite text i översta citatet, därför texten ser konstig ut.
 
Nu har jag bara läst till sida 22 på riktigt och skummat mer. Det mest skumma hittills är @Alexandra_Zazzi och hur hon friskriver kitty ftån misstankar, blir ifrågasatt och anger paow som svar. Jag tror också att paow inte är ulv, men vad säger att hon har rätt? Luktar ondcsom ställercsig in. Med tanke på att jag vill ha in min efterröst innam dagdl hamnar den här: samir röstar på Alexandra_Zazzi
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp