Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Från s 25 och framåt:

Mirre lägger en röst på Molle (21:58) som tja, den sticker lite. Hon skriver att hon haft ont om tid och baserar den på att Molle skrivit att de goda var lagom många och ev räddning från FQ iom rösten på Gunilla. Och tja. Den är väl inte våldsamt mycket sämre än andras, men det pekar heller inte i en god riktning för mig. Mirre är en av de jag kommer att kolla närmare på.

Smail kommer sedan in (21:59) och kastar in en snabb röst på jochen med fåret-följe-en-ulv-teorin. Och well, vem är Smail ens? Jag har inte sett nog för att få mig en uppfattning och han är också en jag vill kolla närmare på

Jochen röstar på Kitty (21:59) med en motivering om att hon hade en skum teori (den om röständringen). Jag har dålig koll på Jochen, en del han skrivit håller jag med om och skriver en del. Inte nog för att jag ska kunna sätta honom åt något håll just nu. Jochen skriver flera inlägg efter dagdl om att han inte vet om han överlever nattdl och jo visst det vet ju ingen, men det känns väldigt betonande, jag får lite vibbar av att han vill få sig att framstå som god. Eller så är det bara vanlig velighet, men det får mig lite uppmärksam på honom när han tidigare inte gjort något som får mig att tänka att han är ond.

Polisen röstar på molle (21:59) med en teori om ett skumt inlägg av molle – och jag ser inte riktigt det skumma i det inlägget. Molle skriver ”som ulv hade jag definitivt undvikit att rösta på någon som sticker ut på det viset som Qristina gjorde”, detta får Polisen till en liten godförklaring av sig själv som enligt polisen är missklädsam. Och jag vet inte om jag ens ser det som en godförklaring, Hänvisar till tidigare teoriinlägg, något jag får gå tillbaka och kolla på vid tillfälle. Skriver sedan ett inlägg till (22:03) som jag inte alls hänger med i, har du lust att utveckla det inlägget @Martin_Melin ?

Zubeyde tycker att jochen är konstig för att han inte försöker rädda sig själv. (s 25) Nu ska vi väl inte vända det här till en rädda-sig-själv-eller-inte-diskussion men är det verkligen självklart att rösta för att rädda sig och inte den en tycker är mest misstänkt? Sedan tror hon inte att kitty är ond(22:47), och jag ser inte riktigt varför? Jag ser inte heller att hon är ond, men att sätta någon som god på svaga indicier ser jag som märkligt. Hon sätter jochen som god utan att ha några teorier om det, och jag tycker det känns väldigt svagt underbyggt. Rör in sig i resonemang om att Molle skulle vetat att hon var siad, men jag tänker att det inte är så uppenbart. Även om Molle sett att zubeyde var siad vet ju Molle inte vem siaren är, så hur skulle han kunna vara säker på att hon siats som god? Iaf jag har inte velat dra så snabba slutsatser som spion.
 
Precis som för siaren är spionens deadline dagDL (missade visst det i rollbeskr) för att ev mottagare ska kunna få info om nattens händelser

Om spionen valde mottagare innan dag-DL så har infon gått iväg.
Då tycker jag att det borde finnas en som har spioninfo idag mao. För nog har väl Baren_Molle sett till att någon fått spioninfon idag...
 
Paow jag tror inte att hon är i pakten. Då hade inte Qristina lagt en tredje röst på henne och riskerat att en paktmedlem åkte. Däremot är hon tänkbar som tjuv för mig. Kan hon ha snott sian och låtsas att hon siat Kitty som god och Kitty är i själva verket pakten? Jag uppfattade paow som siare igår och därför släppte jag Kitty som möjlig ulv. Jag tycker att med facit från BarenMolle så var han lite för skeptisk till Kitty så jag återupptar tankarna om Kitty som möjlig ulv.
Nja jag tror inte att Paow är tjuven faktiskt, inte för att jag har en annan kandidat till just den rollen, men jag tycker inte att hon betett sig som en tjuv , jag får inga vibbar av det iaf...
Jag undrar jag om det istället är så att hon kan ha haft på fötterna vad det gäller Kitty_Jutebring?
@paow du svängde väldigt om Kitty från DL1 till igår, och jag ser ju att du skrivit att du missförstått henne, är du säker på det- du har helt avskrivit henne som skum?
 
Nja jag tror inte att Paow är tjuven faktiskt, inte för att jag har en annan kandidat till just den rollen, men jag tycker inte att hon betett sig som en tjuv , jag får inga vibbar av det iaf...
Jag undrar jag om det istället är så att hon kan ha haft på fötterna vad det gäller Kitty_Jutebring?
@paow du svängde väldigt om Kitty från DL1 till igår, och jag ser ju att du skrivit att du missförstått henne, är du säker på det- du har helt avskrivit henne som skum?
Hur skulle hon ha betett sig som tjuv menar du? O_o Som tjuv vill man väl knappas utmärka sig tänker jag...
 
Nja jag tror inte att Paow är tjuven faktiskt, inte för att jag har en annan kandidat till just den rollen, men jag tycker inte att hon betett sig som en tjuv , jag får inga vibbar av det iaf...
Jag undrar jag om det istället är så att hon kan ha haft på fötterna vad det gäller Kitty_Jutebring?
@paow du svängde väldigt om Kitty från DL1 till igår, och jag ser ju att du skrivit att du missförstått henne, är du säker på det- du har helt avskrivit henne som skum?

men vad skulle hon kunnat haft på fötterna?
Jag tycker ju att hennes beteende indikerade siare som siat Kitty som god - men iom att BarenMolle var skeptisk så får jag inte ihop det hela.
 
Jag läser ikapp lite och har en fråga till @Zubeyde_Simsek Hur kan du vara så säker på att du blivit siad? Jag är inte alls säker på att du är den som siaren siat. Kan du hänvisa till något inlägg som stärker din teori om dig själv?
 
God morgon Tengah!

Nu är det bara att ta tag i dagen. Jag tycker det varit så otroligt märkliga turer runt paow och Kitty igår. Några verkar ha dom som säkra goda medan andra - inklusive BarenMolle (som ändå hade lite info) verkar mer osäker på dom, särskilt på Kitty. Vad det gäller paow så tror jag fortfarande att hon i allafall inte är i pakten, jag tycker det är mycket osannolikt att hon skulle få en tredjeröst av fåret. Däremot Kitty - funderar jag fortfarande på. Jag trodde ju att paow kunde ha siat Kitty eftersom hon kovände så dant och egentligen inte presenterat någon redig teori runt det. Men nu skriver Zubeyde att hon är siad och iom hur Molle skrev om henne så är det väl inte osannolikt. Sen Alexandra_Zazzi som betedde sig som en spion igår och nästan bekräftade den där sian jag tyckte mig se - hon lurade i allafall mig att tro att hon var spionen så jag funderar på hur det där hänger ihop egentligen. Sen kommer hon med en förklaring att det var väl bättre att någon mindre viktig än spionen blev käk, det hjälper ju jäkligt lite om spionen redan är lynchad.

Sen har vi en hel drös med spelare som jag tycker är väldigt anonyma

Det jag inte begriper är hur en person kan veta att den blivit siad? Såvida man inte är spionen och fått den informationen. Men om jag förstått rollistan rätt så hann inte Molle skicka vidare någon spioninfo?
 
reflektion över röstningen i DL 2
det var bara 5 som var uppe till förlag att lynchas
Kitty_Jutebring fick en röst
jag själv fick 3 röster
Baren_Molle fick 5 röster
Jochenmedbaguetten fick 5 röster

hm det känns ändå väldigt bekvämt av ulvarna ändå?
att de tre som var mest på tapeten- dvs jag själv, Baren_Molle och JBM var goda ?
De behövde ju liksom inte lägga sig i och styra mer än så- om ni förstår vad jag menar?
Du får ursäkta men det sticker rätt rejält med dina godförklaringar av dig själv, jag säger som @Martin_Melin kan du peka på var du menar att Molle vet att du är siad? Är det bara det där stycket om saxen som du far efter?
 
Hur skulle hon ha betett sig som tjuv menar du? O_o Som tjuv vill man väl knappas utmärka sig tänker jag...

Det är jag som tänker in paow i tjuvarrollen men jag kan ju ha alldeles fel.

Det jag inte får ihop är ju att BarenMolle inte ville ha Kitty som klart god - han var ju skeptisk och därför tror jag inte att paow har siat Kitty på riktigt även om det ser ut så när hon efter nattDL igår plötsligt ändrar sig om Kitty. Om BM har sett att någon annan är siad så är det ju inte konstigt att han är skeptisk till Kitty
 
Det jag inte begriper är hur en person kan veta att den blivit siad? Såvida man inte är spionen och fått den informationen. Men om jag förstått rollistan rätt så hann inte Molle skicka vidare någon spioninfo?
jag har redan frågat LL om detta och jo en info har skickats vidare till någon idag. Inläggenà om det finns några inlägg innan dessa
 
Det jag inte begriper är hur en person kan veta att den blivit siad? Såvida man inte är spionen och fått den informationen. Men om jag förstått rollistan rätt så hann inte Molle skicka vidare någon spioninfo?

Det är en bra fråga - ställ den som påstår sig vara siadm :D
Jag tyckte ju att jag sett dig sia Kitty. Men BM är ju skeptisk till det att Kitty skulle vara god

Så jag har ingen aning och tyvärr så finns ju inte BM kvar i leken att utreda den frågan
 
Den första jag reagerar lite på är andra rösten på Paow som kommer från Kitty. Hon har inga röster på sig och ingen har gjort en blopper men hon väljer att lägga en andra röst. Hon kan därmed ha försökt skydda polis_martin och eller Kitty.

....
Vad får jag ut av detta? Kitty vill jag klart titta närmre på likaså Olinda, flera andra verka småskumma men jag har begränsat med tid.

Jag klippte ut två delar av BarenMolles långa inlägg igår.
Det första stycken tror jag är felskrivet - det ska stå att "Hon försökte skydda polis_martin eller OLINDA" För inte kan väl Kitty skydda sig själv liksom...

Det andra är att han vill titta närmare på Kitty - om Kitty är siad som god vilket jag ju tyckte mig se att paow har gjort så borde han dragit samma slutsats som jag iom att han då dessutom borde haft infon om vem som blev siad. Har han däremot info att någon annan är siad så är ju inte så konstigt att han vill titta vidare på Kitty.

Så jag tror att paow helt enkelt har lurat mig att hon har siat Kitty (kovändningar med väldigt lite kött på benen får mig alltid att tro att det är en sia i omlopp och det var vad jag såg från paow), sen tror ju jag inte att paow är ulv efter Qristinas tredje röst på henne ...fast hurfan ska hon då veta nånting alls om Kitty om hon inte snott sian? För varför skulle hon ens låtsats ha siat någon? Och vad hade i så fall BarenMolle för information? Eller är paow ulv trots allt? Och Qristina gjorde hela scenen bara för att väcka uppmärksamhet?

Jag får inte ihop detta - Kan någon vara snäll och tipsa polisen?
 
Alltså hörrni ni skriver nåt väldigt mycket på nätterna istället för att sova som vanligt folk :mad:
Har just läst igenom närmare 300 inlägg och det bara snurrar i huvudet.
Min bristande aktivitet igår aviserades redan i anmälningstråden, jag var och föreläste på en konferens. Trodde jag skulle hinna läsa mer på vägen hem, men bilen var sen och chauffören social, så det blev inte så :meh:
Dessutom kommer jag behöva rösta tidigt för att jag jobbar ett extrainsatt kvällspass 15-22...

Ska försöka skriva ner saker jag reagerat på åtminstone
 
Klipper in röstlistorna för att ha dem lättåtkomliga

Röstlista DL 1 22:00

20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow

21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle

21:42 Paow röstar på zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_persson

21:49 paow röstar på Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zazzi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 Paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56 FarmenQristina ändrar sin röst till Gunilla_persson
22:00 Zybeyde_Simsek röstar på Olinda

Paow: 1
Olinda:2
Martin_Melin: 1
Zubeyde_Simsek:2
BarenMolle:2
FarmenQristina: 3 svart får
Kitty_Jutbring: 1
Gunilla_persson: 3 käkad tvilling



Röstlista DL2

20.02 Robinson_Robban röstar Zubeyde_Simsek
21.22Paow röstar på barenMolle
21.42Emma_Andersson röstar på BarenMolle
21.47Olinda röstar på BarenMolle

21.51Zubeyde_Simsek röstar på Olinda
21.52Kitty_Jutbring röstar på Jochenmedbaguetten
21.52NakenJanne röstar på Zubeyde_Simsek
21.56Godzilla röstar på Zubeyde_Simsek
21.57 Molle röstar på Jochenmedbaguetten
21.58Alexandra_Zazzi röstar på Jochenmedbaguetten
21.58Mirre_Hammarling röstar på BarenMolle
21.59Smail röstar på Jochenmedbaguetten.
21.59 Jochenmedbaguetten röstar på Kitty Jutbring
21.59Martin_Melin röstar på BarenMolle.
22.00Zubeyde röstar på Jochenmedbaguetten

Zubeyde 3
BarenMolle 5 - spion
Jochenmedbaguetten 5
Kitty 1
 
Nja jag tror inte att Paow är tjuven faktiskt, inte för att jag har en annan kandidat till just den rollen, men jag tycker inte att hon betett sig som en tjuv , jag får inga vibbar av det iaf...
Jag undrar jag om det istället är så att hon kan ha haft på fötterna vad det gäller Kitty_Jutebring?
@paow du svängde väldigt om Kitty från DL1 till igår, och jag ser ju att du skrivit att du missförstått henne, är du säker på det- du har helt avskrivit henne som skum?

Så säker som man kan bli i en ulvlek. ;)
 
Det är en bra fråga - ställ den som påstår sig vara siadm :D
Jag tyckte ju att jag sett dig sia Kitty. Men BM är ju skeptisk till det att Kitty skulle vara god

Så jag har ingen aning och tyvärr så finns ju inte BM kvar i leken att utreda den frågan

Spännande att du läste in att Paow hade siat Kitty, jag upplevde att det helt enkelt var ett missförstånd som reddes upp, mest för att jag inte förstod vad de tjafsade om första dagen.
Men jag ska försöka hinna läsa in mig lite mer på deras konversationer och se om jag kan se något. Jag tycker att JMB skrev lite märkliga saker i samband med röstningen igår också som jag ska försöka förstå vad han menar.
 
Jag klippte ut två delar av BarenMolles långa inlägg igår.
Det första stycken tror jag är felskrivet - det ska stå att "Hon försökte skydda polis_martin eller OLINDA" För inte kan väl Kitty skydda sig själv liksom...

Det andra är att han vill titta närmare på Kitty - om Kitty är siad som god vilket jag ju tyckte mig se att paow har gjort så borde han dragit samma slutsats som jag iom att han då dessutom borde haft infon om vem som blev siad. Har han däremot info att någon annan är siad så är ju inte så konstigt att han vill titta vidare på Kitty.

Så jag tror att paow helt enkelt har lurat mig att hon har siat Kitty (kovändningar med väldigt lite kött på benen får mig alltid att tro att det är en sia i omlopp och det var vad jag såg från paow), sen tror ju jag inte att paow är ulv efter Qristinas tredje röst på henne ...fast hurfan ska hon då veta nånting alls om Kitty om hon inte snott sian? För varför skulle hon ens låtsats ha siat någon? Och vad hade i så fall BarenMolle för information? Eller är paow ulv trots allt? Och Qristina gjorde hela scenen bara för att väcka uppmärksamhet?

Jag får inte ihop detta - Kan någon vara snäll och tipsa polisen?

Ja kan trösta dig med att ja inte heller får ihop vad Molle dillade om. Det var därför jag trodde att han var ulv. :o Nu tror ja att ja gissat mig till en person som bör ha en viss roll, men blir osäker när Molle betedde sig så knepigt. :banghead:
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp