Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

BarenMolle ville titta närmare på Kitty och Olinda. i inlägget 21.17 igår. Verkade inte helt säker på paow heller om jag minns rätt.
Han höll Zubeide som god med väldigt vag motivering.

Alexandra_Zazzi och Jochenmedbaguetten har en diskussion kring Kitty_Jutbrings eventuella godhet. De verkar vara överens om att det finns "vissa icke-händelser" som tyder på att Kitty och paow spelar på samma sida, som de tror är den goda. Jag blir lite nojjig, för jag har ingen aning om vad för "icke-händelser" de pratar om... :crazy:

Paow höll först Kitty som ond men tvärvände efter nattDL vilket fick polisMartin att tro att hon siat Kitty, något han nu blivit osäker på.
Paow vidhåller att hon är så "säker som man kan bli i en ulvlek". Hm. Måste funderas vidare på känner jag.

Mest har jag nog ändå reagerat över Zubeides spel. Visserligen hade Molle henne åt godare hållet, men utan någon klar motivering eller eftertryck, så min fundering är om han hade info kring henne eller bara trodde hon var god? Framförallt som hon nu tryck väldigt hårt på att hon är siad som god senaste tiden, tror flera sagt det innan men så många godförklaringar skaver liksom rätt bra...
 
Fortsättningen

Naken-Janne
snubben under myggnätet har inte gjort myckte väsen av sig. Han har missat en röstning men hade nog tänkt sig att rösta på paowsan och i DL2 så röstar han på Zubeyde. Jag tycker att den här snubben också gör det lite för enkelt för sig han med. Visst tänkte jag också på att Zubeyde kunde vara ond som Qristina valt att inte rösta på - men med risk för att upprepa sig - med BarenMollens utpekande om Zubeyde som en han ville ha kvar så tror jag att Naken-Janne var fel ute helt enkelt. Nu måste Näcken vakna lite och komma med nånting nytt om han inte ska sällas till de jag tycker är för osynliga och medsmygande
Zübeyde Simsek den här bruttan tror jag kan vara god och det bygger jag på BarenMolles uttalande om att han vill ha henne kvar. Sen att han jiddrar om en multisax är ju en femma, men hon är den enda han pekar på som han inte tvekar på.
Smail Vemdå? Ännu en som inte har kommit med många cent framåt i leken. Röstade på baguettmannen igår och på Gunilla_persson första DL. Han är nog i allafall inte tvilling med Gunillan. Kom igen nu leendet och visa att du inte smyger i vassen
Kitty Jutbring jag blir fan inte klok på den här damen. Hon verkade vara siad igår av paow, men BarenMolle (spionen) är ändå skeptisk det gör att jag tror att här är det något väldigt lurt i görningen. Kan hon trots allt varit den som fåret följde i spåren?
Samir en joker i leken som borde kommit in med buller och bång och en massa smarta tankar - men jag vet inte om jag tycker att han ännu har kommit med så många nyheter. Han kan vara precis vad som helst är jag rädd. Ond utanför lyan med specialfärdigheter. Ond i lyan. God med nyttiga färdigheter eller god vanlig deltagare.

Så all-in-all en massa som är osynliga och sen ett gäng som jag är starkt misstänksam emot. Jag själv kommer att behöva rösta tidigt idag och helst vill jag ha massor av mer input innan jag röstar
 
Spännande att du läste in att Paow hade siat Kitty, jag upplevde att det helt enkelt var ett missförstånd som reddes upp, mest för att jag inte förstod vad de tjafsade om första dagen.
Men jag ska försöka hinna läsa in mig lite mer på deras konversationer och se om jag kan se något. Jag tycker att JMB skrev lite märkliga saker i samband med röstningen igår också som jag ska försöka förstå vad han menar.

Fast ett missförstånd som reds upp går inte från att man misstänker och röstar och sen godförklarar more or less om man inte VET att den är god. Jag ser det som en kovändning som bara kan föranledas av en sia och kolla även pawsans inlägg #678 -

Problemet jag har är att BarenMolle inte hakar på att Kitty borde vara god utan tvärt om är skeptisk alltså tror jag inte att paow har siat. Istället så gör Alexandra det och hon var INTE spionen, men låtsas att hon var det.

Fattaru?
 
Ärligt talat r det för många spelare för mig att riktigt kunna ha koll på just nu, så ursäkta om jag hänger med dåligt...
En sista reflektion är att Jochenmedbaguetten är en jag inte alls får grepp om trots att han skrivit så mycket. En del grejer får mig att tro att han är god, sen tycker jag mig ibland förstå någon hint om något, bara för att i nästa andetag börja fundera på om han är en ond som spelar god? :cautious:
Jag har egentligen inget konkret att gå på just nu, bara en känsla. Så jag håller ett öga ditåt.
 
Jag skulle behöva tänka mer för att försöka reda ut Martin_Melins tankar om paow, och likaså de tankar om AZ och JMBs diskussion som jag nämnde i tidigare inlägg.
Just nu förstår jag inte riktigt, vilket gör mig tveksam och nojjig.
Eftersom jag börjar jobba nu och sannolikt inte hinner in innan DL igen så lägger jag en säkerhetsröst på den spelare vars sätt stuckit mest i ögonen på mig idag.

Mest har jag nog ändå reagerat över Zubeides spel. Visserligen hade Molle henne åt godare hållet, men utan någon klar motivering eller eftertryck, så min fundering är om han hade info kring henne eller bara trodde hon var god? Framförallt som hon nu tryck väldigt hårt på att hon är siad som god senaste tiden, tror flera sagt det innan men så många godförklaringar skaver liksom rätt bra...
Jag tycker det verkar skumt att så framhålla att man själv blivit siad, för hur kan hon veta det liksom? Jag har inte sett något som direkt tyder på det, men jagär visserligen inte bra på att förstå hintar, så...
Pga ovanstående säger min känsla att hon skulle kunna vara ond.

Mirre_Hammarling röstar på Zubeyde_Zimzek
 
Emma_Andersson här är en som vairt osynlig för mig trots att hon är snygg och i lagom ålder. Vad har hon kommit med? Hon la andrarösten på BarenMolle (vår spion). I DL1 så röstade hon på Olinda. En kommentar som jag reagerat på nu är i inlägg #406 - Lyan visste väl om att Gunilla var god iallafall? :confused: - det kan lyan inte vetat iom att det finns en tjuv. Sen har vi Emmas uttalande i #416 - det vill jag lyfta igen. "Ja oavsett om jag dör eller lever så kommer jag ha mer tid än nu ;)" Det finns bara en ond lya att ha mer tid i...Emma_Andersson är en skumraskfigur som jag inte riktigt har grepp på

Äsch det var ju bara ett svar på hur jag visste att jag skulle finnas kvar på morgonen. Oavsett så skulle jag ha mer tid till vadsomhelst dvs antingen leken eller mitt vanliga liv då jag hade extremt lite tid.

Nu visar det sig att jag ändå inte kommer ha så mkt tid då jag ska på Date ikväll ;)
 
OT någon som har en aning om varför jag bara kan använda smileys manuellt på surfplattan? En Xperia. Använder jag verktygslådan häruppe med smileys så blir det tomt i inlägget

Vill kunna använda fler än :) :D och ;) och :o som är de enda jag kan manuellt

Det funkar från telefonen men inte surfplattan
 
Fortsättningen

Naken-Janne
snubben under myggnätet har inte gjort myckte väsen av sig. Han har missat en röstning men hade nog tänkt sig att rösta på paowsan och i DL2 så röstar han på Zubeyde. Jag tycker att den här snubben också gör det lite för enkelt för sig han med. Visst tänkte jag också på att Zubeyde kunde vara ond som Qristina valt att inte rösta på - men med risk för att upprepa sig - med BarenMollens utpekande om Zubeyde som en han ville ha kvar så tror jag att Naken-Janne var fel ute helt enkelt. Nu måste Näcken vakna lite och komma med nånting nytt om han inte ska sällas till de jag tycker är för osynliga och medsmygande
Zübeyde Simsek den här bruttan tror jag kan vara god och det bygger jag på BarenMolles uttalande om att han vill ha henne kvar. Sen att han jiddrar om en multisax är ju en femma, men hon är den enda han pekar på som han inte tvekar på.
Smail Vemdå? Ännu en som inte har kommit med många cent framåt i leken. Röstade på baguettmannen igår och på Gunilla_persson första DL. Han är nog i allafall inte tvilling med Gunillan. Kom igen nu leendet och visa att du inte smyger i vassen
Kitty Jutbring jag blir fan inte klok på den här damen. Hon verkade vara siad igår av paow, men BarenMolle (spionen) är ändå skeptisk det gör att jag tror att här är det något väldigt lurt i görningen. Kan hon trots allt varit den som fåret följde i spåren?
Samir en joker i leken som borde kommit in med buller och bång och en massa smarta tankar - men jag vet inte om jag tycker att han ännu har kommit med så många nyheter. Han kan vara precis vad som helst är jag rädd. Ond utanför lyan med specialfärdigheter. Ond i lyan. God med nyttiga färdigheter eller god vanlig deltagare.

Så all-in-all en massa som är osynliga och sen ett gäng som jag är starkt misstänksam emot. Jag själv kommer att behöva rösta tidigt idag och helst vill jag ha massor av mer input innan jag röstar
Alltså jag måste ha missat inlägget där Molle TYDLIGT visar att han vill ha kvar Zubeyde. Det har jag verkligen inte last in. Inte att det var tydligt iaf. Skrev han det rakt ut eller är det en tolkningsfråga?
Jag tycker om att vara osynlig och medsmygande, har inte tid att sitta här hela dagarna och dessutom skriver ni så mycket att jag inte hinner läsa.
 
Äsch det var ju bara ett svar på hur jag visste att jag skulle finnas kvar på morgonen. Oavsett så skulle jag ha mer tid till vadsomhelst dvs antingen leken eller mitt vanliga liv då jag hade extremt lite tid.

Nu visar det sig att jag ändå inte kommer ha så mkt tid då jag ska på Date ikväll ;)

Kul för dig raring ;)

Själv är ju konstaplar upptagna en sån här kväll med säkerheten på Nobelfestligheter - så jag måste svida om till säkerhetsutrusningen alldeles strax och ge mej av.

Innan det bör jag rösta och jag är fortfarande skeptisk till ..typ alla utom Zubeyde.

Martin_Melin röstar idag på Kitty_Jutbring det kan trots allt vara så att det var den rösten som fåret följde i DL1. Att det verkar som om paow siat henne är jag tveksam till eftersom BarenMolle var osäker på Kitty och ville titta vidare på henne. Hade hon varit siad god av paow hade spionen inte missat det och uttryckt sig sådär skeptiskt

(Det är nog så att hon och paow bara redde ut nånting utan att en sia var inblandad)
 
Gah!
Min dator samarbetar inte (eller snarare i ingen av webbläsarna) så nu är jag här via fånen... Har inte hunnit ikapp med allt som hände kring röstningen igår. Det var där.jag började läsa imorse innan det började strula för.mig.

En tanke som jag fått ang. Molle är att han kanske visste om ett kärlekspar men inte bådas roller ? Tänker att han kanske varit försiktig med att ta ställning bara för det? Måste läsa om bad han har skrivit igår.
 
En tanke som jag fått ang. Molle är att han kanske visste om ett kärlekspar men inte bådas roller ? Tänker att han kanske varit försiktig med att ta ställning bara för det? Måste läsa om bad han har skrivit igår.

Nä det tror jag inte han visste, det var ju bara en dag så det känns inte sannolikt att det redan bildats ett kärlekspar .. Mer sannolikt isåfall att han var tveksam till att Kitty var siad god.
 
Fortfarande under förutsättning att Qristinas första röst följde en ulv ja.



Det finns ingen fårulv hälsar polisen - det var en ulv i fårakläder. Men du är också upphakad på att hon följde en ulv. Eller så var det så att hon hoppades på ett drev emot Paow (som jag tror är god enligt tidigare tankar) och inte alls följde en ulv i första vändan. Det kan ju faktiskt vara så att hon följde en ulv i sin ändrade röst (när det inkommit flera röster på henne själv) - och då står du som misstänkt iom att du lag första rösten på Gunilla_persson




Det säger väl i högsta grad nånting - att Qristina valde stackars Gunilla över Zubejde eller Molle - så jag tycker nog fortsatt bägge de är skumma



Här känns som en skum kommentar som jag reagerar på. Alltså om man dör och är god så hamnar man inte i goda lyan och varför ens nämna att man får mer tid om man dör om man ändå inte kan bidra. Är man däremot ulv så är ju kommentaren relevant. - för då kan man sitta i lyan och bidra
Nä. Det var ett svart får... Ingen fårulv/ulv i fårakläder...
 
Haha! Success! Jag har kommit in på datorn! (behövdes visst en omstart...)¨

Då kan jag läsa igenom lite lättare :)

Förresten halt OT, @Zubeyde_Simsek om du vill får du gärna kursivera de delarna av dina genomgångar som är medtagna från tidigare dagar, så blir det lättare att läsa via telefonen :) (skriver du från telefon så förstår jag om du inte gör det ;))
 
ang.paow's "röständring":
Vill man rädda sitt liv är den högst märklig.
Gnabbas med Smile angående paow's röst:
Jo det var det jag vill framföra


Det var detta jag reagerade på LL har väl aldrig sagt att någon inte får rösta för att rädda sig?
Jag skrev ju att jag trodde att "ändringen" var för att hon inte hade bättre teori om ZS, så då valde hon att byta till Kitty, BM verkar inte ta till sig detta (för jag tror jag skrev det innan detta inlägget kom) så då funderar jag på om det kan vara så att BM vet nåt om paow och därför väljer att hänga kvar här?
 
Till paow:
Korrigering, jag talade om att de goda namngivna rollerna var tillräckligt många för att inte behöva tjafsa om de var 7 eller 8 ;). Antalet goda generellt har jag inte kommenterat ens. Trist att få en röst med en motivering som inte ens stämmer.

Som ulv hade jag definitivt undvikit att rösta på någon som sticker ut på det viset som Qristina gjorde.
till paow:
Menar du att du tror på att någon som röstar i god tid innan DL inte hinner checka vem som röstat på vem? För mig låter det otroligt.

Verkar fortsatt tveksam och ifrågasättande till paow. Jag känner att det borde finnas en anledning till att majoriteten av BMs inlägg igår på något sätt berör paow med en tveksam inställning?


Rösten:
Molle röstar på Jochenmedbaguetten för att han kan ha följt Qristinas röst som Kitty påpekat

Men så röstar han på JMB ... nu är det väl ändå en felskriven teori här eller??, borde det inte vara för att FQ följer JMB och inte tvärtom?!O_oO_oO_o
 
Lite snabbt från telefonen. Jag undrar om baren-molle inte var riktigt säker på vem som var siare? Ibland kan det vara svårt som spion att hitta rätt så att säga. Jag ska läsa igenom ordentligt när jag jobbat färdigt och kommer till en dator igen dvs om ca 2 Tim. men har för mig att molle kommer in sent igår kväll / EM och inte riktigt hade tid att gå igenom leken ( kan ha fått för mig fel men har som sagt för mig det )
 
DL 1
20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow

21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle

21:42 Paow röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_Persson

21:49 paow "ändrar röst" till Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zassi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56 FarmenQristina ändrar röst till Gunilla_Persson
22:00 Zubeyde_Simsek röstar på Olinda

FarmenQristina Svart Får
Gunilla_Persson tvilling

DL 2
20.02 Robinson_Robban röstar Zubeyde_Simsek
21.22 Paow röstar på BarenMolle
21.42 Emma_Andersson röstar på BarenMolle
21.47 Olinda röstar på BarenMolle

21.51 Zubeyde_Simsek röstar på Olinda
21.52 Kitty_Jutbring röstar på Jochenmedbaguetten
21.52 NakenJanne röstar på Zubeyde_Simsek
21.56 Godzilla röstar på Zubeyde_Simsek
21.57 BarenMolle röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Alexandra_Zazzi röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Mirre_Hammarling röstar på BarenMolle
21.59 Smail röstar på Jochenmedbaguetten.
21.59 Jochenmedbaguetten röstar på Kitty Jutbring
21.59 Martin_Melin röstar på BarenMolle.
22.00 Zubeyde_Simsek röstar på Jochenmedbaguetten

BarenMolle spion

Emma_Andersson röstar på Olinda - BarenMolle
Kitty_Jutbring röstar på paow - Jochenmedbaguetten
Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek - Zubeyde_Simsek
Martin_Melin röstar på BarenMolle - BarenMolle
Olinda röstar på Zubeyde_Simsek - BarenMolle
Jochenmedbaguetten röstar på paow/FarmenQristina - Kitty_Jutbring
Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring - BarenMolle
Smail röstar på Gunilla_Persson - Jochenmedbaguetten
Alexandra_Zassi röstar på Gunilla_Persson - Jochenmedbaguetten
Godzilla röstar på BarenMolle - Zubeyde_Simsek
paow röstar på Zubeyde_Simsek/Kitty_Jutbring/ FarmenQristina - BarenMolle
Zubeyde_Simsek röstar på Olinda - Olinda/Jochenmedbaguetten


Reflektioner:
  • M_M har hängt kvar vid BarenMolle... la dessutom den sista rösten på BM igår, som var avgörande i det läget (sedan kommer Z's ändring och jämnar ut det hela till lottning) Kanske såg han inte ens Smails röst utan trodde att han gav BM ännu större försprång? Kanske såg han inte rösterna som kom minuterna innan hans, men det borde i så fall betyda att han trodde sig lägga en fjärderöst och ge BM majoritet för stunden. Hmm... Var BM så skum verkligen? Det skaver.

  • Även Mirres röst ger BM ledning tills Smails röst på JMB jämnar ut det igen.

  • De tre första rösterna på BM kommer i klump, Paow (litet hopp i tiden) Emma och Olinda

  • Sedan kommer Kitty med en röst på JMB, Molle föler den och nästan samtidigt lägger AZ sin röst där också.
  • Jag har bitit mig fast i ZS, för att jag tänkte att det kunde finnas en anledning till att FQ inte valde henne. BM verkar kanske vilja sätta henne som god/inte paktmedlem??

  • Så är frågan om rösterna på JMB kommer från folk som fattat att BM var god? Och därmed ville rädda BM? Eller om det bara är så att de trodde att JMB var ulv som följts av FQ (för det har jag för mig att de flesta motiverade rösterna med??) Det som skaver med den teorin är JMB's röständring till FQ...

  • Så har vi paow... Jag tycker mig se tveksamhet till henne i BM's inlägg igår. Och jag undrar om det kanske, kanske kan vara så att paow är tjuven? för jag tror mtp FQ's röst inte att hon sitter i pakten. Kanske kan BM ha misstänkt något utefter sin information om vem som tjuven tjuvat från?

Postar detta sålänge, fortsätter att fundera.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp