Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

God morgon

De som är morgonpigga vaknar upp till en fantastisk soluppgång över Tengah
De sitter andäktigt och betraktar himlens färgskiftningar under djup tystnad. Att maten börjar ta slut och moskitbetten kliar är glömt för stunden.



DagDL 22.00
NattDL 07.30
Najs, skönt att sitta här på stranden och slippa blåsvädret där hemma!:cool:
 
God morgon Tengah!

Nu är det bara att ta tag i dagen. Jag tycker det varit så otroligt märkliga turer runt paow och Kitty igår. Några verkar ha dom som säkra goda medan andra - inklusive BarenMolle (som ändå hade lite info) verkar mer osäker på dom, särskilt på Kitty. Vad det gäller paow så tror jag fortfarande att hon i allafall inte är i pakten, jag tycker det är mycket osannolikt att hon skulle få en tredjeröst av fåret. Däremot Kitty - funderar jag fortfarande på. Jag trodde ju att paow kunde ha siat Kitty eftersom hon kovände så dant och egentligen inte presenterat någon redig teori runt det. Men nu skriver Zubeyde att hon är siad och iom hur Molle skrev om henne så är det väl inte osannolikt. Sen Alexandra_Zazzi som betedde sig som en spion igår och nästan bekräftade den där sian jag tyckte mig se - hon lurade i allafall mig att tro att hon var spionen så jag funderar på hur det där hänger ihop egentligen. Sen kommer hon med en förklaring att det var väl bättre att någon mindre viktig än spionen blev käk, det hjälper ju jäkligt lite om spionen redan är lynchad.

Sen har vi en hel drös med spelare som jag tycker är väldigt anonyma
 
Lite lustigt att Zubeyde nyss var så övertygad om att hon inte var said. Och nu lika övertygad om att hon är said.
Nåja.
Spionen borde ju iaf ha vetat en person som ganska säker god, ängeln. Gissar att ängeln skyddade sig själv första natten.
I övrigt - det är alldeles för förvirrande och för manga människor här :eek:
 
Lite lustigt att Zubeyde nyss var så övertygad om att hon inte var said. Och nu lika övertygad om att hon är said.
Nåja.
Spionen borde ju iaf ha vetat en person som ganska säker god, ängeln. Gissar att ängeln skyddade sig själv första natten.
I övrigt - det är alldeles för förvirrande och för manga människor här :eek:
Eländiga dator som ändrar orden. SIAD ska det stå.
 
Jag är också bekymrad över mängden människor här - de som syns och hörs är ju en sak, men de som jag uppfattar som mer osynliga är ett annat sorts bekymmer
 
God morgon

De som är morgonpigga vaknar upp till en fantastisk soluppgång över Tengah
De sitter andäktigt och betraktar himlens färgskiftningar under djup tystnad. Att maten börjar ta slut och moskitbetten kliar är glömt för stunden.



DagDL 22.00
NattDL 07.30

Detta torde betyda att en av två saker kan ha hänt
Ängeln kan ha skyddat rätt person
Ulvarna kan ha försökt käka nattvakten som ju är immun mot en ulvattack
 
Jag är också bekymrad över mängden människor här - de som syns och hörs är ju en sak, men de som jag uppfattar som mer osynliga är ett annat sorts bekymmer
precis samma sak som jag funderade över redan igår
Jag ser bara en massa onda överallt:arghh: det är bara inte möjligt med så många onda för då hade leken redan varit slut....

Ofta så brukar ju ulvar låta goda sköta det att föra leken framåt. Lika ofta blir resultatet att goda misstänker goda för att de försöker vända på alla stenar...
Så jag funderar helt enkelt på om de onda kan finnas bakom de som inte syns? Dvs inte för leken framåt, och inte märks?
 
Om FQ har följt någon ur pakten så bör de väl ha reflekterat över henne som får? Det var ju ganska tidigt i röstningen, därför tycker jag att de borde ha tänkt tanken i alla fall.

@Zubeyde_Simsek det här inlägget hade @Jochenmedbaguetten svarat i det inlägg jag citerade, det kom inte med i mitt inlägg eftersom jag citerade jochen. Därför såg det osammanhängande ut. :)
 
Till att börja med: jag sitter och skriver på en dator jag enbart får öppna min mail på och inte buke, vilket gör att jag mailat mig själv listorna från mobilen och skriver i dokumentet som jag sedan mailar mig själv så jag kan kopiera in det i ett bukeinlägg från mobilen. Och läser i mobilen och skriver inlägget i word. Jag kommer därför inte att citera. Det här inlägget gäller tankar och funderingar från s 23 och 24, jag ska försöka säga när inläggen jag menar är postade, tyvärr syns ju inte inläggsnummer i mobilen.

Emma_andersson lägger en röst på Baren_molle som är en andraröst med en ytterst svag motivering i mitt tycke, baserat på att FQ valde att ändra till Gunilla och inte Molle för att Molle kan vara ulv. Och även om det är möjligt ser jag inte att just detta pekar på det. Ytterligare motivering är att molle flyter mer än zubeyde, men det tolkar jag som att det är därför molle är mer misstänkt än zubeyde av de två. Även om det är hyfsat tidigt i röstningen tycker jag att denna röst känns märkligt svag underbyggd.



Alexandra_zazzi tycker jag som tidigare nämnt är märklig baserat på att hon sätter kitty som god bara för att paow sagt det. Dels är väl inte paow godförklarad av någon anledning, utan enbart av många satt som icke-ulv på grund av FQs röst? Hon kan lika gärna vara tjuven som någon annan, eller har jag missat något nu? Så att inte bara godförklara henne, men att dessutom låta paows omdöme råda så mycket att hon följer henne rätt av angående en annan deltagare är ytterst suspekt för mig. Jag menar, även om paow är god finns väl inget som säger att hon har rätt, eller finns det någon indikator på att paow skulle sitta på extrainfo? Om så vore fallet och alexandra plockat upp på det, varför lägga fram det så och måla en måltavla på paows rygg? Nej, för mig luktar det här någon som vill ställa sig in, och flyktiga godförklaringar är något som får stora varningsklockor att ringa hos mig.

Kitty skriver ett långt inlägg där hon låter vettig och som att hon letar ulvar. Hon skriver sedan ett annat (21:52) där hon snurrar in i FQ och huruvida hon följt en ulv, jag fastnar lite i formuleringen att FQ skulle ha ”bara luras och inte följt någon ulvs röstning alls”, och det stör mig lite. Vaddå, har FQ sagt att hon följt en ulv? Det är en teori som kan stämma eller så inte – jag har egentligen inte sett något specifikt som talar för att hon skulle ha följt en ulv? Ett får kan ju göra så. Eller så gör det inte så. Eller så hintar det inte alls för att den inte vill peka ut ulvar om den åker. Det är liksom inte mer troligt att hon skulle ha gjort det eller inte. Dessa hål i teorin pekar ju Kitty ut själv, så jag vet inte vad det säger om henne, men hon röstar iaf på JMB med teorin att FQ skulle ha följt honom, men hon påpekar också att hon inte hunnit läsa igenom leken, och tja, hon låter uppriktig. Just nu kan jag inte säga att det här pekar henne åt något håll, men jag har inte sett något som sticker ut som ond på henne ännu.


Olinda skriver ett röstinlägg med en tredjeröst på Molle där hon låter uppriktig. Tycker inte att den rösten är så märklig, så har henne inte åt något håll just nu. Zubeyde misstänker henne, men det är inte något jag reagerat på när det gäller Olinda. Sätter att gå tillbaka och kolla upp Olinda efter zubeydes misstankar på listan att göra efter att jag läst igenom leken. OBS: detta kanske händer först ikväll när jag är hemma vid en dator och inte på en superseg mobil.



Nakenjanne röstar på zubeyde med teorin att FQ skulle ha avstått att rösta på henne för att hon är ulv, och jag saknar lite resonemanget om varför det skulle vara så. Det bjuder inte Janne på och det gör mig lite suspekt inställd till honom just nu, han är på listan över folk jag vill kolla närmare på.



Godzilla (21:56) skriver ett långt inlägg, fokuserar på de som varit uppe till diskussion, men jag blir inte helt klar i logiken om varför fokus ska bibehållas på de som redan är i rampljuset. Det känns lite avgränsande på ett sätt jag inte förstår, men kanske låg tidsbrist bakom? Jag kommer att kolla närmare på Godzilla också framöver.
 
Detta torde betyda att en av två saker kan ha hänt
Ängeln kan ha skyddat rätt person
Ulvarna kan ha försökt käka nattvakten som ju är immun mot en ulvattack

Eller att pakten har blivit bestulna på käket och tjyven inte åt alls (pga den inte ville käka en paktmedlem) eller åt en som var skyddad på någon av de två visen du nämner ovan.
 
Eller att pakten har blivit bestulna på käket och tjyven inte åt alls (pga den inte ville käka en paktmedlem) eller åt en som var skyddad på någon av de två visen du nämner ovan.
ja det är sant, men jag tror inte att det är det som hände, jag tror nog att ett av alternativen jag funderade över är det troligaste. Men visst är det möjligt
 
ja det är sant, men jag tror inte att det är det som hände, jag tror nog att ett av alternativen jag funderade över är det troligaste. Men visst är det möjligt

Jag vill inte att några möjligheter ska förbises. Å andra sidan så vet jag inte om det spelar så stor roll för ulvletandet och det som är viktigt är ju utfallet ;) . Dessutom så iom att spionen är borta ur leken så finns det ingen som fått spioninfo om vad som kan ha hänt under natten så det blir ju bara spekulationer.
 
Jag vill inte att några möjligheter ska förbises. Å andra sidan så vet jag inte om det spelar så stor roll för ulvletandet och det som är viktigt är ju utfallet ;) . Dessutom så iom att spionen är borta ur leken så finns det ingen som fått spioninfo om vad som kan ha hänt under natten så det blir ju bara spekulationer.
Jag tror att det bästa är att inte anta något om detta, men tror ändå att mina funderingar över vad som orsakade uteblivet käk är det troligaste
I övrigt håller jag med om att det är ulvletande vi behöver ägna oss åt. Jag är tyvärr upptagen ett par timmar framöver, men får återkomma under kvällen
 
Den lösmynte spionen - får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut en spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna. Spionen får skicka till samma person flera ggr – men det måste gå minst ett speldygn emellan
Fråga till LL @Harald_Treutiger
Det står inget om vilken DL spionen hade för att välja vem som skulle få spioninfon? Tänkte om det är så att det valet skulle göras innan dag-DL så finns det ju en chans att någon får spioninfo idag? Hur funkar det helt enkelt - när skulle spionen välja mottagere av infon och hur påverkar det att han lynchades igår om valet skulle göras innan DL kl 22? Får mottagaren infon även att han lynchades menar jag i det fallet ? Är det natt DL på valet så är det ju givet att ingen blivit mottagare förstås
 
Här är uppställningen igen.
Robinson-Robban är blå. Bara en sån sak kan reta upp en gamling som mig. Han har inte skrivit nånting som varit direkt graverande, han har mest hängt på tankarna runt JMB/Kitty som möjlig ulv som FQ följde. och tankarna runt Zubeyde och BarenMolle. Han röstade på Zubeyde. Jag skulle vilja se lite nya friska tankar från den här grabben.
Martin_Melin självaste polisen
Emma_Andersson här är en som vairt osynlig för mig trots att hon är snygg och i lagom ålder. Vad har hon kommit med? Hon la andrarösten på BarenMolle (vår spion). I DL1 så röstade hon på Olinda. En kommentar som jag reagerat på nu är i inlägg #406 - Lyan visste väl om att Gunilla var god iallafall? :confused: - det kan lyan inte vetat iom att det finns en tjuv. Sen har vi Emmas uttalande i #416 - det vill jag lyfta igen. "Ja oavsett om jag dör eller lever så kommer jag ha mer tid än nu ;)" Det finns bara en ond lya att ha mer tid i...Emma_Andersson är en skumraskfigur som jag inte riktigt har grepp på
Paow jag tror inte att hon är i pakten. Då hade inte Qristina lagt en tredje röst på henne och riskerat att en paktmedlem åkte. Däremot är hon tänkbar som tjuv för mig. Kan hon ha snott sian och låtsas att hon siat Kitty som god och Kitty är i själva verket pakten? Jag uppfattade paow som siare igår och därför släppte jag Kitty som möjlig ulv. Jag tycker att med facit från BarenMolle så var han lite för skeptisk till Kitty så jag återupptar tankarna om Kitty som möjlig ulv.
Godzilla tyvärr en som är alldeles för osynlig för att jag inte ska börja fundera. Han röstade på BarenMolle i DL1 med en motivering som han mer eller mindre snott av mig. Känns lite som att göra det enkelt för sig att inte komma med egna tankar alls. Så kom igen nu grabben och visa lite hjärnmuskler
Mirre_Hammarling ytterligare en som är lite väl diskret för min smak. Hon röstade på Kitty_Jutbring i DL1 och om man tänker att de sitter i lyan ihop så kan det ju vara ett sorts tidigt alibi. I DL2 så röstar hon på BarenMolle
Jochenmbaguetten jahaaaja. Den här killen känns hal som en ål, MEN jag tror faktiskt att han inte är i pakten, om Qristina följt en ulv i DL1 så tror jag snarare på att det är Kitty än baguettmannen. Det är hans röständring till Qristina som får mig att tro att det är så - om han vore i pakten så skulle han varit mer på tårna att se om någon följde honom och inte röstat på den. Tänker jag.
Olinda vad har Olinda kommit med för ny och fräck input? Hon röstade på Zubeyde i DL1 och la tredje rösten på BarenMolle. Det räcker liksom inte att vara snygg och blond för att bli god - jag vill se MER ;)
Alexandra_Zazzi lurade mig att tro att hon var spion när jag tyckte mig se att hon bekräftade att paow hade siat Kitty. Alltså sitter det tre brudar och försöker lura byxan av polisen? Hon var uppenbarligen inte spion. Är hon och Kitty i lyan tillsammans och deras lilla blonda brutta paow är deras tjuvaktiga polare? Hon röstar på baguettmannen som jag *tror* kan vara god.

Måste posta nu - dessa är kvar som jag återkommer till
Naken-Janne
Zübeyde Simsek
Smail
Kitty Jutbring
Samir
 
Fråga till LL @Harald_Treutiger
Det står inget om vilken DL spionen hade för att välja vem som skulle få spioninfon? Tänkte om det är så att det valet skulle göras innan dag-DL så finns det ju en chans att någon får spioninfo idag? Hur funkar det helt enkelt - när skulle spionen välja mottagere av infon och hur påverkar det att han lynchades igår om valet skulle göras innan DL kl 22? Får mottagaren infon även att han lynchades menar jag i det fallet ? Är det natt DL på valet så är det ju givet att ingen blivit mottagare förstås
Precis som för siaren är spionens deadline dagDL (missade visst det i rollbeskr) för att ev mottagare ska kunna få info om nattens händelser

Om spionen valde mottagare innan dag-DL så har infon gått iväg.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp