Jag tycker som du. Jag skulle inte heller fatta en hint så tidigt, och min erfarenhet är att ulvar pendlar mellan väldigt många och ofta gissar helt fel. Jag betvivlar starkt på att ulvarna trott sig veta att FQ var fåret.Nu utgår Jag bara från mig själv, som är jäkligt seg med aatt se sådana saker, men jag har aldrig fattat en hint så tidigt. Nu kanske lyan består av überulvar, men jag tycker att det känns vanskligt att utgå från att de förstått att q var ulv. Det ger en minst sagt ranglig grund att bygga resonemang ifrån.
Detta får mig att fundera över @Robinson_Robban Lite, kommer kolla extra noga när jag fortsätter läsa.
Det var det jag menade med mina tankar. Fåret kan rösta efter en ulv och försöka hinta, eller så kan fåret rösta på någon annan och drilla bort goda. Alltså, det finns många sätt får kan göra. Jag tycker det är rätt vanligt att fåret, åtminstone i senare lekar, har följt en ulv. Det är också därför jag uttryckte mig som att fåret kan ha ”lurats” genom att inte alls följa en ulv. Fåret kan ha valt en helt annan taktik. Fåret kanske inte försökte hinta whatsover till ulvarna, eller så försökte det hinta i teoriandet (eller OT:andet) eller… Ja, finns många olika sätt. Mina tankar följde som sagt det senaste förfaringssättet jag sett bland får – att de följer en annan ulvs röst. Men det kan som sagt ha varit på ett annat sätt. Jag vet inte.Kitty skriver ett långt inlägg där hon låter vettig och som att hon letar ulvar. Hon skriver sedan ett annat (21:52) där hon snurrar in i FQ och huruvida hon följt en ulv, jag fastnar lite i formuleringen att FQ skulle ha ”bara luras och inte följt någon ulvs röstning alls”, och det stör mig lite. Vaddå, har FQ sagt att hon följt en ulv? Det är en teori som kan stämma eller så inte – jag har egentligen inte sett något specifikt som talar för att hon skulle ha följt en ulv? Ett får kan ju göra så. Eller så gör det inte så. Eller så hintar det inte alls för att den inte vill peka ut ulvar om den åker. Det är liksom inte mer troligt att hon skulle ha gjort det eller inte. Dessa hål i teorin pekar ju Kitty ut själv, så jag vet inte vad det säger om henne, men hon röstar iaf på JMB med teorin att FQ skulle ha följt honom, men hon påpekar också att hon inte hunnit läsa igenom leken, och tja, hon låter uppriktig. Just nu kan jag inte säga att det här pekar henne åt något håll, men jag har inte sett något som sticker ut som ond på henne ännu.
Jag tycker inte Molle var direkt skeptisk till mig faktiskt. Ja, han teoriade om mig, men inte mer än så. Det känns som att du försöker insinuera att Molle misstänkte mig väldigt mycket, men han röstar trots det på någon annan. Dessutom ifrågasätter han JMB några inlägg senare.Paow jag tror inte att hon är i pakten. Då hade inte Qristina lagt en tredje röst på henne och riskerat att en paktmedlem åkte. Däremot är hon tänkbar som tjuv för mig. Kan hon ha snott sian och låtsas att hon siat Kitty som god och Kitty är i själva verket pakten? Jag uppfattade paow som siare igår och därför släppte jag Kitty som möjlig ulv. Jag tycker att med facit från BarenMolle så var han lite för skeptisk till Kitty så jag återupptar tankarna om Kitty som möjlig ulv.
Citat från JMB: ” Finns vissa icke-händelser som tyder på att du har rätt. Men Kittys agerande på slutet känns skumt. Och det var annat jag reagerade på om dig tidigare, dock inga stora grejor.”
Nu tolkar jag det i och för sig som att Molle velat kolla närmre på mig utefter röstningen dag 1. Det kan väl också vara en möjlighet att han trott, som du, att paow siat mig, men sett att sian hamnat någon annanstans. Vad vet jag. Men jag tycker inte att han verkar supermisstänksam mot mig, i så fall hade väl rösten lagts på mig.Vad är skumt i kittys agerande?
Den första jag reagerar lite på är andra rösten på Paow som kommer från Kitty. Hon har inga röster på sig och ingen har gjort en blopper men hon väljer att lägga en andra röst. Hon kan därmed ha försökt skydda polis_martin och eller Kitty. (Min förtydligelse: Molle lär mena Olinda här, och inte mig; Kitty) Vad får jag ut av detta? Kitty vill jag klart titta närmre på likaså Olinda, flera andra verka småskumma men jag har begränsat med tid.
Qristina försöker sedan rädda sig genom att rösta på Gunilla person. Jag vet ju min roll men får inte hinta, Zubeyde verkar cool och vi behöver hennes multisax så vem vill ha ut henne? Och Olinda verkar självupptagen men är hon ond? Vet inte riktigt, kanske är det slumpen för att vi är tre goda? Qristina har i vart fall inte något annat val om hon vill leva än att ändra rösten och lite på turen.
Jag tycker inte alls det tydligt framgår att Z_S ska ha blivit siad, som både hon själv och Polisen antyder. Det kan lika väl ha varit tidsbrist tänker jag, att han vill ha med henne i teoriandet men inte har tiden (som han själv skriver) att göra en ordentlig bedömning och därför skriver något tafatt. Jag tycker i alla fall inte det är en solklar godförklaring här.
Jag tänkte som så att en erfaren deltagare mycket väl skulle kunna förutse att fler skulle rösta på FQ efter dennes röst. Det var trots allt en udda tredjeröst, helt baserat på OT.Jochenmbaguetten jahaaaja. Den här killen känns hal som en ål, MEN jag tror faktiskt att han inte är i pakten, om Qristina följt en ulv i DL1 så tror jag snarare på att det är Kitty än baguettmannen. Det är hans röständring till Qristina som får mig att tro att det är så - om han vore i pakten så skulle han varit mer på tårna att se om någon följde honom och inte röstat på den. Tänker jag.
Med det sagt så vet jag inte alls var jag har baguettmannen.
Pang på. Ja, hur skulle han vetat det?Även om Molle sett att zubeyde var siad vet ju Molle inte vem siaren är, så hur skulle han kunna vara säker på att hon siats som god? Iaf jag har inte velat dra så snabba slutsatser som spion.
Jag gillar faktiskt inte att både Polisen och Z_S själv har fastnat vid den kommentaren om multisaxen (?) som Molle skrev, och det betyder att Molle fått info om att Z_S är god.
Hur beter man sig som tjuv egentligen?Nja jag tror inte att Paow är tjuven faktiskt, inte för att jag har en annan kandidat till just den rollen, men jag tycker inte att hon betett sig som en tjuv , jag får inga vibbar av det iaf...
men vad skulle hon kunnat haft på fötterna?
Jag tycker ju att hennes beteende indikerade siare som siat Kitty som god - men iom att BarenMolle var skeptisk så får jag inte ihop det hela.
Jag tror inte att det var av den anledningen han var skeptisk till mig, utan den han faktiskt skrev. Om min andraröst på paow. Sedan funderar jag lite kring varför Molle inte skulle vilja kikat närmare på paow också, om det var just hennes vändning som fick upp hans ögon för mig. Det var ju trots allt hon som vände från att ha mig misstänkt och sedan icke-misstänkt. Varför skulle han inte vilja titta närmre på henne då, om det nu var just det som gjorde att han misstänkte mig?Det är jag som tänker in paow i tjuvarrollen men jag kan ju ha alldeles fel.
Det jag inte får ihop är ju att BarenMolle inte ville ha Kitty som klart god - han var ju skeptisk och därför tror jag inte att paow har siat Kitty på riktigt även om det ser ut så när hon efter nattDL igår plötsligt ändrar sig om Kitty. Om BM har sett att någon annan är siad så är det ju inte konstigt att han är skeptisk till Kitty
Alltså, jag tror inte på din teori här. Det känns som att du tillskriver att Molle tyckte si och så, något som i varje fall inte jag kan se att han skrivit.
Alltså jag måste ha missat inlägget där Molle TYDLIGT visar att han vill ha kvar Zubeyde. Det har jag verkligen inte last in. Inte att det var tydligt iaf. Skrev han det rakt ut eller är det en tolkningsfråga?
Jag tycker om att vara osynlig och medsmygande, har inte tid att sitta här hela dagarna och dessutom skriver ni så mycket att jag inte hinner läsa.
Jag håller med. Jag tycker inte alls det är tydligt att Zubeyde skulle vara god, utifrån vad Molle skrev.
Blev lite oordning i mina citat såg jag, men hoppas det inte är förvirrande.