Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Nu utgår Jag bara från mig själv, som är jäkligt seg med aatt se sådana saker, men jag har aldrig fattat en hint så tidigt. Nu kanske lyan består av überulvar, men jag tycker att det känns vanskligt att utgå från att de förstått att q var ulv. Det ger en minst sagt ranglig grund att bygga resonemang ifrån.

Detta får mig att fundera över @Robinson_Robban Lite, kommer kolla extra noga när jag fortsätter läsa.
Jag tycker som du. Jag skulle inte heller fatta en hint så tidigt, och min erfarenhet är att ulvar pendlar mellan väldigt många och ofta gissar helt fel. Jag betvivlar starkt på att ulvarna trott sig veta att FQ var fåret.
Kitty skriver ett långt inlägg där hon låter vettig och som att hon letar ulvar. Hon skriver sedan ett annat (21:52) där hon snurrar in i FQ och huruvida hon följt en ulv, jag fastnar lite i formuleringen att FQ skulle ha ”bara luras och inte följt någon ulvs röstning alls”, och det stör mig lite. Vaddå, har FQ sagt att hon följt en ulv? Det är en teori som kan stämma eller så inte – jag har egentligen inte sett något specifikt som talar för att hon skulle ha följt en ulv? Ett får kan ju göra så. Eller så gör det inte så. Eller så hintar det inte alls för att den inte vill peka ut ulvar om den åker. Det är liksom inte mer troligt att hon skulle ha gjort det eller inte. Dessa hål i teorin pekar ju Kitty ut själv, så jag vet inte vad det säger om henne, men hon röstar iaf på JMB med teorin att FQ skulle ha följt honom, men hon påpekar också att hon inte hunnit läsa igenom leken, och tja, hon låter uppriktig. Just nu kan jag inte säga att det här pekar henne åt något håll, men jag har inte sett något som sticker ut som ond på henne ännu.
Det var det jag menade med mina tankar. Fåret kan rösta efter en ulv och försöka hinta, eller så kan fåret rösta på någon annan och drilla bort goda. Alltså, det finns många sätt får kan göra. Jag tycker det är rätt vanligt att fåret, åtminstone i senare lekar, har följt en ulv. Det är också därför jag uttryckte mig som att fåret kan ha ”lurats” genom att inte alls följa en ulv. Fåret kan ha valt en helt annan taktik. Fåret kanske inte försökte hinta whatsover till ulvarna, eller så försökte det hinta i teoriandet (eller OT:andet) eller… Ja, finns många olika sätt. Mina tankar följde som sagt det senaste förfaringssättet jag sett bland får – att de följer en annan ulvs röst. Men det kan som sagt ha varit på ett annat sätt. Jag vet inte.
Paow jag tror inte att hon är i pakten. Då hade inte Qristina lagt en tredje röst på henne och riskerat att en paktmedlem åkte. Däremot är hon tänkbar som tjuv för mig. Kan hon ha snott sian och låtsas att hon siat Kitty som god och Kitty är i själva verket pakten? Jag uppfattade paow som siare igår och därför släppte jag Kitty som möjlig ulv. Jag tycker att med facit från BarenMolle så var han lite för skeptisk till Kitty så jag återupptar tankarna om Kitty som möjlig ulv.
Jag tycker inte Molle var direkt skeptisk till mig faktiskt. Ja, han teoriade om mig, men inte mer än så. Det känns som att du försöker insinuera att Molle misstänkte mig väldigt mycket, men han röstar trots det på någon annan. Dessutom ifrågasätter han JMB några inlägg senare.

Citat från JMB: ” Finns vissa icke-händelser som tyder på att du har rätt. Men Kittys agerande på slutet känns skumt. Och det var annat jag reagerade på om dig tidigare, dock inga stora grejor.”

Vad är skumt i kittys agerande?
Nu tolkar jag det i och för sig som att Molle velat kolla närmre på mig utefter röstningen dag 1. Det kan väl också vara en möjlighet att han trott, som du, att paow siat mig, men sett att sian hamnat någon annanstans. Vad vet jag. Men jag tycker inte att han verkar supermisstänksam mot mig, i så fall hade väl rösten lagts på mig.
Den första jag reagerar lite på är andra rösten på Paow som kommer från Kitty. Hon har inga röster på sig och ingen har gjort en blopper men hon väljer att lägga en andra röst. Hon kan därmed ha försökt skydda polis_martin och eller Kitty. (Min förtydligelse: Molle lär mena Olinda här, och inte mig; Kitty) Vad får jag ut av detta? Kitty vill jag klart titta närmre på likaså Olinda, flera andra verka småskumma men jag har begränsat med tid.
Qristina försöker sedan rädda sig genom att rösta på Gunilla person. Jag vet ju min roll men får inte hinta, Zubeyde verkar cool och vi behöver hennes multisax så vem vill ha ut henne? Och Olinda verkar självupptagen men är hon ond? Vet inte riktigt, kanske är det slumpen för att vi är tre goda? Qristina har i vart fall inte något annat val om hon vill leva än att ändra rösten och lite på turen.

Jag tycker inte alls det tydligt framgår att Z_S ska ha blivit siad, som både hon själv och Polisen antyder. Det kan lika väl ha varit tidsbrist tänker jag, att han vill ha med henne i teoriandet men inte har tiden (som han själv skriver) att göra en ordentlig bedömning och därför skriver något tafatt. Jag tycker i alla fall inte det är en solklar godförklaring här.

Jochenmbaguetten jahaaaja. Den här killen känns hal som en ål, MEN jag tror faktiskt att han inte är i pakten, om Qristina följt en ulv i DL1 så tror jag snarare på att det är Kitty än baguettmannen. Det är hans röständring till Qristina som får mig att tro att det är så - om han vore i pakten så skulle han varit mer på tårna att se om någon följde honom och inte röstat på den. Tänker jag.
Jag tänkte som så att en erfaren deltagare mycket väl skulle kunna förutse att fler skulle rösta på FQ efter dennes röst. Det var trots allt en udda tredjeröst, helt baserat på OT.

Med det sagt så vet jag inte alls var jag har baguettmannen.
Även om Molle sett att zubeyde var siad vet ju Molle inte vem siaren är, så hur skulle han kunna vara säker på att hon siats som god? Iaf jag har inte velat dra så snabba slutsatser som spion.
Pang på. Ja, hur skulle han vetat det?

Jag gillar faktiskt inte att både Polisen och Z_S själv har fastnat vid den kommentaren om multisaxen (?) som Molle skrev, och det betyder att Molle fått info om att Z_S är god.
Nja jag tror inte att Paow är tjuven faktiskt, inte för att jag har en annan kandidat till just den rollen, men jag tycker inte att hon betett sig som en tjuv , jag får inga vibbar av det iaf...
Hur beter man sig som tjuv egentligen?
men vad skulle hon kunnat haft på fötterna?

Jag tycker ju att hennes beteende indikerade siare som siat Kitty som god - men iom att BarenMolle var skeptisk så får jag inte ihop det hela.
Det är jag som tänker in paow i tjuvarrollen men jag kan ju ha alldeles fel.

Det jag inte får ihop är ju att BarenMolle inte ville ha Kitty som klart god - han var ju skeptisk och därför tror jag inte att paow har siat Kitty på riktigt även om det ser ut så när hon efter nattDL igår plötsligt ändrar sig om Kitty. Om BM har sett att någon annan är siad så är det ju inte konstigt att han är skeptisk till Kitty
Jag tror inte att det var av den anledningen han var skeptisk till mig, utan den han faktiskt skrev. Om min andraröst på paow. Sedan funderar jag lite kring varför Molle inte skulle vilja kikat närmare på paow också, om det var just hennes vändning som fick upp hans ögon för mig. Det var ju trots allt hon som vände från att ha mig misstänkt och sedan icke-misstänkt. Varför skulle han inte vilja titta närmre på henne då, om det nu var just det som gjorde att han misstänkte mig?

Alltså, jag tror inte på din teori här. Det känns som att du tillskriver att Molle tyckte si och så, något som i varje fall inte jag kan se att han skrivit.
Alltså jag måste ha missat inlägget där Molle TYDLIGT visar att han vill ha kvar Zubeyde. Det har jag verkligen inte last in. Inte att det var tydligt iaf. Skrev han det rakt ut eller är det en tolkningsfråga?

Jag tycker om att vara osynlig och medsmygande, har inte tid att sitta här hela dagarna och dessutom skriver ni så mycket att jag inte hinner läsa.

Jag håller med. Jag tycker inte alls det är tydligt att Zubeyde skulle vara god, utifrån vad Molle skrev.


Blev lite oordning i mina citat såg jag, men hoppas det inte är förvirrande.
 
Lite snabbt från telefonen. Jag undrar om baren-molle inte var riktigt säker på vem som var siare? Ibland kan det vara svårt som spion att hitta rätt så att säga. Jag ska läsa igenom ordentligt när jag jobbat färdigt och kommer till en dator igen dvs om ca 2 Tim. men har för mig att molle kommer in sent igår kväll / EM och inte riktigt hade tid att gå igenom leken ( kan ha fått för mig fel men har som sagt för mig det )
Ja, speciellt dag 2? Jag tror inte BM hade hunnit fatta, efter enbart en (1) natt, vem siaren var. Faktiskt.
Sedan kommer Kitty med en röst på JMB, Molle föler den och nästan samtidigt lägger AZ sin röst där också.
Nu sparade jag inte citatet där du undrade över varför Molle lade sin röst på JMB istället för paow. Min tanke är att Molle inte ville åka ut och att han därför röstade efter min teori mot JMB. Givetvis kan det även vara så att han misstänkte JMB före paow, men jag tycker det talar emot att han lånade min teori då. Hade han misstänkt JMB mest hade han väl fixat en egen teori? Jag tror alltså att han kan ha försökt rädda sig själv.

Han hade väl kunnat rösta på Z_S också utifrån det, att han försöker hålla sig kvar i leken. Så frågan är väl om han höll Z_S som godare, eller åtminstone inte paktmedlem, eller om han bara lottade mellan att följa min röst på JMB eller de som röstade på Z_S.

Förtydligar igen att han såklart kan ha misstänkt JMB mest av alla, men jag tycker hans röstinlägg talar emot det.
Så är frågan om rösterna på JMB kommer från folk som fattat att BM var god? Och därmed ville rädda BM? Eller om det bara är så att de trodde att JMB var ulv som följts av FQ (för det har jag för mig att de flesta motiverade rösterna med??) Det som skaver med den teorin är JMB's röständring till FQ...

För egen del hade (och har) jag inte fattat någonting. Jag röstade på JMB för att jag reagerat mest på honom, eller snarare att FQ som får kanske försökte hinta till en ulv genom att rösta som denne. Jag hann dessutom inte läsa klart leken, så det blev lite pö om pö för min del.

Sedan tycker jag det är intressant att du fortfarande håller i teorin om att JMB som ulv skulle fatta att FQ var fåret och inte röstat där? Alltså jag vet inte, men i så fall måste jag gratulera JMB för dennes utmärkta radarsinne. För min erfarenhet av hur det går till i lyan att det bollas mellan ALLA hejvilt, om vem fåret kan vara. Jag betvivlar starkt att JMB som ulv skulle fattat att FQ var fåret.
 
Av det som framkommit i leken känner jag mig väldigt osäker på Z_S. Jag tycker inte det var någon tydlighet alls att Molle såg Z som god. Jag tänker att Molles kommentar lika väl kunnat vara tidsbrist, dvs. att han bara skrev något. Men jag vet inte. Tydligt tyckte jag oavsett inte att det var.

Även det här om röstningen dag 2 gör att jag blir osäker på var jag har Z.

DL 2
20.02 Robinson_Robban röstar Zubeyde_Simsek
21.22 Paow röstar påBarenMolle
21.42 Emma_Andersson röstar påBarenMolle
21.47 Olinda röstar påBarenMolle
21.51 Zubeyde_Simsek röstar på Olinda
21.52 Kitty_Jutbring röstar på Jochenmedbaguetten
21.52 NakenJanne röstar på Zubeyde_Simsek
21.56 Godzilla röstar på Zubeyde_Simsek
21.57BarenMolleröstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Alexandra_Zazzi röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Mirre_Hammarling röstar påBarenMolle
21.59 Smail röstar på Jochenmedbaguetten.
21.59 Jochenmedbaguetten röstar på Kitty Jutbring
21.59 Martin_Melin röstar påBarenMolle.
22.00 Zubeyde_Simsek röstar på Jochenmedbaguetten
BarenMolle spion

(Ber om ursäkt att det inte är färglagt, men jag är fan lat! Och fattar inte varför färgen inte hänger med från Word... :cautious:)

Jag tror som sagt att Molle försökte rädda sig själv, då jag inte tycker att hans röstinlägg verkar genuint tala för att JMB är ond. Molle lånade min teori och det tror jag inte att han skulle göra om han verkligen trott JMB var ond.

Så här ovan har vi röststatistiken.

21.52 kommer en andraröst på Z_S in. Jag själv lägger en förstaröst på JMB vid samma tidpunkt. VARFÖR skulle inte Molle lägga en röst på Z_S i det fallet, i egenskap att han försökte hamna i lite bättre dager själv och inte riskera att lynchas?

Huruvida han hann se Godzillas röst på Z_S 21.53 eller ej vet jag inte. Så jag har räknat bort den rösten tillfälligt.

Men ja, detta gör mig rätt osäker på var jag har Z_S. Jag tycker det är skumt med godförklaringarna av sig själv, men med tanke på ovan tyckte jag inte att hon står högst i kurs med att vara paktmedlem. Tjuv möjligen, men tror inte hon är ulv. Eller rättare sagt, jag är väldigt osäker på att hon skulle vara ulv och vill hålla henne som neutral.


Nu är det bara sjuttioelva kvar eller så :p
 
Ja, speciellt dag 2? Jag tror inte BM hade hunnit fatta, efter enbart en (1) natt, vem siaren var. Faktiskt.

Nu sparade jag inte citatet där du undrade över varför Molle lade sin röst på JMB istället för paow. Min tanke är att Molle inte ville åka ut och att han därför röstade efter min teori mot JMB. Givetvis kan det även vara så att han misstänkte JMB före paow, men jag tycker det talar emot att han lånade min teori då. Hade han misstänkt JMB mest hade han väl fixat en egen teori? Jag tror alltså att han kan ha försökt rädda sig själv.

Han hade väl kunnat rösta på Z_S också utifrån det, att han försöker hålla sig kvar i leken. Så frågan är väl om han höll Z_S som godare, eller åtminstone inte paktmedlem, eller om han bara lottade mellan att följa min röst på JMB eller de som röstade på Z_S.

Förtydligar igen att han såklart kan ha misstänkt JMB mest av alla, men jag tycker hans röstinlägg talar emot det.


För egen del hade (och har) jag inte fattat någonting. Jag röstade på JMB för att jag reagerat mest på honom, eller snarare att FQ som får kanske försökte hinta till en ulv genom att rösta som denne. Jag hann dessutom inte läsa klart leken, så det blev lite pö om pö för min del.

Sedan tycker jag det är intressant att du fortfarande håller i teorin om att JMB som ulv skulle fatta att FQ var fåret och inte röstat där? Alltså jag vet inte, men i så fall måste jag gratulera JMB för dennes utmärkta radarsinne. För min erfarenhet av hur det går till i lyan att det bollas mellan ALLA hejvilt, om vem fåret kan vara. Jag betvivlar starkt att JMB som ulv skulle fattat att FQ var fåret.
Har jag skrivit så?? (det fetade). Jag tycker det är ganska solklart att BM's röst var för att rädda sig själv.

Tja, jag vet inte ang. om lyan hittat FQ eller inte (inser att jag kanske snöat in på den synvinkeln...), de hade säkert andra alternativ, kanske vågade de inte gissa, kanske trodde de inte att fåret skulle sticka ut så. Kanske valde JMB att skaffa "alibi", Kanske, kanske, kanske.....
 
Av det som framkommit i leken känner jag mig väldigt osäker på Z_S. Jag tycker inte det var någon tydlighet alls att Molle såg Z som god. Jag tänker att Molles kommentar lika väl kunnat vara tidsbrist, dvs. att han bara skrev något. Men jag vet inte. Tydligt tyckte jag oavsett inte att det var.

Även det här om röstningen dag 2 gör att jag blir osäker på var jag har Z.

DL 2
20.02 Robinson_Robban röstar Zubeyde_Simsek
21.22 Paow röstar påBarenMolle
21.42 Emma_Andersson röstar påBarenMolle
21.47 Olinda röstar påBarenMolle
21.51 Zubeyde_Simsek röstar på Olinda
21.52 Kitty_Jutbring röstar på Jochenmedbaguetten
21.52 NakenJanne röstar på Zubeyde_Simsek
21.56 Godzilla röstar på Zubeyde_Simsek
21.57BarenMolleröstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Alexandra_Zazzi röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Mirre_Hammarling röstar påBarenMolle
21.59 Smail röstar på Jochenmedbaguetten.
21.59 Jochenmedbaguetten röstar på Kitty Jutbring
21.59 Martin_Melin röstar påBarenMolle.
22.00 Zubeyde_Simsek röstar på Jochenmedbaguetten
BarenMolle spion

(Ber om ursäkt att det inte är färglagt, men jag är fan lat! Och fattar inte varför färgen inte hänger med från Word... :cautious:)

Jag tror som sagt att Molle försökte rädda sig själv, då jag inte tycker att hans röstinlägg verkar genuint tala för att JMB är ond. Molle lånade min teori och det tror jag inte att han skulle göra om han verkligen trott JMB var ond.

Så här ovan har vi röststatistiken.

21.52 kommer en andraröst på Z_S in. Jag själv lägger en förstaröst på JMB vid samma tidpunkt. VARFÖR skulle inte Molle lägga en röst på Z_S i det fallet, i egenskap att han försökte hamna i lite bättre dager själv och inte riskera att lynchas?

Huruvida han hann se Godzillas röst på Z_S 21.53 eller ej vet jag inte. Så jag har räknat bort den rösten tillfälligt.

Men ja, detta gör mig rätt osäker på var jag har Z_S. Jag tycker det är skumt med godförklaringarna av sig själv, men med tanke på ovan tyckte jag inte att hon står högst i kurs med att vara paktmedlem. Tjuv möjligen, men tror inte hon är ulv. Eller rättare sagt, jag är väldigt osäker på att hon skulle vara ulv och vill hålla henne som neutral.


Nu är det bara sjuttioelva kvar eller så :p
Där har du ju en poäng, som skulle kunna vara till Z_S fördel...
Det kan vara så att han vet något som gör att han inte trodde att Z_S var ond, eller så visste han inget och valde helt enkelt JMB för att han (BM) inte hunnit gå igenom Z_S tillräckligt för att ta ställning.
 
någon undrade vart det fanns något i BarenMolles inlägg som skulle kunna få någon att tro att han höll mig som god :
Jag la denna kommentaren i leken till NakenJanne efter dennes röst på mig:
och fortfarande varför är jag mer misstänkt än Baren_Molle utifrån detta?
jag försöker ju gräva iaf- tar du inte det i beaktande alls?
jag är säker på att jag inte är siad som ond - så det finns inget sådant att följa så det känns suspekt med rösterna på mig helt enkelt- man måste kunna lyfta blicken lite och inte rösta där det är enkelt och bekvämt- det som flertalet andra funderat över-

Molle citerar mitt inlägg ovan och svarar:
Jag undrar också det och var för vi ens är misstänkta ;)
Se min fetning- ganska klart besked - eller hur?
 
Röstar nu då jag inte vet hur mycket tid jag kommer att ha fram till DL.

Robinson_Robban röstsar på Martin_Melin

För att han har röstat på BarenMolle båda dagarna, och igår la han en i princip avgörande röst där, det är inte orimligt att tro att han själv trodde att den var avgörande. Kan vara en god som fått saker om bakfoten, men jag tycker att det skaver.

Förutom det så funderar jag då på paow, det känns som om BarenMolle var skeptisk till henne, men jag tror inte att hon är i pakten, i så fall snarare tjuv.

Om jag hinner följa med och om jag ser något som jag finner mer misstänkt så kanske jag ändrar min röst.
 
någon undrade vart det fanns något i BarenMolles inlägg som skulle kunna få någon att tro att han höll mig som god :
Jag la denna kommentaren i leken till NakenJanne efter dennes röst på mig:


Molle citerar mitt inlägg ovan och svarar:

Se min fetning- ganska klart besked - eller hur?
Nä, I mina ögon är det fortfarande inte ett klart besked att du är said god faktiskt. Sen sager jag inte att det kan vara så men jag tycker det är konstigt att Molle isåfall inte skrev mer I sin sammanställning om dej än vad han gjorde..det känns lite väl kryptiskt för att det ska vara tydligt för mig. Sen kanske det är tydligt för andra, må så vara men man måste ju gå på vad man själv laser.
 
Nu har jag bara läst till sida 22 på riktigt och skummat mer. Det mest skumma hittills är @Alexandra_Zazzi och hur hon friskriver kitty ftån misstankar, blir ifrågasatt och anger paow som svar. Jag tror också att paow inte är ulv, men vad säger att hon har rätt? Luktar ondcsom ställercsig in. Med tanke på att jag vill ha in min efterröst innam dagdl hamnar den här: samir röstar på Alexandra_Zazzi
Jag har popcornläst hela dagen men nu har jag mer tid att gå igenom leken:

Jag antog faktiskt att @paow hade siat @Kitty_Jutbring när hon vände efter nattDL och valde då att lägga det spåret åt sidan. Jag försökte inte spela spion, @Martin_Melin utan följde helt enkelt vad jag trodde var en sia. Idag vet jag inte om jag hade rätt i mitt antagande eftersom spionen inte hakade på lika lätt som jag :p men igår var Kitty helt enkelt en jag valde att lägga åt sidan.

Jag borde naturligtvis ha skruvat ihop nån teori men hade tidsbrist och var rätt glad över att för stunden eliminera ett frågetecken, det fanns liksom för många spår igår.
 
Om FQ har följt någon ur pakten så bör de väl ha reflekterat över henne som får? Det var ju ganska tidigt i röstningen, därför tycker jag att de borde ha tänkt tanken i alla fall.
Jag kan ju bara tala för mig själv och de lyor jag ingått i men jag tycker det brukar vara rätt många vilda tankar utan substans på den fronten, särskilt DL1. :p Jag är kass på att upptäcka onda utanför lyan.
 
OT någon som har en aning om varför jag bara kan använda smileys manuellt på surfplattan? En Xperia. Använder jag verktygslådan häruppe med smileys så blir det tomt i inlägget

Vill kunna använda fler än :) :D och ;) och :o som är de enda jag kan manuellt

Det funkar från telefonen men inte surfplattan

: angel : :angel:
: Devil : :devil:
: p :p
: cry : :cry:
: rof l: :rofl:

Så har du mer än fördubblat din "vokabulär"

Ta bort mellanslagen bara
 
Röstlista DL 1 22:00

20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow
21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle
21:42 Paow röstar på zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_persson
21:49 paow röstar på Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zazzi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 Paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56FarmenQristina ändrar sin röst till Gunilla_persson
22:00 Zybeyde_Simsek röstar på Olinda


Röstlista DL2

20.02 Robinson_Robban röstar Zubeyde_Simsek
21.22 Paow röstar på barenMolle (1)
21.42 Emma_Andersson röstar på BarenMolle (2)
21.47 Olinda röstar på BarenMolle (3)
21.51
Zubeyde_Simsek röstar på Olinda
21.52 Kitty_Jutbring röstar på Jochenmedbaguetten
21.52 NakenJanne röstar på Zubeyde_Simsek
21.56 Godzilla röstar på Zubeyde_Simsek
21.57 Molle röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Alexandra_Zazzi röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Mirre_Hammarling röstar på BarenMolle (4)
21.59 Smail röstar på Jochenmedbaguetten.
21.59 Jochenmedbaguetten röstar på Kitty Jutbring
21.59 Martin_Melin röstar på BarenMolle.(5)
22.00 Zubeyde röstar på Jochenmedbaguetten


Tänkte koncentrera mig på rösterna på Baren_Molle igår
Paow röstar först på Molle
följs av Emma_Andersson
samt raskt av Olinda
Mirre lägger 4:e rösten
Och sist ut är Martin_Melin

Paow tror jag kände sig misstänksam mot Molle för att denne tvekade om henne, så inte så konstigt att hon röstar där egentligen tycker jag.
Emmas röst är intressantare
Olindas röst än mer suspekt
Mirre tillhör också de jag är fundersam över
Martin_Melin är den av dessa som känns mer på samma planhalva som jag för stunden, Pga hur han resonerade efter DL igår och även för resonemangen idag, sedan är jag inte säker på att denne är rätt ute med sin röst på Kitty idag .

Rösterna på mig igår
Robinson_Robban röstar först av alla och på mig
Naken_Janne lägger andra rösten
följs av Godzilla som ger tredje rösten

Av dessa tre så är det främst Naken_Janne som jag tycker verkar tjurskallig och inte riktigt vill se det som torde vara uppenbart, iofs alltid sunt att ifrågasätta, men jag tycker att denna inte heller försöker vidga vyerna utan följer med i samma resonemang som flertalet andra gör , dvs röstade fåret för att följa en annan ulv osv.
Godzilla är en annan som flyter med och inte heller hjälper till att föra leken framåt.
 
Den första jag reagerar lite på är andra rösten på Paow som kommer från Kitty. Hon har inga röster på sig och ingen har gjort en blopper men hon väljer att lägga en andra röst. Hon kan därmed ha försökt skydda polis_martin och eller Kitty.

Den femte ut att rösta är Qristina, jag undrar smått om jag missat något stort men får inget svar från Q. Hon hävdar själv att hon inte hunnit läsa, mn få röstar utan att kolla läget alls så det tror jag int eett dyft på. Inget hindra henne att snabbt bläddra ett par minuter för att hitta röstlistan. Om hin inte är helt nykomling, vilket det inte verkar så var det ett aktivt val. Frågan är då om hon följde Kitty eller Baggetten?

En stund senare kommer en i mitt tycke märklig röständring, paow som har två röster på sig ändrar till kitty som har en. I det läget fyller röständringen ingen större funktion, den lägger upp kitty för lottning eller bäddar för att hon kan få 3 röster men det krävs fler röster för att det ska ge effekt på något vis. Det kanske mest var en missräkning men kan vara ett försök att få ut Kitty om någon hakar på. I vilket fall som helst ändrar hon sig igen till Qristina.

Qristina försöker sedan rädda sig genom att rösta på Gunilla person. Jag vet ju min roll men får inte hinta, Zubeyde verkar cool och vi behöver hennes multisax så vem vill ha ut henne? Och Olinda verkar självupptagen men är hon ond? Vet inte riktigt, kanske är det slumpen för att vi är tre goda? Qristina har i vart fall inte något annat val om hon vill leva än att ändra rösten och lite på turen.

Vad får jag ut av detta? Kitty vill jag klart titta närmre på likaså Olinda, flera andra verka småskumma men jag har begränsat med tid.

Här är alltså BarenMolles inlägg som det blivit så mycket snack om. Jag tycker ju då att han verkar ganska osäker på både paow och Kitty, vilket får mig att tveka på det här med om paow verkligen har siat Kitty?

Samtidigt ser ju verkligen paows "pudelinlägg" ut som att hon har siat. Och med tanke på Qristinas röst på paow borde hon inte vara med i pakten. Och inte skulle väl en god som inte har info göra en så tydlig helomvändning?

Då finns alternativet kvar att paow är tjuv. Jag tycker inte jag har sett något som tyder på det, men å andra sidan kan väl en tjuv uppföra sig lite hur som helst. Jag har fått ett litet scenario på hjärnan, känns dock lite väl långsökt. Men om paow är tjuv, och stal från Kitty, som visade sig vara ulv, så skrev hon det inlägget om vändningen ang Kitty för att signalera till lyan? Och så blev det bonus att vi trodde att det var sia inblandat?

Jag har läst biten om Zubeyde igen också, det som hon menar att hon tror hon blivit siad, och nu tror jag mer att jag fattar hur Molle menade. Han pratar alltså om Qristinas röständring och varför hon valde att lägga rösten på just Gunilla och inte honom själv, Zubeyde eller Olinda (vet dock inte varför hon hamnade med i det resonemanget, kanske hade han missuppfattat något där.

Jag känner mig inte speciellt säker på att Zubeyde skulle vara siad. Men visst, möjligheten finns så jag är inte så pigg på att rösta ut henne idag även om hon var mest skum för mig igår.

Håller med om att det vore bra att få bättre koll på de lite mer anonyma spelarna också, men samtidigt så är det ju lättare att nysta i en ända där man redan har info. Typ som när man spelar Röj, man börjar ju inte slumpmässigt klicka runt på flera ställen utan man börjar någonstans och sedan jobbar man sig utåt med hjälp av den informationen man får. Därför har jag mest koncentrerat mig på de spelare som varit "på tapeten".

Jag vill ju gärna känna att jag har väl underbyggt för min röst, och att lägga en helt udda röst känns också ganska meningslöst.
 
Varför skulle Molle skriva kommentaren om Zubeyde_Simsek om han inte var säker på att hon vad god? Har man en viktig roll som Molle har så tänker man efter extra mycket hur man formulerar sig.
 
Nu har jag bara skummat igenom inläggen idag. Jag måste läsa igenom dem en gång till.

Men varför diskutera öppet om paow har siat Kitty eller inte? Om hon har siat. Varför outa det till ulvarna?
 
Varför skulle Molle skriva kommentaren om Zubeyde_Simsek om han inte var säker på att hon vad god? Har man en viktig roll som Molle har så tänker man efter extra mycket hur man formulerar sig.
Att hon verkar cool och har en multisax? Jag tycker det är för svagt och Molle kom hem sent och hade tidsbrist. Jag tror inte heller att Molle räknade med att bli lynchad DL2.

Men det är ju bara vad jag tror.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp