Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Det klingade till i mitt huvud angående vad Molle menade om @Zubeyde_Simsek och även om det inte är säkert riskerar inte jag att rösta där ikväll.

Jag har nu hunnit kolla lite på @Alexandra_Zazzi som kändes jäkligt hal igår. Det här med att låtsas vara spion i syfte att dra på sig käket ringer klockor (läs: känner igen det från annan lek). Just nu ligger Alex inte heller på listan av de jag tänker rösta på ikväll. Trots hennes dåliga smak att rösta på mig :eek: igår och ha en massa äcklig tomatsoppa:yuck:.

Jag känner att jag har nollkoll och arbetar därför just nu så att jag utesluter de jag inte ska rösta på. @Martin_Melin kommer inte heller att få min röst. Visst kan han vara ulv, men han har många bra teorier och jag tycker han definitivt för leken framåt.
 
Nej inte vara tyst men vara försiktig så han inte verkar vara för säker. Det som talar emot att Molle vet något om Z_S är att man inte får godförklara någon utan teori. Det med saxen känns väldigt svagt. Men vare sig Molle visste något om Z_S så tycker jag det känns bäst att spara henne.

Ja, jag säger inte att jag misstänker henne så (trots all tid på jobbet jag tillbringat med att läsa leken har jag på tok för lite koll för att känna mig säker på något. Det är ungefär som jag är med i en ulvlek eller så :confused: ;) :D), men jag tycker att den "godförklaringen" är på tok för osäker. Möjligtvis så att jag skulle avvakta lite med att rösta ut henne för att se mer av henne, men den är för svag för att jag ska känna mig bekväm med att gå stenhårt på den.
 
Jag vet inte riktigt var jag ska rösta idag. Endera tycker jag att Blå är lite skum, ENBART för att han verkar ha snöat in på att JMB som ulv borde ha fattat att FQ var fåret och inte rösta där. Den teorin tror jag inte alls på. I övrigt är det inget direkt jag reagerat på just nu, och jag tycker att han förklarar sig hyfsat i senare inlägg. Jag håller dessutom med honom om Polisen, inte med själva teorin dock. Jag funderar på andra saker gällande Polisen.

Endera tycker jag att PolisMartin skriver en hel del och bollar fram och tillbaka. Men det i sig tycker jag inte tyder på att han måste vara god, då det finns en hel del erfarna spelare som skriver likadant ond som god. Så jag tänker inte sätta honom åt det goda hållet enbart pga. det.


Det jag reagerar på är, som jag skrivit tidigare, att han verkar tillskriva Molle än det ena, än det andra. Att Molle ska ha varit skeptisk till mig för att han upptäckte att siaren siade någon helt annan, och då kan inte paow vara siare. Något sådant. Men jag ser inte var Molle ska ha skrivit att han hade de här tankarna överhuvudtaget? Någon får gärna överbevisa mig att det var av den här anledningen han var skeptisk till mig. Jag tolkade hans misstanke som det han faktiskt skrev, att det var på grund av min andraröst på paow dag 1.

Jag tycker det blir konstigt när Polisen börjar prata om att det är för att paow inte är siaren som Molle ville kolla närmre på mig. Jag upplever inte alls Molles teoriande mot mig som att det var den tanken han hade. Är det överhuvudtaget någon annan än Polisen som haft den här tanken under gårdagen?

Nej, som sagt, jag tycker det är märkligt att tillskriva Molle något som han aldrig har skrivit. Som jag sett.


I övrigt är det en hel del deltagare jag har noll koll på whatsoever. De som inte syns så mycket. Jag måste verkligen gå igenom mer här, men jag tror inte att det kommer hända just nu. Är lite väl trött.

Hm.

Jag röstar på den jag känner starkast för i stunden. Ledsen att jag inte kan (orkar) gå igenom alla just nu, men mina tankar går i alla fall till den jag teoriat om mest här ovan. Och detta är för att jag får uppfattningen av att han vill få andra att tro att Molle var superskeptisk till mig, och att han ”hittar på” av vilken anledning Molle är skeptisk till mig. En annan anledning än den Molle skrev i sitt teoriinlägg.

Kitty_Jutbring röstar på Martin_Melin
 
Ja, jag säger inte att jag misstänker henne så (trots all tid på jobbet jag tillbringat med att läsa leken har jag på tok för lite koll för att känna mig säker på något. Det är ungefär som jag är med i en ulvlek eller så :confused: ;) :D), men jag tycker att den "godförklaringen" är på tok för osäker. Möjligtvis så att jag skulle avvakta lite med att rösta ut henne för att se mer av henne, men den är för svag för att jag ska känna mig bekväm med att gå stenhårt på den.
Jag håller med dig tror jag. Men jag känner att det känns säkrast att vänta med henne. Med tiden lär man förhoppningsvis upptäcka om det känns logiskt att Molle visste något eller inte.
 
Kul för dig raring ;)

Själv är ju konstaplar upptagna en sån här kväll med säkerheten på Nobelfestligheter - så jag måste svida om till säkerhetsutrusningen alldeles strax och ge mej av.

Innan det bör jag rösta och jag är fortfarande skeptisk till ..typ alla utom Zubeyde.

Martin_Melin röstar idag på Kitty_Jutbring det kan trots allt vara så att det var den rösten som fåret följde i DL1. Att det verkar som om paow siat henne är jag tveksam till eftersom BarenMolle var osäker på Kitty och ville titta vidare på henne. Hade hon varit siad god av paow hade spionen inte missat det och uttryckt sig sådär skeptiskt

(Det är nog så att hon och paow bara redde ut nånting utan att en sia var inblandad)

Du tror alltså inte på varianten att Molle missförstått eller uttryckt sig konstigt?
 
För att slippa få notiser om att någon svarat i tråden klicka på ert namn uppe i baren (nej inte DEN baren!! :D) mellan "nytt" och mejlikonen, klicka på notisinställningar och klicka ur rutan som säger att ni ska få en notis på när någon svarar i en bevakad tråd.

#robinsonbuke #samirsavestheday #samirrules #robinsonsamir
 
Det här med förnuft (bristande!) och känsla (svag!) dårå...

Jag har inte avskrivit @Jochenmedbaguetten som ulv som blev följd av Qristina DL1 men apropå just känsla så tyckte jag JMB kändes rätt genuin i sina tankar efter DL igår när hen trodde hen skulle ryka. Dock så tror jag att det bakom baguetten döljer sig en rutinerad spelare som har en tendens att låta vettig i mina öron oavsett var hen har sina sympatier. :cautious:

@Zubeyde_Simsek känns alldeles för ivrig att påpeka hur god hon är (det är det som skaver här apropå vad du frågade i natt :)) men jag tror faktiskt inte hon är ond. Obs att jag inte har några som helst belägg för varför jag tycker det men det var det här med känsla då...
Däremot tycker jag hon är snar med att godförklara både JMB och @Martin_Melin på rätt lösa grunder och just polisen är jag ogrundat misstänksam mot.
Det känns som om polisen och Zubeyde bondat lite och jag undrar varför?
Ponera att Zubeyde är god och polisen ond och polisen spelar på gamla meriter sas? Två spelare som i vanliga fall är goda vänner och har hittat varandra under anonyma nick? HElt lösa funderingar men min hjärna rör sig i de banorna just nu.

Postar och fortsätter i nästa...
 
DL 3 22:00
14:55 Mirre_Hammarling röstar på Zubeyde_Simsek
19:17 Robinson_Robban röstar på Martin_Melin
20:56 Kitty_Jutbring röstar på Martin_Melin

Zubeyde: 1
Martin: 2
 
Spännande att du läste in att Paow hade siat Kitty, jag upplevde att det helt enkelt var ett missförstånd som reddes upp, mest för att jag inte förstod vad de tjafsade om första dagen.
Men jag ska försöka hinna läsa in mig lite mer på deras konversationer och se om jag kan se något. Jag tycker att JMB skrev lite märkliga saker i samband med röstningen igår också som jag ska försöka förstå vad han menar.
Jag kan kanske reda ut lite av det kryptiska själv. Jag uppfattade det på samma sätt som @Martin_Melin dvs att @paow siat @Kitty_Jutbring och därför gjorde en kovändning. Men - liksom Martin (som skrivit om det, jag orkar inte leta inlägg på telefonen) insåg jag att tjuven kan ha snott sian och om tjuven då siat en ulv så kanske hen, om hen är djärv, låtsas vara siare och godförklara ulven. Samtidigt tänker jag att den riktige siaren då borde protestera...

Summan är att jag inte vet ett skit var jag har paow och Kitty. Utom att jag fortfarande inte tror paow är ulv, baserat på Qristinas röst.

Just nu lutar jag åt att du har rätt, @Olinda - att det inte var någon sia inblandad i vändningen utan att en helt annan person siats.
 
Jag vet inte riktigt var jag ska rösta idag. Endera tycker jag att Blå är lite skum, ENBART för att han verkar ha snöat in på att JMB som ulv borde ha fattat att FQ var fåret och inte rösta där. Den teorin tror jag inte alls på. I övrigt är det inget direkt jag reagerat på just nu, och jag tycker att han förklarar sig hyfsat i senare inlägg. Jag håller dessutom med honom om Polisen, inte med själva teorin dock. Jag funderar på andra saker gällande Polisen.

Endera tycker jag att PolisMartin skriver en hel del och bollar fram och tillbaka. Men det i sig tycker jag inte tyder på att han måste vara god, då det finns en hel del erfarna spelare som skriver likadant ond som god. Så jag tänker inte sätta honom åt det goda hållet enbart pga. det.


Det jag reagerar på är, som jag skrivit tidigare, att han verkar tillskriva Molle än det ena, än det andra. Att Molle ska ha varit skeptisk till mig för att han upptäckte att siaren siade någon helt annan, och då kan inte paow vara siare. Något sådant. Men jag ser inte var Molle ska ha skrivit att han hade de här tankarna överhuvudtaget? Någon får gärna överbevisa mig att det var av den här anledningen han var skeptisk till mig. Jag tolkade hans misstanke som det han faktiskt skrev, att det var på grund av min andraröst på paow dag 1.

Jag tycker det blir konstigt när Polisen börjar prata om att det är för att paow inte är siaren som Molle ville kolla närmre på mig. Jag upplever inte alls Molles teoriande mot mig som att det var den tanken han hade. Är det överhuvudtaget någon annan än Polisen som haft den här tanken under gårdagen?

Nej, som sagt, jag tycker det är märkligt att tillskriva Molle något som han aldrig har skrivit. Som jag sett.


I övrigt är det en hel del deltagare jag har noll koll på whatsoever. De som inte syns så mycket. Jag måste verkligen gå igenom mer här, men jag tror inte att det kommer hända just nu. Är lite väl trött.

Hm.

Jag röstar på den jag känner starkast för i stunden. Ledsen att jag inte kan (orkar) gå igenom alla just nu, men mina tankar går i alla fall till den jag teoriat om mest här ovan. Och detta är för att jag får uppfattningen av att han vill få andra att tro att Molle var superskeptisk till mig, och att han ”hittar på” av vilken anledning Molle är skeptisk till mig. En annan anledning än den Molle skrev i sitt teoriinlägg.

Kitty_Jutbring röstar på Martin_Melin
Skit om du skulle visa dig vara ond för du formulerar dig så jävla bra! :D
Du har mer förnuft än jag. ;)
 
Tja jag håller väl med er andra. Att jag inte kan se det som Zubeyde hävdar är tydligt innebär inte att jag på något sätt är övertygad om att hon är ond. Bara att det skaver att hon godförklarar sig själv så hart..
Jag kämpar med att inte somna under myggnätet igen, skall försöka hålla mig vaken och gå igenom liken.
 
Nä, I mina ögon är det fortfarande inte ett klart besked att du är said god faktiskt. Sen sager jag inte att det kan vara så men jag tycker det är konstigt att Molle isåfall inte skrev mer I sin sammanställning om dej än vad han gjorde..det känns lite väl kryptiskt för att det ska vara tydligt för mig. Sen kanske det är tydligt för andra, må så vara men man måste ju gå på vad man själv laser.

Jag håller med nakenfisen här @Zubeyde_Simsek jag tycker det är för lite för att det skulle tyda på att du är siad. Däremot kanske Molle visste något annat som gjorde att han misstänkte att du var god.
 
Som jag tidigare funderat över när jag gick igenom rösterna på Baren_Molle och Mig själv i gårdagens röstning ( de enda två rollerna jag kan känna mig säker på vilka de är )
så har jag en knippe jag känner mig mer fundersam över än andra:
jag upprepar ( så det blir lätt att hitta för de som kommer in i leken nu )
Emma_Andersson lägger andra rösten på BM igår och jag har i min översyn under gårdagen redan skrivit en hel del om varför jag funderar över henne:
Emma_Andersson inte blond, och väljer efter viss vånda att ta med botox till ön. Kommer sedan ihåg att vi deltagit tillsammans två ggr tidigare i robinson Verkar vilja bonda med mig ? letade hon efter ett får möjligen eller var det bara temabaserad OT? Röstar sedan på Olinda med en typisk förstadags röst, innan röstinlägget kan jag faktiskt inte hitta något som ens liknar teoriände och grävande efter ulvar , utan bara ”flamsinlägg” och även rösten är ju OT-baserad till stora delar. Idag tycker hon att det är korrekt uppfattat av Alexandra_Zazzi att hon inte borde sitta i lyan eftersom FarmenQ inte följde hennes tidiga röst på Olinda. Verkar vilja hålla Jochenmedbaguetten åt det godare hållet och verkar kunna följa Paows resonemang om Kitty_Jutebring idag. Jag funderar på om nu Emma_Andersson är ulv som alibiröstat på en annan ulv( Olinda) så är det ju rätt logiskt om inte fåret följer den rösten? Men det är bara ett scenario som jag funderar över som möjligt, men med tanke på Emma_Anderssons mycket magra bidrag till att föra leken framåt så vill jag hålla ögonen på henne iaf.
jag har inte släppt mina tankar om henne från igår- hon har dessutom addat en konstig kommentar om att hon skulle har mer tid idag - verkade väldigt säker på att vara kvar- nu finns det roller som har möjligheten att slippa bli käk, så visst kan det vara så, men fortfarande sticker hon ut för mig

Olinda har jag tidigt varit misstänksam emot klipper in det jag skrev om henne igår:

"Olinda tar med sig läppglans till ön. Misstänker Jochenmbaguetten och Alexandra_Zazzi för att konspirera ihop över laggränserna. Saknar Kitty_Jutbring och undrar om hon spenderat natten på lyxhotell och vill hellre bättra på färgen än jobba. Gillar sedan Gunilla_Persson för att hon anser att man har tjänstefolk som jobbar åt en och ger sig sedan på att räkna på antal goda / onda och försvarar sig sedan mot Martin_Melins terori om att hon försöker connecta med Gunilla_Persson. Verkar ju få det till att den goda sidan inte vet om det finns några övriga deltagare ( bybor) liket jag finner ytterst konstigt med tanke på hanes egna påstående att det skulle vara 7 säkra goda roller - alltså på 16 deltagare så miste det ju finnas fler än 8 goda - det säger sig ju självt? Jag fattar verkligen inte hur hon tänker och dessutom vill få det till att det är jag som är misstänkt i detta?? Vill också få JMB misstänkt för dennes egen teori om att fåret följer första rösten av en ulv+ att hon också försöker få Paows röständringar att se suspekta ut
Sammantaget ÄR jag fortsatt mycket misstänksam mot Olinda"
jag tycker dessutom att hon varit duktig att så misstankar mot mig och Baren_Molle så här pingar det högt i ulvometern

Mirre är även hon en jag håller misstänkt, att hon lägger en tidig röst på mig idag hjälper ju inte till för hennes del - jag har en fundering om Mirre som tjuv? Som försöker visa sig för ulvarna genom att rösta på någon hon tror att de vill ha ut? Eller så är hon ulv och då är rösten logisk också...

Naken_Janne känns inte heller som på samma planhalva som mig. Jag skrev förut något om hans tjurskallighet- jag undrar mera om han faktiskt tillhör en annnan sida än mig i denna leken, jag tycker att han är rätt bekväm i att bara följa upp teorier som alla andra gör. På min misstänkta lista helt klart!

Godzilla är väldigt anonym, och har röstat på mig och Baren_Molle och har inte deltagit i letandet som jag tycker en god borde ha gjort. Nu kan det bero på tidsbrist kanske- då är det inte alltid så lätt? Men definitivt en jag håller ögonen på
 
Jag kan kanske reda ut lite av det kryptiska själv. Jag uppfattade det på samma sätt som @Martin_Melin dvs att @paow siat @Kitty_Jutbring och därför gjorde en kovändning. Men - liksom Martin (som skrivit om det, jag orkar inte leta inlägg på telefonen) insåg jag att tjuven kan ha snott sian och om tjuven då siat en ulv så kanske hen, om hen är djärv, låtsas vara siare och godförklara ulven. Samtidigt tänker jag att den riktige siaren då borde protestera...

Summan är att jag inte vet ett skit var jag har paow och Kitty. Utom att jag fortfarande inte tror paow är ulv, baserat på Qristinas röst.

Just nu lutar jag åt att du har rätt, @Olinda - att det inte var någon sia inblandad i vändningen utan att en helt annan person siats.

Jag tänker också att den riktiga sian borde ha blivit misstänktsam om paow låtsades vara siare.

Vilket inlägg ifrån Olinda tänker du på?
(jag håller på att läsa igenom dagens inlägg men det går inte fort)
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Igelkott
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp