Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Tja jag håller väl med er andra. Att jag inte kan se det som Zubeyde hävdar är tydligt innebär inte att jag på något sätt är övertygad om att hon är ond. Bara att det skaver att hon godförklarar sig själv så hart..
Jag kämpar med att inte somna under myggnätet igen, skall försöka hålla mig vaken och gå igenom liken.
En allmän fråga som inte rör just det här fallet egentligen:

Varför är det så skumt att hävda att man själv är god?

Både goda och onda gör det. Knappast ett tecken på ondska.

Däremot tycks det vara en gångbar teori: "X röstar på Y för att hen godförklarar sig själv."

Tycker teorin är skummare än att en spelare hävdar att hen är god.
 
Jag är precis som @Robinson_Robban tveksam till polisens godhet och även om jag till viss del håller med om att onda antagligen håller låg profil i en anonym lek så är det dels ganska uppenbart redan vilka en del av spelarna är och dels så spelar nog de flesta av oss ungefär som vi brukar, dvs - vissa av oss är mer aktiva än andra och vissa håller högre respektive lägre kvalitet på sina inlägg.
Möjligtvis med undantag för @paow för den spelaren spelar uppenbart inte som hen brukar för jag har då aldrig träffat på hen förut! :D

edit: Ändrade skum meningsuppbyggnad. Och med skum menar jag obegriplig! ;)

Ja kan avslöja att ja är en hon. Har inte spelat ulvspel tidigare... :angel:
 
Jag har även kikat närmare på @Mirre_Hammarling för jag tycker hon har glidit med rätt smidigt och det var lyckligtvis inte så mycket läsning. Jag vet att hon haft dåligt med tid men jag tycker ändå att det är en enkel resa hittills och att hennes röst DL2 handlade om Molles "lagom många goda"-uttryck dag1?
Det känns lite ludet och om polismisstanken stämmer så spikade lyan verkligen igen kistan för Molle igår. Frågan är om de ville rädda @Jochenmedbaguetten ?
 
Sedan tycker jag att vår Joker slunkit lite väl lätt under radarn i leken.
Jag funderar så här:
Eftersom det var fåret som rök i första DL och som dessutom hade en chans att bli full lyamedlem så grunnar jag på om inte LL balanserat leken med att stoppa in någon som spelar för onda sidan ? oklart hur - okänd för lyan- eller inte , den vet om lyan - eller inte , men det känns ju rent logiskt som att det är ju mer troligt att den är endera åt det ondare hållet eller möjligen spelar för sig själv ( om den har typ en gollum-roll) än att det faktiskt är en god roll när det var fåret som rök i första DL?
jag grunnar så här_ tror LL hade en joker på lut vars roll skulle bli bestämd efter det visade sig vem som rök i första DL och därför anar jag att onda sidan kompenserats på något sätt iom Samir.
Samirs tankar verkar vettiga till en början men jag ser en del ulviga tendenser i de tankarna nu när fler inlägg börjar komma. Jag tror det kan dölja sig en rutinerad spelare här som vet hur en slipsten ska dras.
 
Jag har även kikat närmare på @Mirre_Hammarling för jag tycker hon har glidit med rätt smidigt och det var lyckligtvis inte så mycket läsning. Jag vet att hon haft dåligt med tid men jag tycker ändå att det är en enkel resa hittills och att hennes röst DL2 handlade om Molles "lagom många goda"-uttryck dag1?
Det känns lite ludet och om polismisstanken stämmer så spikade lyan verkligen igen kistan för Molle igår. Frågan är om de ville rädda @Jochenmedbaguetten ?
Men vilka andra indikationer finns på att jag är ond än en teori som jag själv lanserade om att Qristina kanske skulle följt en ulv?
 
Det känns som om polisen och Zubeyde bondat lite och jag undrar varför?
Ponera att Zubeyde är god och polisen ond och polisen spelar på gamla meriter sas? Två spelare som i vanliga fall är goda vänner och har hittat varandra under anonyma nick? HElt lösa funderingar men min hjärna rör sig i de banorna just nu.

Postar och fortsätter i nästa...

Spelar de på "gamla meriter" så borde de kanske kunna tjabba lite, men inte låta bli att misstänka varann, alla som är mer erfarna än typ en lek vet ju att det inte går att lita på någon och godförklarar nog inte någon bara för att de känner igen en vän bakom nicket? :)
 
Sedan tycker jag att vår Joker slunkit lite väl lätt under radarn i leken.
Jag funderar så här:
Eftersom det var fåret som rök i första DL och som dessutom hade en chans att bli full lyamedlem så grunnar jag på om inte LL balanserat leken med att stoppa in någon som spelar för onda sidan ? oklart hur - okänd för lyan- eller inte , den vet om lyan - eller inte , men det känns ju rent logiskt som att det är ju mer troligt att den är endera åt det ondare hållet eller möjligen spelar för sig själv ( om den har typ en gollum-roll) än att det faktiskt är en god roll när det var fåret som rök i första DL?
jag grunnar så här_ tror LL hade en joker på lut vars roll skulle bli bestämd efter det visade sig vem som rök i första DL och därför anar jag att onda sidan kompenserats på något sätt iom Samir.
Samirs tankar verkar vettiga till en början men jag ser en del ulviga tendenser i de tankarna nu när fler inlägg börjar komma. Jag tror det kan dölja sig en rutinerad spelare här som vet hur en slipsten ska dras.
Även om fåret rök i första DL så känns det för mycket att ha tre onda utanför lyan totalt i leken. Så det känns som jokern borde ha en god roll.
 
Mina tankar utan nån riktig ordning:

Jag är osäker på om Jochen är ond. Hans inlägg med röriga tankar när han trodde att han åkt igår kändes äkta. Alltså äkta god som är lessen att åka.

Jag tror att Molle kan ha misstänkt något kring Zubejde, så att han antog att hon var åt godare hållet, men att han i och med sin roll inte ville trycka för hårt på det, då han kunde ha fel. Därför får hon också var lite mer åt godare hållet.

Sen fastnade ja för att Emma förstod mig igår, även om hon (enligt vissa) betedde sig som spion. Men hon kan förstås vara ulv eller tjuv som låtsas vara god. Så jag är mer osäker på henne.

Resten av gänget... Ja där är ja väldigt osäker. Men ja har i alla fall kommit fram till vem @NakenJanne är IRL. :angel:

Edit: Kan ha blandat ihop Emma och Alexandra inser jag nu. :o
 
Spelar de på "gamla meriter" så borde de kanske kunna tjabba lite, men inte låta bli att misstänka varann, alla som är mer erfarna än typ en lek vet ju att det inte går att lita på någon och godförklarar nog inte någon bara för att de känner igen en vän bakom nicket? :)
Antagligen inte men om de är de två jag tror så är de duktiga på att se samma mönster och jag undrar om inte den ena utnyttjar det. Men som sagt, lösa funderingar och mer känsla än fakta.
 
Jag tänker också att den riktiga sian borde ha blivit misstänktsam om paow låtsades vara siare.

Vilket inlägg ifrån Olinda tänker du på?
(jag håller på att läsa igenom dagens inlägg men det går inte fort)
Jag citerade väl det? Olinda skrev att hon inte uppfattat att det var någon sia inblandat i paows vändning om Kitty. Och jag tror att hon kan ha rätt faktiskt.
 
Jag blir lite spooky över de två röster Martin_Melin fått på sig tidigt, visserligen vill jag inte hålla honom som god, men mer som ett frågetecken. Jag har många fler före på min misstankelista som jag deligivit, så kan inte låta bli att fundera över om rösterna på honom är från onda som hittat en ny kandidat att så misstankar emot ?
jag tycker att det finns hetare kandidater helt enkelt idag att rikta blickarna emot, jag tror det är vettigare att hitta en ulv- eller varför inte tjuven som jag misstänker redan ställt till det i denna leken.
iofs så tycker jag att det bästa vore att få ut en ulv
Jokern känns med högt upp på min radar som möjlig ond enligt tidigare redovisade tankar, frågan är ju vilken roll denne har`finns ju en del otrevliga onda roller som inte känns så kul ( tänker på ond spion, ond siare - eller ve och fasa!- en demon:nailbiting: )
finns säkert fler varianter jag inte kommer på just nu
Jokern KAN vara god , men iom att det var fåret som rök först är jag mest inne på att den kan vara ond.
men kan ha helfel...
 
Jag blir lite spooky över de två röster Martin_Melin fått på sig tidigt, visserligen vill jag inte hålla honom som god, men mer som ett frågetecken. Jag har många fler före på min misstankelista som jag deligivit, så kan inte låta bli att fundera över om rösterna på honom är från onda som hittat en ny kandidat att så misstankar emot ?
jag tycker att det finns hetare kandidater helt enkelt idag att rikta blickarna emot, jag tror det är vettigare att hitta en ulv- eller varför inte tjuven som jag misstänker redan ställt till det i denna leken.
iofs så tycker jag att det bästa vore att få ut en ulv
Jokern känns med högt upp på min radar som möjlig ond enligt tidigare redovisade tankar, frågan är ju vilken roll denne har`finns ju en del otrevliga onda roller som inte känns så kul ( tänker på ond spion, ond siare - eller ve och fasa!- en demon:nailbiting: )
finns säkert fler varianter jag inte kommer på just nu
Jokern KAN vara god , men iom att det var fåret som rök först är jag mest inne på att den kan vara ond.
men kan ha helfel...
Jokern kanske fått välja sida själv?
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp