Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Men ganska så uppenbar i sådana fall va? Om flera LL skulle göra så, skulle vitsen med en joker vara helt bortkastad. Jag vågar inte sätta jokern åt något håll.
Som sagt bara en fundering och jag tycker att det varit förvånansvärt lite funderingar kring jokern- och dennes roll. Ville väl mest starta diskussionen så får man hoppas att den kan leda till något:)
 
det är en fundering och jag tycker att du ska svara på den funderingen istället för att antyda en oproffsig LL:confused:
jag kan inte följa dig i den tanken nån stans, jag tycker precis tvärsom att det är en bra balanserings -möjlighet en LL kan ha - att om en ledande god /ond roll ryker direkt så kan man jämna ut det genom att ha en joker tex. varför skulle det vara oproffsigt ?:confused:

Nej, alltså om jag vore LL och skulle stoppa in någon skulle jag ha korrigerat det enligt den ursprungliga deltagarlistan, om jag inte kunde få in en till utan att få det jämnt viktat till hur jag ville ha det i grundinställningen skulle jag säga nej till den som ville hoppa in. För mig är att vikta ett inhopp beroende på vem som åkt ungefär som att LL skulle bestämma vem av två som åker för att få en jämn lek istället för lottning när det ligger lika.

Vad ska jag svara på funderingen? För mig är det ingen teori eftersom det inte rör något jag skrivit eller teoriat om (som du för övrigt tycker dig se skumma tendenser i men inte teoriat om?), och därför hör det enligt mig inte till leken.
 
Äsch, jag borde gå och lägga mig.

Alexandra_Zazzi röstar på Mirre_Hammarling för att hon mest kommit med sammanfattningar och få egna teorier. Att i DL2 lägga en röst grundad på en (i mitt tycke) oskyldig OT-kommentar och i DL3 fortfarande motivera sin röst efter ett spår från DL1 känns som en ulv som har svårt att producera egna teorier. Been there, done that. :o
 
oj det var nog lite hårt sagt- sorry- ivrig att få med mina tankar så menade jag absolut inte .
Men däremot menade jag att jag misstänker dig- om det nu undgått någon?
Om du nu är god så borde du börja visa det :)
O_o Ja om du kom med något som jag kunde förklara? Du har inte kommit med en enda vettig anklagelse än utan bara skriver vitt och brett om att du misstänker mig, men för vad? :confused: Om du är god så tycker jag nog att du bör visa det för just nu känns det mest som om du skjuter vilt omkring dig och hoppas att någon ska följa med dig.
 
Som sagt bara en fundering och jag tycker att det varit förvånansvärt lite funderingar kring jokern- och dennes roll. Ville väl mest starta diskussionen så får man hoppas att den kan leda till något:)
Att spekulera i dennes roll känns rätt poänglöst när vi faktiskt inte vet hur många goda/onda det finns ändå. Släpp det och fokusera på vad @Samir skriver istället. Det borde säga mera.
 
bra fråga :idea:
Men skulle vilja påstå att eftersom den inte vet om lyan så försöker den väl hitta troliga goda att rösta med på för att hjälpa den onda sidan?
Nu tror jag inte alls att Paow är just tjuven, där har jag andra jag funderar över istället. Så som det såg ut igår så skulle det inte förvåna mig om tjuven istället velat tjuva Paow faktiskt, med tanke på att så många uppfattat henne som en siarkandidat. Nu säger jag inte att det är så, men det är en tanke jag har iaf....
Jag har en hel del funderingar kring tjuven över huvud taget,
Men om du inte tror att paow är tjuven och hon bör antagligen inte vara med i pakten, betyder det att du håller henne för god?
 
O_o Ja om du kom med något som jag kunde förklara? Du har inte kommit med en enda vettig anklagelse än utan bara skriver vitt och brett om att du misstänker mig, men för vad? :confused: Om du är god så tycker jag nog att du bör visa det för just nu känns det mest som om du skjuter vilt omkring dig och hoppas att någon ska följa med dig.
citerar ånyå det jag skrivit innan:
"Olinda tar med sig läppglans till ön. Misstänker Jochenmbaguetten och Alexandra_Zazzi för att konspirera ihop över laggränserna. Saknar Kitty_Jutbring och undrar om hon spenderat natten på lyxhotell och vill hellre bättra på färgen än jobba. Gillar sedan Gunilla_Persson för att hon anser att man har tjänstefolk som jobbar åt en och ger sig sedan på att räkna på antal goda / onda och försvarar sig sedan mot Martin_Melins terori om att hon försöker connecta med Gunilla_Persson. Verkar ju få det till att den goda sidan inte vet om det finns några övriga deltagare ( bybor) liket jag finner ytterst konstigt med tanke på hanes egna påstående att det skulle vara 7 säkra goda roller - alltså på 16 deltagare så miste det ju finnas fler än 8 goda - det säger sig ju självt? Jag fattar verkligen inte hur hon tänker och dessutom vill få det till att det är jag som är misstänkt i detta?? Vill också få JMB misstänkt för dennes egen teori om att fåret följer första rösten av en ulv+ att hon också försöker få Paows röständringar att se suspekta ut
Sammantaget ÄR jag fortsatt mycket misstänksam mot Olinda"
jag tycker dessutom att hon varit duktig att så misstankar mot mig och Baren_Molle så här pingar det högt i ulvometern

klarare varför jag misstänker dig?
 
Jag håller med Alexandra_Zazzi i hennes röst på Mirre, hon har inte gjort något direkt för att föra leken framåt, jag tycker att hon röstat "bekvämt" och jag har dessutom en fundering över henne som tjuv , oavsett vilket, ulv eller tjuv så ska alla onda ut för att goda skall vinna, och tjuven kan ställa till det så inte helt fel att få ut den heller.
Zubeyde röstar på Mirre_Hammarling
 
Asså... Ja titta på listan på alla pers å insåg att det var två ja har noll koll på. Mirre och Gorillan. Så ja lägger min röst på en av dem eftersom jag inte alls vet vad jag vill och så.

Paow röstar på Godzilla

Då ja tror han utnyttjar den anonyma leken genom att mest glida me och inte komma med nån teori som man lägger märke till.
 
Nu har tiden runnit ut och jag har inte hunnit gå igenom allt så noga som jag velat. Tog nu inlägg av @Mirre_Hammarling som jag kände flög under radarn. Rösten idag föll på Zubeyde och som jag förstår motiveringen är den främst att Zubeyde godförklarar sig själv. Jag är som jag skriver ovan tveksam till den teorin. Mirre skriver att hon har haft dåligt med tid. Men jag upplever inte att hon letar ulvar i någon större omfattning.

Jochenmedbaguetten röstar på Mirre Hammarling
 
Ni skriver ju för mycket, det är ju omöjligt att läsa om liken och hänga med samtidigt!
Blev inte mycket klokare av detta.
Jag förstår inte riktigt diskussionen kring jokern? Personen kan väl vara god eller ond précis som alla andra, förstår inte riktigt varför det är konstigt att den personen inte diskuterats så mycket när det är full diskusison kring andra?
 
NakenJanne röstar på Godzilla
En person som inte satt några spar hos mig alls hittills. Visst är det manga som inte fastnat och I med så pass manga deltagare så lägger man ju mast märke till de som är aktiva förstås. Men det känns ändå som att han utnyttjar möjligheten att smyga med, och bara skriva lite lagom så det kanske döljer sig en onding här bakom.
 
Ni skriver ju för mycket, det är ju omöjligt att läsa om liken och hänga med samtidigt!
Blev inte mycket klokare av detta.
Jag förstår inte riktigt diskussionen kring jokern? Personen kan väl vara god eller ond précis som alla andra, förstår inte riktigt varför det är konstigt att den personen inte diskuterats så mycket när det är full diskusison kring andra?

Måste kolla om det är samma personen som höll på med den där dumma matten helt i onödan... Känns verkligen som ulvar som bara vill ha en massa inlägg... Inlägg? Ligg? Ligga? Ja eh, ja går iväg en liten stund nu ja...
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp