Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Även om fåret rök i första DL så känns det för mycket att ha tre onda utanför lyan totalt i leken. Så det känns som jokern borde ha en god roll.
men iom att en ond ( potentiell fullvärdig ulv ) rök direkt så blir det ju de facto en återställning till början i så fall?
Men absolut att det kan vara så.men tycker att tanken att den fått välja själv är intressantare i så fall.
 
Ja har noll å ingen aning vem ja ska rösta på. Känns inte bra. :(

Får helt enkelt ta bort de jag tror kan va goda och så förstås @Smail å @Samir som e snygga grabbar å kan va kvar lite längre.
 
Sedan tycker jag att vår Joker slunkit lite väl lätt under radarn i leken.
Jag funderar så här:
Eftersom det var fåret som rök i första DL och som dessutom hade en chans att bli full lyamedlem så grunnar jag på om inte LL balanserat leken med att stoppa in någon som spelar för onda sidan ? oklart hur - okänd för lyan- eller inte , den vet om lyan - eller inte , men det känns ju rent logiskt som att det är ju mer troligt att den är endera åt det ondare hållet eller möjligen spelar för sig själv ( om den har typ en gollum-roll) än att det faktiskt är en god roll när det var fåret som rök i första DL?
jag grunnar så här_ tror LL hade en joker på lut vars roll skulle bli bestämd efter det visade sig vem som rök i första DL och därför anar jag att onda sidan kompenserats på något sätt iom Samir.
Samirs tankar verkar vettiga till en början men jag ser en del ulviga tendenser i de tankarna nu när fler inlägg börjar komma. Jag tror det kan dölja sig en rutinerad spelare här som vet hur en slipsten ska dras.

Det skulle ju indikera en oproffsig LL, och det har vi inte. Är faktiskt lite drygt att bli misstänkt för saker som är utom min kontroll, misstänk mig gärna för det jag skriver, men att LL skulle korrigera utifrån vem som dör är lite taskigt resonerat tycker jag. Det här är ju en regelfråga som kanske ska bollas till @Harald_Treutiger
 
Varför vill du hålla Olinda som en som kan ha rätt? Mycket av det jag reagerat på hos henne får jag inte ihop med denna kommentaren?
Det rör en enda sak - att det inte behöver vara någon sia inblandad i den berömda :p vändningen av paow.

För övrigt har jag ingen åsikt om Olinda. Att jag öppnar för möjligheten att hon har rätt i en fråga betyder inte att jag tror hon är god. Jag har ingen aning.
 
men iom att en ond ( potentiell fullvärdig ulv ) rök direkt så blir det ju de facto en återställning till början i så fall?
Men absolut att det kan vara så.men tycker att tanken att den fått välja själv är intressantare i så fall.
Nja känns lite för lätt att jokern hamnade på den sidan som personen som lynchades var på. Då är det nog troligare LL bestämde det innan DL.
 
Det skulle ju indikera en oproffsig LL, och det har vi inte. Är faktiskt lite drygt att bli misstänkt för saker som är utom min kontroll, misstänk mig gärna för det jag skriver, men att LL skulle korrigera utifrån vem som dör är lite taskigt resonerat tycker jag. Det här är ju en regelfråga som kanske ska bollas till @Harald_Treutiger
det är en fundering och jag tycker att du ska svara på den funderingen istället för att antyda en oproffsig LL:confused:
jag kan inte följa dig i den tanken nån stans, jag tycker precis tvärsom att det är en bra balanserings -möjlighet en LL kan ha - att om en ledande god /ond roll ryker direkt så kan man jämna ut det genom att ha en joker tex. varför skulle det vara oproffsigt ?:confused:
 
Jag blir lite spooky över de två röster Martin_Melin fått på sig tidigt, visserligen vill jag inte hålla honom som god, men mer som ett frågetecken. Jag har många fler före på min misstankelista som jag deligivit, så kan inte låta bli att fundera över om rösterna på honom är från onda som hittat en ny kandidat att så misstankar emot ?
jag tycker att det finns hetare kandidater helt enkelt idag att rikta blickarna emot, jag tror det är vettigare att hitta en ulv- eller varför inte tjuven som jag misstänker redan ställt till det i denna leken.
iofs så tycker jag att det bästa vore att få ut en ulv
Eftersom jag är en av de som röstat på PolisMartin måste jag säga att det är för att jag misstänker honom mest just nu, på grund av hans spel.

Huruvida du delgivit andra du tycker är mer misstänkta än Polisen är väl inte relevant? Alla reagerar ju på olika saker. Det finns inget som säger att dina teorier är mer sanna än mina. :)
 
Jag blir lite spooky över de två röster Martin_Melin fått på sig tidigt, visserligen vill jag inte hålla honom som god, men mer som ett frågetecken. Jag har många fler före på min misstankelista som jag deligivit, så kan inte låta bli att fundera över om rösterna på honom är från onda som hittat en ny kandidat att så misstankar emot ?
jag tycker att det finns hetare kandidater helt enkelt idag att rikta blickarna emot, jag tror det är vettigare att hitta en ulv- eller varför inte tjuven som jag misstänker redan ställt till det i denna leken.
iofs så tycker jag att det bästa vore att få ut en ulv

Nu vet jag inte om jag läser helt fel, men är det här en felsägning, vet du att Martin inte är ulv? Eller vad indikerar att de som röstat på martin inte gör det för att få ut en ulv eller en tjuv?
 
Det skulle ju indikera en oproffsig LL, och det har vi inte. Är faktiskt lite drygt att bli misstänkt för saker som är utom min kontroll, misstänk mig gärna för det jag skriver, men att LL skulle korrigera utifrån vem som dör är lite taskigt resonerat tycker jag. Det här är ju en regelfråga som kanske ska bollas till @Harald_Treutiger
Rollen var bestämd innan utfallet av DL1.
 
Nu vet jag inte om jag läser helt fel, men är det här en felsägning, vet du att Martin inte är ulv? Eller vad indikerar att de som röstat på martin inte gör det för att få ut en ulv eller en tjuv?
jag kriver ju att jag visserligen inte vill hålla honom som god tidigare i inlägget- så hur fick du det till det?
Jag funderar mer på att röster kommer på en som KAN vara god, tidigt i leken - jämför med rösterna på Molle igår...
 
det är en fundering och jag tycker att du ska svara på den funderingen istället för att antyda en oproffsig LL:confused:
jag kan inte följa dig i den tanken nån stans, jag tycker precis tvärsom att det är en bra balanserings -möjlighet en LL kan ha - att om en ledande god /ond roll ryker direkt så kan man jämna ut det genom att ha en joker tex. varför skulle det vara oproffsigt ?:confused:
Men ganska så uppenbar i sådana fall va? Om flera LL skulle göra så, skulle vitsen med en joker vara helt bortkastad. Jag vågar inte sätta jokern åt något håll.
 
Men vad i hela friden har du emot mig? O_o Så pass att du börja ifråga sätt att jag kan ha rätt i en enda tanke?
oj det var nog lite hårt sagt- sorry- ivrig att få med mina tankar så menade jag absolut inte .
Men däremot menade jag att jag misstänker dig- om det nu undgått någon?
Om du nu är god så borde du börja visa det :)
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp