Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Hur beter man sig som tjuv egentligen?
bra fråga :idea:
Men skulle vilja påstå att eftersom den inte vet om lyan så försöker den väl hitta troliga goda att rösta med på för att hjälpa den onda sidan?
Nu tror jag inte alls att Paow är just tjuven, där har jag andra jag funderar över istället. Så som det såg ut igår så skulle det inte förvåna mig om tjuven istället velat tjuva Paow faktiskt, med tanke på att så många uppfattat henne som en siarkandidat. Nu säger jag inte att det är så, men det är en tanke jag har iaf....
Jag har en hel del funderingar kring tjuven över huvud taget,
 
Att hon verkar cool och har en multisax? Jag tycker det är för svagt och Molle kom hem sent och hade tidsbrist. Jag tror inte heller att Molle räknade med att bli lynchad DL2.

Men det är ju bara vad jag tror.
såg du det jag skrev förut? jag tycker det indikerar mer att han tycker att det är konstigt att vi ( han och jag ) är misstänkta över huvud taget.... varför skriva så om man inte är säker?
 
Att hon verkar cool och har en multisax? Jag tycker det är för svagt och Molle kom hem sent och hade tidsbrist. Jag tror inte heller att Molle räknade med att bli lynchad DL2.

Men det är ju bara vad jag tror.

Jag håller med om att det är svagt han borde ha teoriat men det är en konstig att skriva att hon kan vara bra att ha kvar pågrund av saxen. Efter ha läst igenom dagens inlägg så vill jag läsa vad han skrev när folk svarade på det inlägget. Kanske står något mer om Z_S
 
Nu har jag bara skummat igenom inläggen idag. Jag måste läsa igenom dem en gång till.

Men varför diskutera öppet om paow har siat Kitty eller inte? Om hon har siat. Varför outa det till ulvarna?
Det tycker jag är en utmärkt undran- men iom Molles luddiga inlägg innan DL så var det nog många som blev fundersamma igår över Paows roll.
Jag själv inkluderad.
Men när man funderar över det några varv till så tycker jag att Molle kanske INTE ville vara för tydlig med att peka ut de goda han visste- för han fick ju 3 röster i rask takt? Och kanske inte kände för att hjälpa ulvarna med att vara för tydligt? Sedan får det ju konsekvenser för de goda som inte heller hänger med- men det är en tanke jag har om det hela
 
Har jag skrivit så?? (det fetade). Jag tycker det är ganska solklart att BM's röst var för att rädda sig själv.
Jomenvisst har du skrivit så? Jag kan ju ha misstolkat innebörden av vad du skrev förvisso. Ska se om jag kan hitta inlägget.
olika format, tror jag. Men om du kopierar färgad text härifrån och sedan tillbaka så brukar det hänga med åt båda håll...
Det är det jag har gjort. Men nåja, det finns listor från andra man kan kolla på.
Nä, I mina ögon är det fortfarande inte ett klart besked att du är said god faktiskt. Sen sager jag inte att det kan vara så men jag tycker det är konstigt att Molle isåfall inte skrev mer I sin sammanställning om dej än vad han gjorde..det känns lite väl kryptiskt för att det ska vara tydligt för mig. Sen kanske det är tydligt för andra, må så vara men man måste ju gå på vad man själv laser.
Nä, speciellt tydligt var det inte. Å ena sidan är det väl emot reglerna att vara för tydlig. Å andra sidan kan jag väl tycka att man kunnat skriva på ett annat sätt om man ville vara tydlig, men inte övertydlig. Nu blev det bara lite flummigt. Speciellt som Molle hade tidsbrist. För mig kan det han skrev betyda vad som.
Av dessa tre så är det främst Naken_Janne som jag tycker verkar tjurskallig och inte riktigt vill se det som torde vara uppenbart, iofs alltid sunt att ifrågasätta, men jag tycker att denna inte heller försöker vidga vyerna utan följer med i samma resonemang som flertalet andra gör , dvs röstade fåret för att följa en annan ulv osv.
Som någon annan sa, DU (och några andra) tycker det är uppenbart. Sedan är det några till som inte tycker det. Det känns som en indirekt dumförklaring att uttrycka sig som du gör ovan, till alla de som inte förstått det "uppenbara". Jag kan såklart missförstå...
 
Molle skriver att han vill titta närmare på kitty. Kan det inte vara för han är osäker på hur vid hon siats som god eller ond? Eller så är det möjligt att hon inte blivit siad alls. Men varför skulle paow låtsas vara siare?

Jag ska läsa vidare. Känns inte bra att prata om vem som kan vara siare pågrund av ulvkäk och tjuven.
 
Röstar nu då jag inte vet hur mycket tid jag kommer att ha fram till DL.

Robinson_Robban röstsar på Martin_Melin

För att han har röstat på BarenMolle båda dagarna, och igår la han en i princip avgörande röst där, det är inte orimligt att tro att han själv trodde att den var avgörande. Kan vara en god som fått saker om bakfoten, men jag tycker att det skaver.

Förutom det så funderar jag då på paow, det känns som om BarenMolle var skeptisk till henne, men jag tror inte att hon är i pakten, i så fall snarare tjuv.

Om jag hinner följa med och om jag ser något som jag finner mer misstänkt så kanske jag ändrar min röst.

Jag tror att Martin_Melin hade ärliga avsikter igår och baren_Molle var en jag själv var mycket misstänksam mot ända tills hans inlägg 21.17 igår ( vilket jag hann att notera i min översyn )
Så fram tills dess hade även jag kunnat lagt min röst där faktiskt.
Så tycker inte att det är rimligt att misstänka Martin_Melin för just det, då tycker jag det är mer suspekt med en del andra som röstade där igår. Som inte letar egna teorier och mest bara följer med i de fotspår som finns- jag tycker det är mycket mer ulvigt beteende än Martins som jag ändå upplever försöker gräva och ifrågasätta och resonerar sig fram till än det ena och det andra.
Jag är inte på något sätt säker på Martins godhet, men jag tycker inte att han är den hetaste kandidaten idag så hoppas verkligen att du kan hitta något mer än just detta spåret
 
Som någon annan sa, DU (och några andra) tycker det är uppenbart. Sedan är det några till som inte tycker det. Det känns som en indirekt dumförklaring att uttrycka sig som du gör ovan, till alla de som inte förstått det "uppenbara". Jag kan såklart missförstå...
:o
Så menade jag absolut inte !
Jag kan ju bara spela utifrån min egen roll, och vill verkligen inte att någon ska känna sig dumförklarad...
 
Jag tror att Martin_Melin hade ärliga avsikter igår och baren_Molle var en jag själv var mycket misstänksam mot ända tills hans inlägg 21.17 igår ( vilket jag hann att notera i min översyn )
Så fram tills dess hade även jag kunnat lagt min röst där faktiskt.
Så tycker inte att det är rimligt att misstänka Martin_Melin för just det, då tycker jag det är mer suspekt med en del andra som röstade där igår. Som inte letar egna teorier och mest bara följer med i de fotspår som finns- jag tycker det är mycket mer ulvigt beteende än Martins som jag ändå upplever försöker gräva och ifrågasätta och resonerar sig fram till än det ena och det andra.
Jag är inte på något sätt säker på Martins godhet, men jag tycker inte att han är den hetaste kandidaten idag så hoppas verkligen att du kan hitta något mer än just detta spåret
Jag är precis som @Robinson_Robban tveksam till polisens godhet och även om jag till viss del håller med om att onda antagligen håller låg profil i en anonym lek så är det dels ganska uppenbart redan vilka en del av spelarna är och dels så spelar nog de flesta av oss ungefär som vi brukar, dvs - vissa av oss är mer aktiva än andra och vissa håller högre respektive lägre kvalitet på sina inlägg.
Möjligtvis med undantag för @paow för den spelaren spelar uppenbart inte som hen brukar för jag har då aldrig träffat på hen förut! :D

edit: Ändrade skum meningsuppbyggnad. Och med skum menar jag obegriplig! ;)
 
Senast ändrad:
någon undrade vart det fanns något i BarenMolles inlägg som skulle kunna få någon att tro att han höll mig som god :
Jag la denna kommentaren i leken till NakenJanne efter dennes röst på mig:


Molle citerar mitt inlägg ovan och svarar:

Se min fetning- ganska klart besked - eller hur?
Jag får nog hålla med om att den kommentaren ser ut som han hålller dig som god. synd att han inte hade tid att skriva mer om dig :(

Men det verkar som sagt skumt att skriva att någon kan vara bra att ha kvar pågrund av multisax. Så jag får känslan av att han visste något.
 
Förutom det så funderar jag då på paow, det känns som om BarenMolle var skeptisk till henne, men jag tror inte att hon är i pakten, i så fall snarare tjuv.
Dels ser jag inte riktigt skepticismen hos Molle mot @paow men mest av allt - Molle hade inte speciellt mycket info DL2? Han kunde möjligtvis gissa på godhet hos två (2) spelare och vi är ganska många kvar.
Att @paow inte sitter i lyan tror jag nog att de flesta av oss dragit slutsats om efter Qristinas tredjeröst där.
 
såg du det jag skrev förut? jag tycker det indikerar mer att han tycker att det är konstigt att vi ( han och jag ) är misstänkta över huvud taget.... varför skriva så om man inte är säker?
Det har skrivits en massa halvt OT- och temabaserat samt en hel del skämtsamma inlägg och jag tycker det är svårt att skilja äpplen från päron på den fronten hittills faktiskt.

Svårt när man måste spela på mer känsla än förnuft! :p
 
Jag har popcornläst hela dagen men nu har jag mer tid att gå igenom leken:

Jag antog faktiskt att @paow hade siat @Kitty_Jutbring när hon vände efter nattDL och valde då att lägga det spåret åt sidan. Jag försökte inte spela spion, @Martin_Melin utan följde helt enkelt vad jag trodde var en sia. Idag vet jag inte om jag hade rätt i mitt antagande eftersom spionen inte hakade på lika lätt som jag :p men igår var Kitty helt enkelt en jag valde att lägga åt sidan.

Jag borde naturligtvis ha skruvat ihop nån teori men hade tidsbrist och var rätt glad över att för stunden eliminera ett frågetecken, det fanns liksom för många spår igår.

Det här låter ju rimligt. Du kände att det var nödvändigt att komma in och låta vettig när jag trodde att jag var någon på spåren? :cautious: Bara det är ju ulvigt! ;)

Typ som när man spelar Röj, man börjar ju inte slumpmässigt klicka runt på flera ställen utan man börjar någonstans och sedan jobbar man sig utåt med hjälp av den informationen man får.

Bara älskar liknelsen! :D

Varför skulle Molle skriva kommentaren om Zubeyde_Simsek om han inte var säker på att hon vad god? Har man en viktig roll som Molle har så tänker man efter extra mycket hur man formulerar sig.

Håller med alexandra (nedan) här. Dels är det faktiskt en lek som går ut på att teoria, klart att en som har en speicalroll även den ska teoria, dessutom är det inte säkert att en på en enda dags spioninfo lyckats läsa ut ut tillräckligt för att ha så mycket på benen. Om en specialroll inte lyckats klura ut något, ska den vara tyst till dess? Dessutom tycker jag inte att det är så uppseendeväckande som du verkar tycka, det Molle skrev.

Att hon verkar cool och har en multisax? Jag tycker det är för svagt och Molle kom hem sent och hade tidsbrist. Jag tror inte heller att Molle räknade med att bli lynchad DL2.

Men det är ju bara vad jag tror.
 
Röstlista DL 1 22:00

20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow
21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle
21:42 Paow röstar på zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_persson
21:49 paow röstar på Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zazzi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 Paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56FarmenQristina ändrar sin röst till Gunilla_persson
22:00 Zybeyde_Simsek röstar på Olinda


Röstlista DL2

20.02 Robinson_Robban röstar Zubeyde_Simsek
21.22 Paow röstar på barenMolle (1)
21.42 Emma_Andersson röstar på BarenMolle (2)
21.47 Olinda röstar på BarenMolle (3)
21.51
Zubeyde_Simsek röstar på Olinda
21.52 Kitty_Jutbring röstar på Jochenmedbaguetten
21.52 NakenJanne röstar på Zubeyde_Simsek
21.56 Godzilla röstar på Zubeyde_Simsek
21.57 Molle röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Alexandra_Zazzi röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Mirre_Hammarling röstar på BarenMolle (4)
21.59 Smail röstar på Jochenmedbaguetten.
21.59 Jochenmedbaguetten röstar på Kitty Jutbring
21.59 Martin_Melin röstar på BarenMolle.(5)
22.00 Zubeyde röstar på Jochenmedbaguetten


Tänkte koncentrera mig på rösterna på Baren_Molle igår
Paow röstar först på Molle
följs av Emma_Andersson
samt raskt av Olinda
Mirre lägger 4:e rösten
Och sist ut är Martin_Melin

Paow tror jag kände sig misstänksam mot Molle för att denne tvekade om henne, så inte så konstigt att hon röstar där egentligen tycker jag.
Emmas röst är intressantare
Olindas röst än mer suspekt
Mirre tillhör också de jag är fundersam över
Martin_Melin är den av dessa som känns mer på samma planhalva som jag för stunden, Pga hur han resonerade efter DL igår och även för resonemangen idag, sedan är jag inte säker på att denne är rätt ute med sin röst på Kitty idag .

Rösterna på mig igår
Robinson_Robban röstar först av alla och på mig
Naken_Janne lägger andra rösten
följs av Godzilla som ger tredje rösten

Av dessa tre så är det främst Naken_Janne som jag tycker verkar tjurskallig och inte riktigt vill se det som torde vara uppenbart, iofs alltid sunt att ifrågasätta, men jag tycker att denna inte heller försöker vidga vyerna utan följer med i samma resonemang som flertalet andra gör , dvs röstade fåret för att följa en annan ulv osv.
Godzilla är en annan som flyter med och inte heller hjälper till att föra leken framåt.
Men varför är jag tjurskallig bara för att jag inte ser det du tycker är självklart? Alla laser ju och tolkar information olika och för mig är det inte uppenbart. Det är väl jättetrevligt om du är said god, då finns det ju iallafall en person som "säkert" är god. Men eftersom jag inte ser det så uppenbart som du gör det, så vågar jag inte tro på det. Och då är det väl klart att det skaver I mina ögon när du godförklarar dig själv om och om igen.
Dessutom känns det som att det blir alldeles för mycket focus på detta, till ulvlarnas fördel förmodligen.
Angående att vidga vyerna så diskuterar väl de flesta ungefär samma personer just nu så isåfall är det nog fler som behöver vidga sina vyer.
 
Det här låter ju rimligt. Du kände att det var nödvändigt att komma in och låta vettig när jag trodde att jag var någon på spåren? :cautious: Bara det är ju ulvigt! ;)



Bara älskar liknelsen! :D



Håller med alexandra (nedan) här. Dels är det faktiskt en lek som går ut på att teoria, klart att en som har en speicalroll även den ska teoria, dessutom är det inte säkert att en på en enda dags spioninfo lyckats läsa ut ut tillräckligt för att ha så mycket på benen. Om en specialroll inte lyckats klura ut något, ska den vara tyst till dess? Dessutom tycker jag inte att det är så uppseendeväckande som du verkar tycka, det Molle skrev.
Nej inte vara tyst men vara försiktig så han inte verkar vara för säker. Det som talar emot att Molle vet något om Z_S är att man inte får godförklara någon utan teori. Det med saxen känns väldigt svagt. Men vare sig Molle visste något om Z_S så tycker jag det känns bäst att spara henne.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp