Jag känner mig spontant inte riktigt klok på alla röster på Jochenmedbaguetten. Jag är medveten om att jag lade en av rösterna, men ju mer jag hann läsa utav leken och vad som framkommit, ju mer osäker blev jag på vilken roll baguettmannen kan ha.
Vändningen att BarenMolle var spion var också lite… chockartad. Efter att ha läst ikapp så reagerade jag på några inlägg han skrivit. Bland annat om att jag skulle ha skyddat Polis Martin eller Olinda, och sedan att han röstar efter min teori. T.ex. Men som sagt, det visar sig tydligen att goda kan skriva märkliga saker också.
Men eftersom nu Molle var god, så funderar jag på Z_S. Om vi nu utgår från FQ’s röständring. Hon kan välja mellan goda Molle, goda Gunilla (? eller vad hon hette) och okända Z_S. Det finns väl en möjlighet att alla är goda, men… Andrarösten på Molle kom två minuter innan FQ ändrar sin röst. Andrarösten på Z_S kom tidigare än så. FQ bör ha hunnit se andrarösten på Z_S, men det är inte helt säkert att denne sett rösten på Molle. Men även om FQ sett rösten kan denne bara ha valt mellan två goda. Eller tre.
och det var ju det JAG gjorde la en andra röst på dig trots att jag själv var i hetluften, undrar hur du ser på det? OM jag vore ulv borde jag kanske ha försökt att säkra upp utgången till att någon annan fick majoritet? Eller?
Det här inlägget tycker jag är sådär. Som någon annan påpekat så röstade Z_S klockan 22.00.. Hon lägger en uddaröst. Rätt vanlig ulvtaktik. Enbart Janne var kvar att rösta och han hade inte setts till på hela dagen, så att han plötsligt skulle komma in och rösta, på Z_S då, kändes rätt minimal. Jag tror inte en ulvig Z_S absolut skulle ändrat röst och gett någon annan majoritet. Det är trots allt uppseendeväckande, vilket en uddaröst inte nödvändigtvis är. Z_S har ju mest kommit i blåsväder på grund av röständringen från FQ och inte för hennes uddaröst idag. Så Z_S röst känns ändå som ett rätt val om hon nu är ulv, eftersom den inte uppmärksammats direkt. Däremot, som sagt, har hon fått uppmärksamhet på annat sätt.
Dock så verkade inte Molle misstänka Z_S, frågan är om han fått veta något eller om han bara gissat? För han skrev ju inget direkt talande om henne, utan bara något om en sax.
Jag vet inte alls var jag har henne Alls. Måste gå igenom leken imorgon igen.
Men hennes röständring var väl ganska uppenbarligen ett forsook att rädda sig själv, jag tror inte det hade så mkt att göra med om hon eventuellt har följt någon ulv. Så den funderingen känns inte riktigt vettig I teorin.
Finns vissa icke-händelser som tyder på att du har rätt. Men Kittys agerande på slutet känns skumt. Och det var annat jag reagerade på om dig tidigare, dock inga stora grejor.
Till er båda. Ja, det var troligen en räddningsröst. Jag hann inte läsa ikapp leken där och räknade dessutom fel i rösterna. Vilket inte känns helt ovanligt för mig
Men jag är med på vad ni skriver.