Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Vad är skumt i kittys agerande?
Svarar även om Molle är död.

Jag har inte gått tillbaka och läst inläggen nu efter DL, så jag kan ha missförstått (lite hysteriskt på slutet!) men det jag främst reagerade på var röstbytningsteorin. Som jag uppfattade att Qristina bytt röst för att jag, som då skulle vara ulv, bytte. Det tyckte jag var väldigt konstigt och vad jag reagerade mest på.

Hade inte stenkoll, men jag kände inte att någon av de som jag noterade hade fler röster var några jag verkligen reagerat på. Därför lade jag inte min röst på någon av dem.

Om jag lever till imorgon får jag gå tillbaka och läsa ordentligt. Kanske ser saker annorlunda ut då.
 
Svarar även om Molle är död.

Jag har inte gått tillbaka och läst inläggen nu efter DL, så jag kan ha missförstått (lite hysteriskt på slutet!) men det jag främst reagerade på var röstbytningsteorin. Som jag uppfattade att Qristina bytt röst för att jag, som då skulle vara ulv, bytte. Det tyckte jag var väldigt konstigt och vad jag reagerade mest på.

Hade inte stenkoll, men jag kände inte att någon av de som jag noterade hade fler röster var några jag verkligen reagerat på. Därför lade jag inte min röst på någon av dem.

Om jag lever till imorgon får jag gå tillbaka och läsa ordentligt. Kanske ser saker annorlunda ut då.

Jag tänkte att när Qristina bytte röst så gjorde hon det för att ha en chans att bli kvar, inte för att du bytte röst i egenskap av ulv utan för att paow då fick enbart 2 röster och hon ville säkra att någon annan fick 3 röster.
 
Jag fattade *verkligen* inte att BarenMolle var spionen :banghead::banghead::banghead::banghead:. Men det sätter ju hans inlägg 21:17 i ett annat ljus. Han måste ju vetat om en hel del.

Vem siare siat
Vem ängeln skyddat
Vem tjuven stulit av
Om ett kärlekspar bildats och jag antar vilka som ingår.

Jag tycker ju att en annan agerat som spion.
 
Sammanfattar mina tankar lite kort:

Jag tror inte Paow är ond pga att FarmenQ la sin första röst där ( en 3:e röst) tror dessutom att hon var mycket väl medveten om att det var en tredjeröst, oavsett vad hon skrev

Jag tror inte heller att Kitty_Jutebring är ond, jag finner inget direkt skumt med henne faktiskt när man läser vad hon skrivit, allt annat är bara indicier utifrån röstningen i Dl1 som jag tror att onda varit snabba att fånga upp och det gäller för både mig och JMB också faktiskt

Jochenmedbaguetten har jag nog också pusslat in ( eller så gör han det braO_o ) och då tror jag att han med är god

Jag vet inte hur mycket tid jag har imorgon att leka, är tyvärr väldigt upptagen imorgon då jag jobbar mycket då. Men om jag blir käk så har jag iaf nu skrivit ner mina omedelbara tankar-kanske hjälper det något om jag inte finns kvar imorgon

Jag tycker överlag att de som försökt så misstankar mot alla här ovan+ undertecknad kan ses som misstänkta- men behöver inte vara skyldiga - men å andra sidan SKA man lyfta blicken lite mer över det mest uppenbara ( tycker jag då )
 
Som sista inlägg för ikväll (osäkert om jag hinner in före natt-DL och sen är allt ovisst) vill jag säga att vid DL trodde jag att jag var död. Därför vräkte jag ur mig allt jag filurat på och jag hann inte gå tillbaka och kolla som jag skulle gjort om jag skrivit ett inlägg. Fokuserade på att få ner det, vara lagom kryptisk och inte hinta.

Positivt med Molles frånfälle är i alla fall att hans inlägg finns och kan genomsökas.

Nog lika bra att jag förmodligen inte hinner skriva före natt-DL. Känns som om min aktivitet där idag mest bidragit med ett spår som höll på att få mig själv lynchad och eventuellt tagit allt för mycket fokus från huvuduppgiften LETA ULVAR!
 
Jag känner mig spontant inte riktigt klok på alla röster på Jochenmedbaguetten. Jag är medveten om att jag lade en av rösterna, men ju mer jag hann läsa utav leken och vad som framkommit, ju mer osäker blev jag på vilken roll baguettmannen kan ha.

Vändningen att BarenMolle var spion var också lite… chockartad. Efter att ha läst ikapp så reagerade jag på några inlägg han skrivit. Bland annat om att jag skulle ha skyddat Polis Martin eller Olinda, och sedan att han röstar efter min teori. T.ex. Men som sagt, det visar sig tydligen att goda kan skriva märkliga saker också. ;)

Men eftersom nu Molle var god, så funderar jag på Z_S. Om vi nu utgår från FQ’s röständring. Hon kan välja mellan goda Molle, goda Gunilla (? eller vad hon hette) och okända Z_S. Det finns väl en möjlighet att alla är goda, men… Andrarösten på Molle kom två minuter innan FQ ändrar sin röst. Andrarösten på Z_S kom tidigare än så. FQ bör ha hunnit se andrarösten på Z_S, men det är inte helt säkert att denne sett rösten på Molle. Men även om FQ sett rösten kan denne bara ha valt mellan två goda. Eller tre.

och det var ju det JAG gjorde la en andra röst på dig trots att jag själv var i hetluften, undrar hur du ser på det? OM jag vore ulv borde jag kanske ha försökt att säkra upp utgången till att någon annan fick majoritet? Eller?

Det här inlägget tycker jag är sådär. Som någon annan påpekat så röstade Z_S klockan 22.00.. Hon lägger en uddaröst. Rätt vanlig ulvtaktik. Enbart Janne var kvar att rösta och han hade inte setts till på hela dagen, så att han plötsligt skulle komma in och rösta, på Z_S då, kändes rätt minimal. Jag tror inte en ulvig Z_S absolut skulle ändrat röst och gett någon annan majoritet. Det är trots allt uppseendeväckande, vilket en uddaröst inte nödvändigtvis är. Z_S har ju mest kommit i blåsväder på grund av röständringen från FQ och inte för hennes uddaröst idag. Så Z_S röst känns ändå som ett rätt val om hon nu är ulv, eftersom den inte uppmärksammats direkt. Däremot, som sagt, har hon fått uppmärksamhet på annat sätt.

Dock så verkade inte Molle misstänka Z_S, frågan är om han fått veta något eller om han bara gissat? För han skrev ju inget direkt talande om henne, utan bara något om en sax.

Jag vet inte alls var jag har henne Alls. Måste gå igenom leken imorgon igen.

Men hennes röständring var väl ganska uppenbarligen ett forsook att rädda sig själv, jag tror inte det hade så mkt att göra med om hon eventuellt har följt någon ulv. Så den funderingen känns inte riktigt vettig I teorin.
Finns vissa icke-händelser som tyder på att du har rätt. Men Kittys agerande på slutet känns skumt. Och det var annat jag reagerade på om dig tidigare, dock inga stora grejor.
Till er båda. Ja, det var troligen en räddningsröst. Jag hann inte läsa ikapp leken där och räknade dessutom fel i rösterna. Vilket inte känns helt ovanligt för mig :p Men jag är med på vad ni skriver.
 
Helt OT, får ni också upp att ni bevakar tråden hela tiden? Jag blir knäpp på hur många gånger jag klickat på att jag inte vill bevaka! Men tydligen vill leken att jag bevakar ändå. :cautious:
 
Jag tror det bryter mot reglerna att outa det i detta skede.

Men tänk dig det klassiska scenariot
Någon har siat - en annan vet att någon är siad och bekräftar detta genom att hålla med om någons ond/godhet. Det är vad jag tyckte mig se. Men BM's frånfälle ställer detta på ända.
ok jag läser igenom för att se vad du verkar ha sett:)
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 054

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp