Risk för ärftlig sjukdom

Sv: Risk för ärftlig sjukdom

Javisst ger testet vägledning. Men jag menade bara att varför ska man ta testet och sen vägra göra FVP pga missfallsrisken? då hade man ju inte behövt göra NUPP från början, utan nöjt sig med att ta det som det kommer, vilket ju också är en helt rimlig inställning. Det blir alltid nya etiska frågor när tekniken hela tiden utvecklas, det var egentligen det jag mest ville belysa.

En anledning till att göra testet utan att för den skull vilja gå vidare med fvp (om man nu inte vill det) är ju att man får tid att förbereda sig på att barnet kommer att vara handikappat/inte vara friskt. Eller för den delen känna sig mer lugn om nu troligheten verkar vara väldigt låg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 257
Senast: Enya
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
Avel En slags spin off på diskussionen om vad som gör en hingst intressant. Att avla är ju alltid en avvägning där man väljer mellan olika...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 773
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter