Ridning i stan

Sv: Ridning i stan

coolt, jag hör nog av mig lite närmare då!
ska försöka lura med mig sambon också!

Hej!
På gotland så har vi två stora westernshower varje sommar. Innan dess så samlar vi ihop ett gäng som rider och delar ut reklamblad mitt i visby innerstad när det är som allra fullast med turister

Vi har aldrig råkat ut för något under dessa ridturer eftersom ingen skulle komma på tanken att ta med en häst som inte är van vid mycket stohej och är så säker som en häst kan vara.

Ett år så var vi fem stycken som red Max drive in..tillochmed polisen stannade och tog kort på oss och klappade hästarna.

Att hästarna är så lugna och trygga har även visat sig vara väldigt bra reklam för western ridiningen när människor förstår att t.ex. polis hästar inte är fullt så outstanding som många tror. Utan att man faktiskt kan göra väldigt mycket kul med sin egen häst!

/ Frida

En häst i stallet gick med på själva examensdagen (då alla var jääätte fulla, och blåste och hade sig) när de skulle gå tåg ner till stan. Denna hästen var också hingst. Allt gick problemfritt!. Ska kanske dock tilläggas att min pojkvän brukar rida denna hingst och min valack är dubbelt så mkt värre (denna hingst är som ett lamm) och att hingsten har gått internationell dressyr, vilket innebär att han är van vid sådant...

Låter roligt! Är du säker på att hästen kommer fixa det är det bara att köra på. Se till att ha tillräcklig många hinknissr så ni kan gå ifrån kortegen och åka hem om det skulle bli problem.

Jag tycker vissa är jäkligt negativa här. Kom igen- tycker ni det är lika oacceptabelt att vara med på globen horse show eller ha hästar med i högvakten eller polishästar? Om ts häst är van vid tumult är det inte värre än det andra.

Om du är säker på att din häst klarar det (tänk på att det finns massor med bilar, ballonger, människor i konstiga kläder som springer runt, barn, vagnar osv) så är det klart att du kan. Så länge hästen är säker är det knappast något problem. Går det inte bra är det ju praktiskt att det finns ett sätt att ta sig därifrån med, men jag tror att det kommer att gå bra.

Vad är det med alla här? Vilken tråkig inställning.
Tycker ni, seriöst, att det är värre att skritta på en gata med folk runt, än att ställa upp i ett galopplöp som är flera kilometer långt? Eller att ställa upp i en hopptävling??

Har du typ en f.d polishäst eller liknande så är det väl ingen fara men annrs tror jag inte att detta är någon bra ide. Min häst är 200% trafiksäker och ridit mycket i samhälle och sånt men att rida i stan där häsen antagligen kommer att känna sig trängd skulle jag aldrig göra, des för min häst men mest för alla människor jag utsätter för livsfara, + att om et händer nånting så kommer det bli jävligt mycket snack om hur jä*la dumma hästmänniskor är.

Ursäkta, men...
Har alla polishästar fötts som trafiksäkra, lugna, trygga polishästar? Nej. Alla börjar ju tränas någon gång. Rider man aldrig i stan kan hästen aldrig bli en polishäst. Jag tror att man måste utsätta hästen för lite trafik osv (typ stan) för att den ska bli riktigt säker.

Min kompis har varit ute med sin häst mitt inne i Stockholm på ponnyrundor, gick hur bra som helst.
Mina två medryttarhästar gick ponnyrundor med "medeltidskläder" på sig (täcken som räckte ända till knäna, i princip), visserligen inte mitt inne i stan, men det var en hel del folk runt och "läskiga saker", typ tält osv, det gick hur bra som helst.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 807
Senast: Svartkatt
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 003
Senast: Gunnar
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 608
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka