Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men oj vad trevligt man kan svara. Här frågar man dig om du har någon aning om varför vissa hästar fungerar annorlunda och tänkte om du kunde ge mig en teori. För jag har uppfattat dig som kunnig och tänkte att jag kunde få en vettig förklaring, men det dög tydligen inte att svara sansat utan nedklankande tillmälen.
Om du dessutom läst det senaste jag skrev till dig hade du sett att jag pratat om slöhet och inte svettighet.
Jag läste både din fråga om täcken och värme, och ditt svar som jag nu svarade på, som att du var sur och sarkastisk i tonen, därav mitt svar. Om du inte var det så har jag missläst dig.
Så då tycker du inte det är OK med tävlingar sommartid heller? Tävlingar brukar ju i allmänhet starta tidigt på morgonen och pågå hela dagen, så det kan ju mycket väl hända att man får rida när det är som varmast. Och då föredrar iaf jag att ha en häst som fått träna även på detta, dvs det händer att jag mycket medvetet rider ett riktigt träningspass på dagen när det är varmt.
Då har vi nog missuppfattat varandra helt, helt enkelt.
Egentligen, för mig, handlar det inte bara om värmen utan om insekterna också. Tycker ingen häst ska behöva gå i stekheta solen med insektssvärmar omkring sig. Så bara för att man får tävla ska man göra det, trots värmen? Jag tävlar inte själv men tränar både dressyr och hoppning, aldrig under stekheta dagar. Då rids det hällre sena kvällar eller tidiga mornar. Tycker det är schysstast mot sin kompis.
Så bara för att man får tävla ska man göra det, trots värmen?
Är det över 25 grader och vindstilla rider jag inte mitt på dagen.
Men helt ärligt, hur många dagar/år är det sånt väder i sverige?
Jag måste bo i ett riktigt värmehål. Jag har haft jättemånga så pass varma dagar i år.