Sv: Rider ni i sommarvärmen?
jag rider på kvällen, jag skulle aldrig kunna rida ett pass mitt på dagen
jag rider på kvällen, jag skulle aldrig kunna rida ett pass mitt på dagen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då jag tänker så att hur gör man på en tävling om det är varmt och man ska starta... ber man om en kvällsstart xD nä utan då får man gilla läget och rida hur varmt det än är.
Jag tycker mig märka att vissa människor rider mitt på dagen när solen står högt och det är så varmt ute att man bara vill stanna i vattnet.
Jag brukar alltid vänta till kvällarna då temperaturen har gått ned, jag tycker det är rent av taskigt mot hästen att rida ut eller t.o.m. köra ett träningspass när det är som varmast.
Oftast är ju även bromsarna och flugorna som värst på dagen och gillar svettig häst.
Hur tänker/gör ni?
Kanske finns det dem hästar som knappt påverkas av värmen?
/Heulwen
Liten rättning, hästen är tvungen att gilla läget också.
Men din häst verkar ju tydligen tåla det.
Det där funkar ju inte riktigt eftersom hästarna alltid får gilla läget.
Hur ofta tänker vi på vad hästarna vill? Vi kan inte ens fråga dem så vi gör det som passar oss.
Vill hästen ridas öht? Vill den fara ut i skogen när det är mörkt? Känner den för att dressyra idag? Vill den hoppa just idag eller passar imorgon bättre för hästen?
´Jag har bara träffat på en häst som var lika pigg och glad som vanligt i hettan som annars. Men då vet jag att det uppenbarligen finns de hästar som gillar att ridas så pass mycket att de struntar i att de svettas floder och blir bromsbitna.
Då har man lärt sig något nytt.
´
Men herregud, lägg ner din sarkasm!!
Jag diggar flugspray, det funkar alltid!
plus att hästar värderar inte på samma sätt som människor. dom gör inte kopplingen rida+sol=svett+värme=Skojj! dom funkar inte så!