Har ju inte retriver men brukar läsa här för att det verkade lite intressant! Jag har börjat apportera med min BC och har insett att det faktiskt är jätteroligt. Lägger ut dummies/leksaker/bollar och skickar honom till att hämta. Han är jätteduktig på att skickas och går att skicka långt och hämta men har tyvärr lite ägande-behov av sina saker och vill inte så gärna komma hela vägen in till sidan om jag inte tjatar på honom. Gissar på att vi behöver kämpa med lite byteshandel. Blir mer och mer fundersam över att kanske skaffa en retriver i framtiden. Lite lättsammare att träna det här än att försöka få till vallträningen.
Va roligt att han är så intresserad av det
Vi hade settrar som ska apportera. Det ingår apportprov för att starta jaktprov men de kunde vara väldigt stor variation på om de ville eller ej
Jag bytte med godis först med Knut men då fick jag en hund som släppte dummien innan mig (klantigt av mig)
Det bästa är att jag kan göra fel och rätt snabbt rätt igen då han är så glad i det.
Men ja, byteshandel? Kanske men en rolig leksak? Men se till att han kommer fram med dem till dig så du kan byta med ett "loss"?