Retrievertråden

E00E6BC2-FC68-49AA-A113-483357C3C05D.webp

Viss skillnad i standard mot i Sverige :laugh:

Just nu går IGL Championship av stapeln, dvs International Gundog Leagues grande final.
Det är ett tredagarsprov dit man kvalificerar genom att vinna ett 2 day open, genom att vara andraplacerad tre gånger på 2 day open eller vinna tre stycken 1 day open. I år är ett ovanligt år, eftersom provet går uteslutande på driven fågel och ingen walk up alls. Markerna ser fantastiska ut dock!

Igår var första dagen och det var 63 kvalificerade varav 59 kom till start. Idag, dag två, är det 33 hundar kvar - 31 labradorer och 2 goldens. De avslutade gårdagen med att gå in i tredje rundan och alla hundar kvar till idag har således fått in tre fåglar. Det är 10 lady handlers och 23 gentleman handlers kvar. Några med mer än en hund.

Man kan följa dagen via IGLs livefeed, eller i facebookgruppen :)
www.igl.org.co

Liknande trådar

Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 695
Senast: MML
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 696
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 184
Senast: Linda_A
·
Hundträning Snart nyår och behöver förbereda min numera fyrverkerirädda hund. Är det någon här som testat Thundershirt? Hade det någon effekt?
Svar
5
· Visningar
377
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ytlighet i ett förhållande.
  • Sytråden del 4
  • Linser

Hund, Katt, Andra Djur