Kurshelg hela helgen lång
Floyds uppfödare har varit nere och drillat ett helt gäng på våra marker i två dagar. Det var väldigt välbehövligt
Floyd har kommit in i vår hittills värsta och enda tonårsperiod, och har varit så disträää. Suck! Men - det var ju ändå helt rätt helg att bli disträ på, för nu kunde jag ju få hjälp med det.
Han har varit hopplös när Ladda löpt denna gången, typ legat utanför hennes dörr och gnytt, vaktat henne mot Otis osv. Rejält könsmogen och redo för världen, typ
Nåväl, efter att ha fått lite stramare regler (inget nosande, fokus på matte och apporterna, platsas en bit bort för att coola ner sig osv), så blev det mycket bättre bara från lördag till söndag. Igår eftermiddag var han nästan som vanligt, vilket var väldigt skönt. Vi ska köra en "uppstramningsfas" hemma under ett par veckor också, där jag inte ska göra så mycket med honom mer än att träna (och sambon sköta all annan motion och lösspring) för att höja värdet ännu mer på träningen
med mig, och att jag verkligen måste lära mig att hålla på mina kriterier med nosande, fotgående osv. Jag låter honom ta lite för många egna beslut emellanåt, och även om jag vill att han ska tänka själv så kan han ju inte göra precis som han vill
Vi har också fått hjälp med att bygga upp hans linjer och ska fortsätta fokusera på att han ska vara trygg i ut-tecknet, trygg och stadig vid sidan och fortsatt lydig på pipan.
Han har gjort en del jättefina grejer genomgående under hela helgen - han har varit superlydig på pipan, markerat som en gud och har haft jättefina avlämningar. Vi spände bågen rejält på linjerna, och i dagsläget ligger hans yttergräns på ca 200m till känt område, efter det börjar han tveka. Så nu ska vi nöta nya miljöer, olika avstånd