Hon är snart 10 MånaderVerkligen hon börjar bli så vuxen i huvudet! Hur gammal är hon nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon är snart 10 MånaderVerkligen hon börjar bli så vuxen i huvudet! Hur gammal är hon nu?
Tassar lite här för att lära mig mer och tänkte be om bokråd, eftersom jag har hela sommaren att läsa in mig på. Vilken bok skulle ni rekommendera som ingång till apportering? Grunderna helt enkelt? Eller flera böcker, som sagt en hel sommar med hundabstinens framför mig.
Ikväll ska vi ses ett par stycken och köra b-provsträning Jag har inte vågat anmäla till något b-prov än, så det blir väl en liten fingervisning om vi är redo för start eller inte under kvällens träning
Lite amatörapportering idag. Det är kul att springa och hämta men ibland skulle hon hellre vilja leka med dummyn i stället för att lämna den till mig. Får nog trappa upp belöningen.
Första försöket att lägga in film från insta, bear with me......
Tredje skicket till samma ställe. Gick på två klockrena innan, sen gick vi lite jägarfot och jag skickade lite längre ifrån. Idag är hon dyr
Efter det fick hon ett dolt linjetag ner på en stig i skogen. Sprang förbi först men fick vittring efter typ en sekund och vände.
Tränade även närsökssignal, kan konstatera att föremålssök funkar mycket bättre än godis.. att jag aldrig lär mig . Hon har så jäkla dåligt godisdriv, så det är i stort sett alltid lika bra att gå direkt på dummies eller leksak.
Tack för tipset. Jag har inte ens tänkt på att kalla in från början. Har nog tänkt att hon ska komma "automatiskt" så jag ropar bara om hon saktar in eller tar en omväg.Snyggt! ett tips kan vara att kalla in direkt när hon tagit dummien, så att hon tänker ”hem!” så fort hon greppat den. Hon har härlig fart ut!
Haha, damen här hemma hörde dig och visslingarna på filmen och apporterade genast en sko och kom med här hemmaLite linjetag med Asta
(Hoppas ni ser nått, kvaliten suger efter uppladdning)
Jag använder såna små till allt de är ju så enkla att ha i fickan, jag brukar köra fritt sök med dem framförallt, och ja närsök (man behöver inte ha små för närsök).Jag kan ha råkat köpa några supersmå och söta dummiesar när jag var inne och skulle köpa foder :Men tänkte att jag kunde köra lite närsök med dem iom storleken, för det är ju typ omöjligt med stora dummiesar (väl?! )
Har ni någon övning som inte är närsök, där pyttesmå kommer till sin rätt?
Jag kommer garanterat tappa bort några om jag gör ett större sök (Svansson är inte så uthållig ) men det kan vara kul att testa iaf!Jag använder såna små till allt de är ju så enkla att ha i fickan, jag brukar köra fritt sök med dem framförallt, och ja närsök (man behöver inte ha små för närsök).
Min hagalna trycker gärna in 2-3 smådummies i munnen samtidigt, så jag har fått träna mycket på att hon bara ska ta en i taget oavsett storlek.
263 anmälda till unghundsderbyt
185 labradorer, 65 flattar, 29 goldens och 8 tollare.
Varför kan det inte vara 8 anmälda bara för att du känner till 6 som ska medverka?Det kan inte stämma där riktigt. Vet att det är 6 tollare i alla fall, the holy six. De laddar på facebook nu