Retriever-tråden

Sv: Retriever-tråden

*kl*

Tack till alla som svarat. Hon är jättefin (så klart) och nu har hon börjat visa mer och mer av sin personlighet. Hon är kolugn men hon är ganska bra på att berätta för en när hon liiiiidit. (tex när man åkt och handlat och hon varit ensam hemma) Då pratar hon väldeliga, skällt har hon hittills inte gjort, trots att vi bor i lägenhet, men pratar gör hon. :love:

Hon har redan gjort underverk för dottern, hon har ju inte haft det så lätt i livet så hon har en del rädsla och sorg men det börjar redan bli bättre. Nu kan hon vara ensam en liten stund om Fanny är med henne, eller om hon vet att jag är ute med Fanny. Hon blir lite som en terapihund.

Min syster tycker att hon är 'stabil som en pansarvagn' och det är nog precis vad som behövs i denna familjen. Hon är verkligen en härlig hund.

Men är det någon som har samma problem med sin hund: hon är inte ett dugg intresserad av mat :eek:. Frukosten kan ligga kvar i skålen tills på kvällen. Det är samma mat som hon åt innan så jag har inte bytt nåt. Hon bara är inte så intresserad, när jag fick hem henne så tyckte de att hon gärna kunde gå upp i vikt, hon är lite tunn. Men det är svårt när hon inte är intresserad.

Annars är det lilltjejen som älskas mest, hon vill gärna ligga på dotterns mysmadrass tillsammans med henne och kolla på tv. Ibland kommer man in och då har bägge två somnat under täcket. Jättesöta är de.
vrdag10008.jpg

Promenad med lillmatte
6Mars10006.jpg

Verkar vara en jätte fin tjej ni har fått hem! Hoppas att det fortfarande går lika bra för er! :)

Och angående det här, så min hund heter Rufus i stamtavlan och det är också vad jag kallar honom så visst finns vi :D

Och lite halvt kl
Är det någon om orkar förklara skillnaderna mellan GKs Open Show och Klubb Show? Är det så att Klubb Showen är officiell med möjligheter att ta cert eller hur fungerar det?

GRKs menar du. I så fall är Club Show officiell och Open Show inoff. :) I år är Club Show i Skara.

Ja GRK menade jag du såklart :) Men toppen, då är jag med på skillnaden. Såg ju att det var med medeltidstema också när den var i Skara, men vill ju gärna veta vad jag eventuellt anmäler mig till :)

Ja det kan ju vara bra att veta. :)

Sista anmälningsdag är 5e april ifall jag minns rätt.

Jag har en Labbe av jakttyp på snart 9 månader vid namn Cilla. Urhärlig hund som hitintills fyller alla mina krav på en "perfekt hund". Av olika omständigheter har vi dock inga riktiga framtida planer på några specifika aktiviteter som skulle passar utmärkt för henne, med tanke på hennes förutsättningar. Men i nuläget ligger långpromenader, utomhusutflykter, lätt trickträning och vardaglig apportering högst upp på hennes favoritlista.

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_35/30670000-30679999/640x480/30674696.jpg?0

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_35/30670000-30679999/640x480/30674723.jpg?0

Vad fin hon är! Vilken uppfödare kommer hon från? Om du inte vill skriva det här så får du gärna pm:a :)

Jag håller allt med :D Hon kommer från Kennel Karriärs i Vårby :)!

Har studerat stamtavlan och våra hundar är ju lite släkt. Vår tik kommer från Streamlight´s kennel.

Blåser lite liv i tråden med några bilder på min golden. :) Som inte apporterar. Hur mycket vi än övar så går det inte in i skallen på honom.
Våra två andra var det inga problem att lära, ja - jag har till och med lärt chihuahuan att apportera.

MySweetSpike_by_Tarjeis.jpg

MySweetSpikeII_by_Tarjeis.jpg

PictureSpike_by_Tarjeis.jpg

SpikePicture_by_Tarjeis.jpg

Senast ändrad:

*Kl*

Hakar på med lite nya bilder på vår lilla Nessi som hunnit bli 4,5 månad, hon växer så det knakar och vi tränar mest hjärngympa:laugh:
Här går hon sitt 2:a släpspår, ca 40-45meter långt och i slutet ligger en smarrig trut:D

Bildbomb!!

31791_1485646266790_1402890454_31317899_4660976_n.jpg

31791_1485646426794_1402890454_31317901_5626831_n.jpg

31791_1485660307141_1402890454_31317965_6423492_n.jpg

31791_1485660627149_1402890454_31317968_2550113_n.jpg

31791_1485660747152_1402890454_31317970_880542_n.jpg

Vi har haft henne vid sjön så hon har fått simma ett par gånger, och hon apporterar och lämnar av hyffsat fint:love:

/LL

knapplånar mej själv!

Hur går det för alla retrievers?! Har alla gått på semester eller däckat av värmen kanske:p

Lite nyfiken på om det är några prov inplanerade för er andra? jag och lilla Nessi tränar på inför vår planerade första start i september, tränar för fullt på avlämningar och sökrutor. Gammelman är också "avdammad" och ska också anmälas till samma prov för skojs skull, han används enbart till praktisk jakt i vanliga fall:laugh:
Uppdaterar med bilder på onsdag när gubben ska fota oss på nästa samträning.

Kom igen alla retrieverägare fyll på med mer!!

/LL

Senast ändrad:

Vår Fanny är just nu ganska däckad i värmen, men vi förbereder oss för att åka upp till 'farmor och farfar' i Norrland imorgon. Blir spännande att åka tåg.

Annars har hon piggnat till mycket (hon är ju en omplacering som vi fick hem i början av mars) och kan numera både springa och busa.
Vi har kommit på att hon är en hejare på att apportera i vatten, på land bryr hon sig inte men kommer det ut i vattnet så sticker hon direkt och hämtar. :) I början var hon rädd för vattnet, men det släppte ganska snart.

Lydnaden har börjat komma (med myyyycket träning), men det kan fortfarande hända att hon får syn på något hon måste jaga efter, då lyssnar hon inte öht. Någon som har tips?

Fannysimmar006.jpg

Härligt i vattnet.
TosselillaHstarna2010134.jpg

Världens finaste Fanny
MinneskortAVSLUTNING2010013.jpg

Hälsar på bästisen LillFanni.
Fannydjurpark.jpg

På besök i djurparken på sin 5års dag
TosselillaHstarna2010130.jpg

Full fart framåt!
MinneskortAVSLUTNING2010021.jpg

Hästvakt
Fannystranden.jpg

Njuter av att vara ute

Senast ändrad:

Våran lilla hund heter Allis. Hon tycker mest om att springa lös i skogen. Att vara hos farmor o farfar och mormor o morfar är också jättekul tycker hon (där får man ju mycket godis). Fast hon är en golden tycker hon inte om att bada/simma, och agility är inte heller så kul tycker hon (inte när jag tränar med henne iaf. Det är min mammas hund och de tränade mycket förut, så Allis har blivit en mammagris). Ganska tråkigt för mig eftersom jag tycker att det är väldigt kul. När det inte är så varmt ute brukar jag springa med henne. Jag lär henne lite tricks, men hon är inte så intresserad av att lära sig utan vill mest ha godiset. Tar gärna imot tisp på roliga saker som man kan göra med henne. Vi har tränat lite spår med henne också, men ingen av oss har mycket intresse för det.
Här är en bild som jag tog för några dagar sen.
dsc_3187_97948647.jpg

Så söt hon är. :love:

Nu är vi hemma från semestern igen. Det blev långa dagar på tåget men Fanny charmade alla med sitt lugn och sin vänliga utstrålning. Fast det har väl lett till att en del folk vi träffade på vill skaffa hund för de ville ha en som vår. :laugh:

åååh denna tråden har jag helt missat!

Här hemma finns det en Liten Labrador retriver valp på 11 veckor och en gammal man på 11 år. Han är en korsning mellan Labrador retriver, tervuren och schäfer.

Den lilla heter Rolex och har varit här i precis en vecka idag:love: han är så busig som man kan vara, en riktig liten terrorist:D men han är duktig och kan redan sitt och kommer (oftast;)) på inkallning.

Min gammleman heter Nalle, honom fick jag faktiskt när han var 3 år. han är världens snällaste, men ingen direkt tävlingshund om man säger så. han kan sitt, ligg och han kommer ovillkorligt på inkallning. Han hjälper mig mycket med hästarna genom hämtar dem i hagarna, detta har han kommit på helt själv:laugh:

Jag har alltid gillat de här lite större raserna, de är familjekära och hur söta som helst! Jag tycker de är relativt lättuppfostrade och kan ta det lungt själva hemma utan att riva huset av uttråkning (detta är förståss individuellt även hos retrivrarna, talar av egen erfarenhet). sen tycker jag att man kan göra mer med dessa hundraser, man kan tävla, spår, lydnad, utställning, ja allt och sen kan man även ha "nytta" av dem på hemmaplan motionskompis, vakthund osv.

Det här med vakthund är viktigt för mig, jag skulle inte känna mig säker med en liten hund här hemma, det har varit en del incidenter, då har jag varit överlycklig över att ha en stor svart hund att skydda mig! en liten pyttehund hade kännts mindre säker om man säger så;)

kl

Nu kan jag inte hålla mig från att skriva i den här tråden, även om jag inte riktigt är där ännu. Det är faktiskt 4 dagar kvar tills jag platsar ;)

Jag hämtar snart den här lilla sötnöten:

sune.jpg

:love::love::love::love::love:

På torsdag är han här!!! Tjoho!!
En liten jaktgoldenhane, min blivande lydnads/jakt/bruks/familjestjärna :)

Vi har en mörk Golden retriever hane på snart 8 månader, har haft honom sen han var 8 veckor.

Jag har alltid haft golden i släkten och alltid velat ha en sån den dagen jag ska skaffa hund.

Vi gör inte så mycket annat än går långa promenader.
Men till våren ska vi gå lydnad och sedan är målet att börja agility.

Imorgon ska vi hämta en 9 veckor Brun Labrador :love: :love:

Är helt såld när det kommer till retriever.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
321
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat