Retriever-tråden

Sv: Retriever-tråden

*lån*

Ända bak till sid 15 hade tråden trillat :eek:

Hur som haver, så har min tollarvalp nu sett dagens ljus :bump: :banana:

*kl*

Uppdaterar lite i tråden så den inte hamnar för långt bak :D

Jag och Rufus har för närvarande lagt all träning på hyllan, mest på grund av mig tyvärr. Så istället försöker vi aktivera oss på andra sätt och vis, mest genom att bada faktiskt. Men jag lyckades även lura med honom ut på en kanottur vilket han var sådär imponerad av, men han var om inte annat himla tjusig i flytväst :D

IMGP1021.JPG

Naaaaw:love:
Hur söt va inte den?! När skulle den hämtas?
Här ligger träningen nere.. Va och tränade i sjön med Nessi förra tisdagen och mitt under en vassapport började hon skrika som en galning. Då hade nåt förbannat as slängt en trasig toastol i vassen så hon skar sönder tassen och har nu ett fult sår som är sytt men det är svårt att få det att läka. Det blir så dumt belastat i och med att det sitter ovanför stora trampdynan. 3 cm långt och en ficka på 1cm. Blir så förbannad på folk!!!

:mad: Vad är det för fel på folk?

Hoppas det läker ihop bra.

Vi tar det lugnt här och vår Fanny har tvingats ge upp sin rädsla för saker som låter mycket. Vår kära stad har vid ett stort vägarbete valt att ha stendumpningsplats precis utanför vårt hus så de har kört och hämtat och dumpat sten hela dagarna nu i över en månad. *jippi* Men nu kan hon till och med ligga på balkongen och lyfter inte ens ett öra när det smäller så hela huset skakar. :)

Hon är ju inte så lättlärd precis (jag har aldrig varit med om trögare hund), men vi tar lite i taget. :) Men det är lite frustrerande när man tränat något under en längre tid och hon fortfarande tittar lika oförstående på en. Jag tror det är därför hon blivit tillbakalämnad till uppfödaren flera gånger förut stackaren. Men vi tycker om vår hund ändå, även om hon är korkad. :love:
Sen är hon ju så vacker också. :angel:
Foto0405.jpg

Passar lillmatte och kompis på ridtävling
Foto0511.jpg

kl

Har inte haft (Golden) Retriever sedan 2008 och nästan blir nog inte förrän 2013 som det ser ut nu, men måste bara säga att denna tråd är helt klart min favorit på Hund forumet! Massa underbart vackra hundar! :love:

Så fin han är. :laugh:
Tackar :laugh: det är helt otroligt hur glad man blir när ens hund får komplimanger :P

Ser lite trångt ut... :p

Aww, så söööt! :D Brorsan har lärt sin Rottis att göra samma sak; roligt att se de lite större raserna göra detta som jag annars sett småhundarna göra! ;)

Haha jaa, jag bad honom hoppa över vägräcket men tänkte inte på att det var en massa lös snö på andra sidan så vovven kunde inte hoppa tillbaka :p Hittade dock ett litet hål men det ville herrn inte krypa igenom förrän lång övertalan som slutade med att jag fick hjälpa honom gräva hålet större :p

Hehe det är Olivers standardtrick han kör med varje gång han tycker att han är så söt att han förtjänar en kaka eller godis ;)

*kl*

Här ligger vi lågt för andra gången i sommar.. Hade precis kommit igång med träningen med lilla Nessi när det va dags för nästa grej. Damens svans började se lite dassig ut i pälsen på tippen och inte alls lika glansig och len som resten av henne. När jag kände igenom den så märkte jag att den va död längst ut. Tid bokades hos vet igår och samma dag blev hon kuperad och har nu endast ca 7cm lång svans kvar. Så nu blir det lugna gatan tills det läkt:grin:
Enligt vet hade vi riktig tur som såg det tidigt annars hade hon kunnat få blodförgiftning och kallbrand av det hela.
Så nu bor vi ihop med den enda kuperade labbe jag har sett.

/LL

Usch vad trist:cry:, hoppas hon läker snabbt!

kl
Jag har inlett en ny träningsoffensiv åt mig själv och mycket av motivationen ligger i form av svart flat vid mina fötter. Alltid roligt att vara ute i spåret när man har sin glada kompis med sig:D

Tack! Jo, vi hoppas det också. Hon är ganska pigg trots allt, viftar på lilla stumpen:love: min goa lilla:love:
Vet trodde inte det skulle påverka henne alls och att det bara skulle vara att köra på med jakt och träning som vanligt när stygnen är tagna:)

Vi längtar redan!! Men viktigast är att det läker som det ska. Måste erkänna att det blev ganska gulligt med stubbsvans mot hennes muskulösa lilla bakdel:p

Det finns inget roligare än att vara ute och träna med sin bästa kompis!

Vad skönt att det verkar ordna sig.

Jag kan inte tänka mig min hund utan svans eftersom den viftar för jämnan. Han har haft vattensvans ett par ggr och maken till ledsam syn får man leta efter:o. Men hon kan förstås vifta på stumpen?

Vi är vana vid en hysteriskt viftande svans och tillhörande viftande bakdel, så det kändes lite udda att se henne igår efter op speciellt eftersom hon va så låg och sliten efter narkosen:(

Men idag viftar hon på hela rumpan som vanligt och lilla stumpen viftar rätt bra trots bandaget:love:

/LL

*kl*

Puttar upp tråden med lite nya bild.

Molly har numera blivit fågelhund på annat vis en vad hon är avlad för:

molly2.jpg

molly.jpg

Skönt att hon inte bryr sig om att hönsen är ute och pickar runt henne. De är inte ett dugg rädda för henne. :p
Hon ser mest deppig ut att de inte flyttar på sig när hon kommer mot dem.

Fast sen är det ju hon som är lägst rang på gården. Till och med stallkatterna bestämmer över hunden. :p

Hon är 7½ år nu.

Hur går det för alla? :)

Här rullar det på som tusan! Jag och min sambo har börjat ta privatlektioner för Birgitta Staflund-Wiberg, och fått skäll för att våra hundar varken kan gå fot eller lämna av apporter rätt :angel: så vi ligger i hårdträning! Gå fot 2x25 minuter om dagen, fokusera mer på närsök än "vanligt" sök, nöta linjetag, nöta pip-signaler, bära apporter, sitta med apport i munnen + kontakt och träna avlämningar är vad vårat liv handlar om just nu!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
318
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka