MissFideli
Trådstartare
Läste om det och är väl inte helt förvånad, men hur vanligt är det egentligen att pengarna inte släpps direkt? Att dom är låsta i flera dagar?
Nån här som varit med om det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sorry men jag förstår inte vad du pratar om?Läste om det och är väl inte helt förvånad, men hur vanligt är det egentligen att pengarna inte släpps direkt? Att dom är låsta i flera dagar?
Oj... Tankade senast idag med endast 400 kr på kortet (student). Det vore närmast katastrof för mig om jag måste ha minst 1500 på kontot
Jaha då förstår jag! Läste knäpptDet behöver du inte ha. Men finns det 1500 så reserveras 1500.
Vad jag sett är det inte mer än någon timma eller så. Så har det dock varit länge, blev så i somras för mig. Dock så har det aldrig hindrat mig från att tanka även om jag haft mindre pengar på kortet.
Istället för att pengarna inte dras direkt så är de reserverade upp till några dagar.
Skulle vilja ha den tjänsten när man lägger in om betalning längre fram - vore smidigt att slippa riskera få för lite på kontot när det är viktiga betalningar (skulle vara hästarnas försökring då).
Jag läser minst fyra dagstidngar varje dag och har aldrig hört om det.Det har pratats så himla mycket om det på fb, så trodde alla sett redan.
http://www.mestmotor.se/automotorsp...0206/nya-regler-for-tankning-vid-kortautomat/
https://www.expressen.se/kvallsposten/marcus-forsokte-tanka-pa-circle-k-da-lastes-kontot/
Men jösses, det är ju snudd på egenmäktigt förfarande med andras pengar???
Jag förstår inte hur det kan vara lagligt att kräva som minimum 1500 kr, oavsett priset på tankningen, även om pengarna kommer tillbaka inom en kortare tid.
Jag trodde bankerna ville ifrån kontanthanteringen... men nu ska alltså studenter, pensionärer och arbetslösa se till att tanka i början av månaden, annars får de vara utan??
Jag läser minst fyra dagstidngar varje dag och har aldrig hört om det.
Men kvällpressen hade tydligen nappat. Är det så sant som det brukar vara i kvällspressen.....?
Fast det är ju mer pengar än man tankar för som reserveras. För mig skulle det handla om 3x mer än vad en tankning kostar.
Jag har nekats tankning när det varit under 1500 på kontot, två stationer av samma bolag med nån timmes mellanrum och det fungerade för de både före och efter mig på båda ställena! Men hos konkurerande mack gick det bra som tur var.Nej, så är det inte. Du behöver inte ha 1500 på kontot. Men finns det 1500 som reserveras 1500.
Som jag funderat på om det fungerat är att det är vad som max går att tanka för vid ett tillfälle.
Den gör som med busskortet - första gången man blippar när man går på så drar den för hela sträckan bussen går på den linjen, sen blippar man när man går av så får man tillbaka det man inte åkt av sträckan.
Buke brukar vara fantastiskt - snart får vi besked om hur det egentligen är!
Nej, så är det inte. Du behöver inte ha 1500 på kontot. Men finns det 1500 som reserveras 1500.
Vi får se - irriterande är det i vilket fall.Så funkar inte bussbiljetterna inom SL. Men ja, det är möjligt att det är så.