Från hans perspektiv då så blir ju problemet att det egentligen inte är en konflikt per se där du vill A och han vill B utan konflikten kommer från sin sida när du kräver något han inte förstår eller kan ge. Han provar be om förlåtelse för han vill inte göra dig ledsen men du accepterar det inte utan det bara trappar upp situationen. Den logiska handlingen blir då att göra inget och vänta tills stormen är över så att säga, för inget han kan göra fungerar ändå.
Att vara ett team handlar om kompromiss men det handlar också om acceptans för det allra mesta och här får du nog acceptera att han är så, finns det något du kan göra själv med dina känslor som kan mildra effekten? Som sagt fundera på vad ni har som är bra, försök tänka på det. Är det alldeles för mycket och du mår för dåligt får du nog tyvärr fundera på om det är en relation som passar dig och dina behov.
Ja precis. Jag tänker att jag kan försöka förklara vad i mig det är som gör ont och varför jag reagerar som jag gör, det är ju inte en konflikt i början. Men det verkar han inte vilja veta?
Jag accepterade det i början men känner att när det är 30e gången samma sak görs så betyder inte förlåtet så mycket för mig, och vi "tappar det".