Varför ? Han kanske brukar sova till 11 på söndagar?
Och då ska man höras exakt klockan 11?
För mig låter det bara extremt märkligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför ? Han kanske brukar sova till 11 på söndagar?
Hon frågade ju efter en tid ? Vad skulle han ha svarat då?Och då ska man höras exakt klockan 11?
För mig låter det bara extremt märkligt.
Hon frågade ju efter en tid ?
Ja, det kan man ju tycka olika om.Hon frågade när.
För mig hade det känts mer rimligt att svara på dagen / kvällen whatever.
Fast jag tycker hela konversationen är obegriplig.
Har han någon diagnos?
Annars verkar det jättemärkligt att bestämma en paus till ett visst klockslag.
Ser er konversationer ut sådär hade jag dragit fortare än kvickt.
Tycker det är lite tråkigt att det hela tiden ska slängas ut "har personen någon diagnos" så fort någon beter sig på ett vis som man själv inte är van vid. Det blir på något vis nedsättande och ganska irriterande för mig som har en diagnos att hela tiden behöva läsa "Har X en diagnos? X beteende är så märkligt" som om det vore något dåligt.
Generellt tycker jag att man borde vara med försiktigt med att säga sådana saker.
Jag med. Och jag har då verkligen ingen diagnos alls.Jag kan lätt säga, ja men kl. 16 på fredag kan vi prata.
Fungerar verkligen det språkliga för er?Varför säga ja och tre rader nedanför göra annorlunda?
Samma här. Hatar "nån gång på eftermiddagen". Hur ska jag då kunna planera resten av min eftermiddag?Tycker det är lite tråkigt att det hela tiden ska slängas ut "har personen någon diagnos" så fort någon beter sig på ett vis som man själv inte är van vid. Det blir på något vis nedsättande och ganska irriterande för mig som har en diagnos att hela tiden behöva läsa "Har X en diagnos? X beteende är så märkligt" som om det vore något dåligt.
Generellt tycker jag att man borde vara med försiktigt med att säga sådana saker.
Jag kan lätt säga, ja men kl. 16 på fredag kan vi prata. Frågar någon om när något ska göra så svarar jag på när. Inte något vagt "Någon gång på dagen", för mig är det inte att planera alls. Är det något fel på mig för att jag gör så? Nej det är det faktiskt inte. Jag har en diagnos med det är fasiken inget fel på mig.
Ja gud ja! Så enormt irriterande med människor som inte har någon respekt för andra människors tid. Jag vill veta och hen bör komma/ringa den tid som är sagt. Övrig tid har jag annat att göra och min tid och energi är för värdefull för att jag ska gå och vänta.Samma här. Hatar "nån gång på eftermiddagen". Hur ska jag då kunna planera resten av min eftermiddag?
Vad har man om man inte har kommunikation?
Har han någon diagnos?
Annars verkar det jättemärkligt att bestämma en paus till ett visst klockslag.
Ser er konversationer ut sådär hade jag dragit fortare än kvickt.
Visst har vi språkliga missar men vi pratar oftast med enkla ord som båda förstår. Är vi osäkra så frågar vi varandra/googlar och ser till att det betyder samma för oss.Fungerar verkligen det språkliga för er?
Eller gissar han sig fram medan du blir otydlig.
Han verkar svara på något annat än du frågar.
Förstår han verkligen vad du säger och säger du verkligen rätt saker rent språkligt?
Vi har ingen/väldigt bristfällig kommunikation i en sak
För att jag bett om det, vi är i olika tidszoner så det är lättare.
Men ja jag vet. Usch.
Det här hände:
Jag: Om du vill ha en paus, kan du snälla säga typ "jag vill ha en paus, kan vi prata igen på söndag kväll?"
Han: ja, det är rimligt, det ska jag göra
(10 min senare)
Han: jag måste ha en paus
(inget mer)
Jag: okej, till när?
Han: söndag
Jag: när på söndag?
Han: kl 11
Jag känner att jag drar hela lasset? Varför säga ja och tre rader nedanför göra annorlunda?
Eller, vi hade sagt att vi skulle prata en morgon.
Jag: du behöver inte ringa om du inte orkar eller vill
( vi slöchattade en timme på hans villkor, han tog initiativen och jag hejade eller liksom var imo trevligt neutral )
Han: ville du prata förresten?
Jag: ja, om det är okej för dig?
Han: nej jag orkar nog inte prata med dig
Det här hände:
Jag: Om du vill ha en paus, kan du snälla säga typ "jag vill ha en paus, kan vi prata igen på söndag kväll?"
Han: ja, det är rimligt, det ska jag göra
(10 min senare)
Han: jag måste ha en paus
(inget mer)
Jag: okej, till när?
Han: söndag
Jag: när på söndag?
Han: kl 11
Jag känner att jag drar hela lasset? Varför säga ja och tre rader nedanför göra annorlunda?
Eller, vi hade sagt att vi skulle prata en morgon.
Jag: du behöver inte ringa om du inte orkar eller vill
( vi slöchattade en timme på hans villkor, han tog initiativen och jag hejade eller liksom var imo trevligt neutral )
Han: ville du prata förresten?
Jag: ja, om det är okej för dig?
Han: nej jag orkar nog inte prata med dig
Jag tänker inte heller så nedsättande om mina nära och kära om du nu fått för dig det för jag umgås helt enkelt inte med personer jag inte passar ihop med, gör någon det? Om du aldrig tänkt något taskigt om någon i hela ditt liv kan jag bara gratulera, tror du är rätt ensam om detDu tror inte dina tankar avspeglas i det du gör och säger? Jag tänker sällan så nedsättande om min nära och kära. Å andra sidan beter jag mig sällan så jag behöver be om ursäkt heller och om jag bad om ursäkt skulle jag antagligen mena att jag var medveten om att jag betet mig illa.
Att upprepat bli sårad av någon som sedan slänger åt en ett förlåt är ju rätt ointressant.