Man vinner inte ett bråk med sin partner. Ni tycker eller känner olika och det uppstår en konflikt men det är ingen debatt. Jag tror du ska fundera lite över det för om det finns en tanke i dit bakhuvud om du vinner eller förlorar era bråk. Det känns som att du är väldigt inne på att du har rätt och han har fel, och du blir besviken och ledsen när du inte kan få honom att erkänna det.
Det är ju inte nödvändigtvis så att han inte lyssnar på dig eller inte bryr sig, han håller bara inte med så han försöker bara avväpna situationen. Det spelar ingen roll hur mycket du försöker förklara att det är fel och sårande när han gjorde X om X i hans värld är helt normalt och inget man blir upprörd över. Han kan ångra att han sårat dig men det betyder inte att han tycker att han gjort fel.
Antingen accepterar du att ni är olika och slutar tjata på honom och istället jobbar på dig själv och dina egna känslor, hitta ditt eget sätt att hantera det du tycker är konflikter istället för att kräva att han gör det. Eller så avslutar du den här uppenbart dödsdömda relationen och hittar någon som är på samma våglängd som du själv.
Förlåt för hårda ord men jag tror det är bäst. I alla fall genom mina ögon på svaren du får och ger här tycker jag du ser ut att liksom söka bekräftelse på att han gör fel och du gör rätt. Jag tycker
@tanten skrivit mycket bra till dig om hur du försöker forma om honom. Jag ser också att ingen annan verkar ha reagerat över att du sade till honom att han var en parasit. Det är fruktansvärt elakt och något jag själv hade reagerat mycket starkt på. Fundera lite på om det verkligen är han som är orsaken och antagonisten i era bråk.