Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
OT
åke är en snäll prick. Som nu bytt användarbild och klart efterlängtad
Om vi nu gemensamt ligger i lite så kanske h*n börjar med trav på riktigt
AM
Man får inte för oljud i lopp, det vill säga att 15 kuskar som smackar o tjoar på sina hästar är långt sämre än att vinkla fram ett spö och lägga det på hästen.
Hästarnar ligger ganska tätt i lopp och man vill ju ha komunikation med sin egen häst, inte att de ska dra för att någon smackar på en annan häst.
Håll skillnad på drivning och drivning, en regelrätt drivning är bra en förbjuden bestraffas och travet skärpte bestraffningarna för drivning i år.
Sök på äldre trådar finner du långa ingånde trådar
*kl*
På tal om drivningar och bestraffningar så har en vän till mig blivit kallad till bandomaren efter ett lopp och fått försvara sig för att h*n kört för passivt...
...eller grannkusken sitter o smackar sig blå då jag har en häst som är het som en spis.....
KL
Någon som vet varför det är ett sådant tidsmässigt jättegap mellan det att rättegången avslutades, tills det att domarna kungörs?
...eller grannkusken sitter o smackar sig blå då jag har en häst som är het som en spis.....
Men aldrig att jag lämnar denna sporten. Jag vet iaf att jag inte misshandlar mina hästar..
Så länge det är pengar med i bilden så kommer det att finnas skit. Folk vill tjäna så mycket som möjligt, även om det blir på djurens bekostnad.
Det finns självklart de som inte tänker på pengarna och har det som hobby, fast dem kanske vi aldrig får se vinna de stora pengarna heller.
Så länge det är pengar med i bilden så kommer det att finnas skit. Folk vill tjäna så mycket som möjligt, även om det blir på djurens bekostnad.
Inte bara svar till den jag citerat...
Jag blir lite trött...varför verkar det bara finnas två kategorier i det stora flertalet av belackarnas värld???
1. De som vill tjäna pengar och gladeligen skulle slå sina hästar gula och blå om det hjälpte det minsta...
2. De som ömmar för djuren och har trav som en ren hobby.
I realiteten finns väl de flesta mitt emellan dessa kategorier. Man tränar för att det är roligt och för att man älskar hästar, man månar om djuren och vill dem väl och är väldigt glad om de dessutom springer in en slant då och då. Och man kanske visst det drömmer om att ha en sådan där vinstmaskin till häst som faktiskt går plus också...
Är det verkligen fel?