Rasistiska hundar?

Basilika

Trådstartare
Är det bara vinthundar som är rasistiska eller är det fler raser? Jag trodde min Italienare var rädd för alla hundar men så har jag lärt mig att t ex whippets går bra fast de är flera ggr större än min prinsessa. Mina förra hundar har inte haft typ några betänkligheter men jag trodde ett tag att det var för att de var såpass stora så de inte behövde känna sig hotade.

Är det någon som vet vad det beror på att vinthundarna är så egna?

Sv: Rasistiska hundar?

Men vinthundar är ju fiiiinare än alla andra hundar fattar du väl :love:

Min whippet avskyr alla andra hundraser, att möta "vanliga" hundar får hon nästan panik... Undantaget är vinthundsspecialen då hon genom ett trollslag förvandlas till en social lekfull varelse :D Och så har det varit i snart 13 år...

Vinthundar är väldigt egna :crazy: men ack så underbara! :love:

JRTC-russlar är rasister :D

Tar man med sig en hund av annan ras till en samling av russllar så får man räkna med att bli hatad och utskälld. Har hört detta förr från inbitna russellägare och upplevde det själv när jag tog med min golden till National i sommras... När jag gick förbi med bara russelln så sa de andra hundarna inte mycket, men när golden var med blev det riktigt hatiska skall...

*haha* Var på vinthundsträff med Zalo, tog säkert 30 minuter innan han slutade leka med alla schäfrar, rottisar m.m för att upptäcka att det fanns vinthundar att springa i kapp med.

Men hjorthundarna och varghundarna gick han aldrig nära.
De var ju större än honom och otäcka.
Att leka med en GDs gick där emot bra fast de var störrre.

JRTC-russlar är rasister :D

Tar man med sig en hund av annan ras till en samling av russllar så får man räkna med att bli hatad och utskälld. Har hört detta förr från inbitna russellägare och upplevde det själv när jag tog med min golden till National i sommras... När jag gick förbi med bara russelln så sa de andra hundarna inte mycket, men när golden var med blev det riktigt hatiska skall...

Och jag som har en jack russel och en greyhound tillsammans....

(kanske är de rasistiska dragen som gör att de funkar så bra ihop??)

det gjorde min förra hund också, och det berodde på att hon blivit utsatt för x antal bitska och arga schäfrar som försökt ta henne då hon var valp.... :crazy:

Och jag som har en jack russel och en greyhound tillsammans....

(kanske är de rasistiska dragen som gör att de funkar så bra ihop??)

Haha, måste va så! Fast jag känner flera som har russllar ihop med andra hundraser, så vi kanske skulle kalla det för främlingsfientlighet istället för rasism :D

Min hund var också något av en "rasist". Vissa raser, eller till och med en speciell färg hos en viss ras, var tydligen überläskiga enligt vovven :) Boxer var absolut läskigast.

Senast ändrad:

tiken avskyr spetsar. egentligen tycker hon ganska illa om alla stora raser med upprättstående öron (alltså är hon också rasistisk mot sin egen ras). favoritraserna är DSG och dvärgschnauzer.

hanen tycker att små hundar är fjantiga. de måste bjuda till om han ska bemöda sig att leka med dem. han gillar rejäla saker som man kan leka tuffa lekar med. rottistikar är hans favoriter.

Min staff går långa omvägar runt schäfrar. Andra hundar spänner han upp sig för och fnyser åt, men schäfrarna verkar han tycka är obehagliga. Vi träffar på mycket folk och hundar om dagarna och minst varannan vecka är det en schäfer som gör utfall mot honom.
När han var liten så vart han tokgalen såfort han träffade en annan staffe eller liknande ras. Numer bryr han sig inte.
De enda hundar som funkar kanon nu är småsmå hundar typ chihuahua, de älskar han! (Trots att Arne ifrån Top Dog höll på att stämpla honom i örat på bussen en dag)

Är väl så att de flesta raser trivs bäst med likadana?

Är väl så att de flesta raser trivs bäst med likadana?
Min hund älskar alla hundar ( :crazy: ), men man ser på honom när han träffar någon av samma ras att han vet att de är av samma sort och de av samma sort älskar han mest. :love:

Mina Papillon-tikar är reserverade eller tom rädda för många andra hundar(kan bero på dåliga erfarenheter av många större raser). Men de gillar andra Pappisar och vavvor.

Men det där är ju intressant. Jag har lärt mig i hundböckerna att hundar pratar med kroppsspråk och dofter.

Vinthundarna är ju speciella i sin kroppsbyggnad, därmed kan man förstå att det är svårt för en ovan hund när vinthunden verkar stoppa svansen mellan benen fast den bara är avslappnad. Likadant med de hundar som bär svansen i en kringla uppe på ryggen. Men att de går på färg :eek:

Men om de går på färg så brukar de ha hänt något.
Vår lilla skrutt här hemma är jätte rädd för stora svarta hundar eftersom han blivit attackerad av ett par sådana.

Min hund är lite rasist,trots sin egen färg..Hon tycker inte om andra svarta hundar,säger dom inge så är det rätt ok,men skulle dom gruffa,då är hon inte rolig!
Hört att hon tidigare varit i ett rejäla slagsmål med rottweiler,så min tanke gick dit(färgen),tills en bekant kom med sina 5 rottweiler(liten rottisuppf)..gick hur bra som helst!
Men träning ger färdighet,nu har vi snart tränat bort hennes rasistiska sida,"man kan umgås som vettigt folk,men man behöver inte bli bästisar!"

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 078
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 610
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 220
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 896
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring