Rasistiska hundar?

Sv: Rasistiska hundar?

Jag försöker träna, möter ju minst 5 hundar på varje promenad så det blir typ 25 om dagen. Mitt mål är ju bara att hon ska kunna gå lungt förbi men hon är alltid i andra änden av kopplet, längst ut..

Jag försöker träna, möter ju minst 5 hundar på varje promenad så det blir typ 25 om dagen. Mitt mål är ju bara att hon ska kunna gå lungt förbi men hon är alltid i andra änden av kopplet, längst ut..

Du kommer snart dit,som sagt träning ger färdighet! En dag så sitter det bara där,och du kommer att bli paff!
Jag hängde också i kopplet i början med min hund...och hon väger drygt 40 kg,inte kul att vara byns skräck...Men nu kan hon ta upp raggen litelite,men går med helt slakt koppel!

Familjens dvärgschnauzer tycker inte om foxterrier, Jack Russell eller stora vita långhåriga hundar.
Varför vet vi inte, han har aldrig blivit attackerad överhuvudtaget.

De allra flesta vinthundar jag lärt känna (är väl vid det här laget ca 40st) har varit rasister. Fast de flesta av dem var också uppväxta på kennel och träffar nästan aldrig hundar som inte är vinthundar.

Tror överlag att de flesta raser är lite rasister, men har fått för mig att vinthundarna är "lite mer" än många andra. Kanske har det att göra med, som någon sa, att de har lite annat kroppspråk än många andra.

knapp

Vad lustigt, att flera andra haft hundar som reagerat på svart färg.. Vår alaskan hatade svarta stora hundar. Som bara den.

En gång på sbk när vi tränade lydnad hade vi platsliggning och rätt vad det är reser hon sig, går bort till en svart labradortik och säger VOFF!! rakt i ansiktet på den. Sen gick hon iväg en bit och lade sig igen. :eek: Den stackars labben fick byta grupp sen, för när hon gick framför vår hund (som efter incidenten verkade anse saken utagerad och nöjde sig med att blänga) var hon nervös & tittade bak, och när vi var framför ville hon inte gå fram.. stackarn.

Jag vet dock att hon blivit biten av just en svart labbetik som valp, och därav aldrig gick att ställa (skadad svans). Men det underligaste i kråksången är att det bodde en stor svart risen i kvarteret, och han var undantaget som bekräftar regeln. Hon var störtkär i honom :D

tror också att det kan bero på kroppsspråket... en av mina granner har en vinthund, en liten som hon brukar bära omkring.. den var jätterädd så fort min collie-valp bara tittade på den. :confused:

det jag märkt på min collie är att han leker allra bäst med andra härdehundar. har en kompis med en aussie och en bc-mix och dom leker helt perfekt. olika raser har ju sina olika sätt att leka på, collies springer ju mest, kampar eller skäller aldrig.

De allra flesta vinthundar jag lärt känna (är väl vid det här laget ca 40st) har varit rasister. Fast de flesta av dem var också uppväxta på kennel och träffar nästan aldrig hundar som inte är vinthundar.
Fast min vinthund är uppvuxen med Yorkar och en Cocker Spaniel också :)

Gud stämmer verkligen så bra in på min whippet!!!!

Han ser på långt håll om det är en vinthund, älskar ju då såklart mest andra whippar, men även salukis, borzoier och andra vintisar går jättebra att leka med:)

Jag tror lite att det beror på deras lynne och sätt att vara på, att de leker på ett speciellt sätt(inte såhårdhänt alltså;)). Och självklart för att vintisar är så mycket snyggare än andra raser:love:

Det får du göra! De säger att man blir helt fast när man väl skaffat en vinthund, och att det lätt blir 2-3 stycken till:angel: Kan ju bero på att de är världens raraste hundar så spelar egentligen ingen roll hur många man har, de tar liksom ingen plats!! Ska själv försöka övertala min sambo att köpa en till, vet en kennel som får fina whippar i början av 2008,jippi!!!:love:

Min tik gillar inte JR's, eller andra små och vita hundar. Detta efter en incident förra året, så det är fullt förståeligt.

Men med träning så har det blivit mycket bättre. Hon kan gå fint i koppel nu, trots möte med sådana hundar. Lös har vi inte träffat på någon än, men det ska vi träna på längre fram.

Min hane älskar alla i princip, men det syns på honom när han träffar en av "sina egna", då blir han ännu mer lycklig. Dom leker ju ganska så speciellt, väldigt mycket kampande, bitande och brottande med varandra. Så han trivs bäst ihop med andra hundar som tål tuffa tag.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 078
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 610
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 220
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 896
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring