Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ras?!

Shire! Vackra o ståtliga,bra rärelser, lugna o snälla men ändå lite fart i dem, så de inte blir tråkiga..

Instämmer till fullo! Tussilago - konstigt att det är just du och jag som valt shire som svar på denna fråga...:D

Shiren är ju så trevlig och all-round också. De är underbara som ridhästar, fantastiska dragare och så ser de ju så otroligt pampiga ut framför vagnen! Att de sedan är så starka att man sällan eller aldrig behöver oroa sig för att de blir för tungt för dem är ju också en bra aspekt (gäller i och för sig även för ardenner och bruks-nordisar också men är man fast för shire så är man).

Frieser så klart! :D Lugna, harmoniska, arbetsvilliga och helt Underbara att se på!

Skriv till dem och begär nya körbilder:p om jag inte minns fel så nästan alla deras cobbar inkörda.:love:
2 av deras svarta cobbar finns numera på Öland och ska gå som par i turistnäringen:banana:
Bla den på bilden om jag inte ser fel.

hallå, Nordsvensk såklart (bruksnordisen) :love:
å det säger jag inte för att jag har en själv :angel:
fast jag kör inte, bara tömkörd.
men nordsvenskar ska det vara, den perfekta allroundhästen, passar till ALLT :bow:

Jag har nu två shettisar som jag kör med. Tycker dom passar utmärkt till körning. Pigga, glada och samarbetsvilliga och det viktigaste, tuffa och trygga.
Tycker det också är bekvämt med små hästar då alla tillbehör blir mindre.
Så jag skulle välja shetlandsponny. Enda nackdelen är att jag inte kan både rida och köra.

Min dröm är att köra par eller fyrspann med shettisar, så shetlandsponny är mitt svar.

Annars vore det nog häftigt att ha en stor häst att köra också, ett halvblod skulle jag nog vilja ha då.

Welsh Cob:love:
Lipizzaner:love: Håller på att köra in min Lillebror...

Torihästen! :love:
Snälla stora och starka hästar, som också är snygga att se på (det sista smaksak förstås) ;)

*KL*

Nordsvensk!!!:love: :love: :love:

Skulle jag sen ha möjlighet att ha flera, så gärna ett par/spann med shettisar.

Shire är stiligt, men många jag sett körda på bild har vagnar som ser lite för små ut.... Svårt att hitta grejer som passar. Och dyrt!

Welsh cob också helt ok, gärna i par!

Det var väl tillåtet att drömma, eller ;)
Lotta

Hejsan! jag har ett shettispar som jag haft i ca 7månader, har haft en i 17 år, jättekul med par, hoppas på tävling i vår, har även kört varmblod, nordsvensk, fjording, russ, en favoritras (förutom shettisar) är frieser :love:

oh Islandshäst såklart...verkar inte som så många har upptäckt dessa starka, snabba hästar med ett otroligt steg, i körning.

min häst är helt otrolig lynnet är perfekt för körning, det va i princip bara att spänna för vagnen, helt otroligt orädd och trygg.

sen går de undan med;)o vill man sitta bekvämt i vagnen e de bara att ta lite tölt;)

sen är de oftast rätt små men man kan endå rida dom oxå:)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
968
Senast: ufot
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 578
Senast: Derivata
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 152
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 647
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V