Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ras?!

Äger en american saddlebred och hon är en otorligt underbar körhäst så dte får bli en saddlebred.. men även fjording i par skulel vara coolt. eller nordsevnsk...

Ja gör det, jag vill också se bilder på cobbar framför vagn. Min hemliga dröm är också att få pållen inkörd, men jag måste nog se till att jag blir arbetslös först så jag får lite tid över. Eller kan man lämna bort henne och få hjälp?

Du kan mycket väl lämna bort henne och få hjälp. Jag skulle till och med rekommendera det om du inte är duktig på att köra in hästar själv. Lars-Åke Johanssson, i Sexdrega i Svenljunga kommun är superskicklig på inkörning och han tar emot hästar. Skulle gärna lämna min där, men det får vänta tills hon fölat...;) Tyvärr är Lars-Äke så populär att han har ganska lång väntetid, uppemot ett halvår. :crazy: Men då hinner man ju spara poengar till utrustning osv.

PMa om du vill ha telefonnumret.

Häls Embla

shettis bra hanterbara mysga och behöver inte konditionstränas som en större häst!

?? inte konditionstränas. Om någon behöver mer träning än ett hbl så är det väl shettis som lägger på sig lättare, samt ska i proportion till sin egen vikt dra många gånger mer. Ut o träna din shettis bums, så ska du se vad du får sen :)

Säger som "Snigelfarmor"....varför skulle man inte behöva konditionsträna en shettis?!?

Nordsvensk, alla gånger!
Passar perfekt till all körning (beroende på vilken nivå man vill komma till självklart) Smidiga, explosiva, starka men samtidigt lugna hästar. :love:

Säger bara frieser ;) De är ju på frammarsch inom både kröning och dressyr, och har visat sig hållbara och lämpade för det. Och deras hållning och resning sen! Det är ju så man kan smälta; de verkar ju ha en enorm stolthet och utstrålning...

Hej!
Jag valde New Forest, för de har ett bra psyke, och är ändå pigga och alerta. Har en jättetrevlig NF som jag kör, tävlar hoppning och dressyr med (mot stora hästar). Jag valde NF för att jag ville ha en riktigt allround häst.
Inget fel på andra raser, men hade haft en NF tidigare som också var helt fantastisk.:love::bow:
Annars hade jag nog valt en Morgan, också en idealisk allround häst.:)

ÅÅÅhhhh!!! Vilka snyggingar du har, Welsh!! Jag lovar om jag hade haft pengarna så hade Nattens Fiona varit min! :love: :love: :love:

Jag är en sån som gillar många raser.. :smirk:
Här är ett urval:
Haflinger:love:, Welsh Cob:love:, Russ:love:, Tinker...

Eftersom det finns en likadan tråd så låser jag denna och hoppas att ni fortsäter diskussionen i den andra.

MVH Tulip, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
968
Senast: ufot
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 578
Senast: Derivata
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 152
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 647
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V