Status
Stängd för vidare inlägg.
R

RebeckaKihlberg

Om ni hade fått välja vilket hästras som helst att ha till körning. Vilken hade ni då valt och varför?

/rebecka

Sv: Ras?!

Finns redan en tråd men.. Ardenner såklart. Dom är lungna, mysiga och alldeles undrebara. Dom passar även bra till den körningen som vi håller på med. Dessutom så är dom den perfekta lekfarbron till våra föl.

Shire! Vackra o ståtliga,bra rärelser, lugna o snälla men ändå lite fart i dem, så de inte blir tråkiga..

Jag hade valt en Tummelisa, är helt såld.

Eller en riktig dressyrtävlingshäst, typ Briar, gud vad snygg han hade varit i vagn istället för under den där brinken :)

Annars är jag förvånansvärt nöjd med min snygging, bruksnordis, lätt modell.

Den jag har passar mig alldeles perfekt! En kbltravare. Trevligt huvud och arbetsvilja, lugn i sinnet men med många energireserver och utstrålning. Fast jag vet ju inte om alla kbltravarna är likadana...

Andalusier :love: Trevligt psyke, trevlig kroppsbyggnad. Sammarbetsvilliga, roliga att jobba med och vackra att se på.

Jag kanske ska klona Tummelisa i några exemplar? För originalet behåller jag! :)

Kan ju svara själv också kanske?!

Jag har faktisk lite svårt att bestämma mig,men jag gillar lite grövre modeller av hästar...
*Welsh cob - Dom är läckra
*Haflinger - Vackra och verkar så kloka
*Nordsvensk - Ligger mig väldigt varm om hjärtat sen jag var liten, skulle nog dock välja kbl-travaren i dagsläget.

..tycker det är så attans synd att min lill-kille inte är ett par storlekar större, han har den menatliteten jag skulle vilja ha i en större häst. Arbetsvillig, älskar att få jobba, framåt, orädd och trevlig.

Slår ett slag för welshcob som har utstrålning och gångarter som passar utmärkt framför vagn. De är dessutom starka och snabba samt säkra på hovarna:bump:
Håller på att köra in min 2 åring så hon kommer till körintresseradeOM jag i framtiden skulle sälja henne:love:

Om du bara visste hur många gånger jag kikat in på din hemsida och drömt mig bort :D ....

Ojdå. då måste jag försöka hitta mer körbilder och lägga ut. Nu när värsta sorgen lagt sig så borde jag uppdatera bilderboken med nya bilder fårn årets som gått.:o

Ja gör det, jag vill också se bilder på cobbar framför vagn. Min hemliga dröm är också att få pållen inkörd, men jag måste nog se till att jag blir arbetslös först så jag får lite tid över. Eller kan man lämna bort henne och få hjälp?

Jag måste slå ett slag för connemaran. Det är en otroligt allsidig ponny som lämpar sig till det mesta! Har själv en som jag kör med och han är otroligt duktig till att dra. Han drar allt; harv, släde, vagn, sulky, timmerkälke mm. Min lille kuse är en riktig pärla! Å framförallt så är körning ngt som är så otroligt roligt;)

*kl*

Russ så klart! Det är humor att köra russ, de är envisa, tåliga, snabba, ja allt! Och de är starka draghästar. Dessutom är det kul att köra ett stycke svensk historia

*kl*

Russ så klart! Det är humor att köra russ, de är envisa, tåliga, snabba, ja allt! Och de är starka draghästar. Dessutom är det kul att köra ett stycke svensk historia

Hm ja humor kankse krävs men allra mest krävs det envishet. De flesta russ jag har sett har varit liggandes i protest mot att bli körda.......i transport:eek: :angel: :rofl:

Ja gör det, jag vill också se bilder på cobbar framför vagn. Min hemliga dröm är också att få pållen inkörd, men jag måste nog se till att jag blir arbetslös först så jag får lite tid över. Eller kan man lämna bort henne och få hjälp?

Vill du dreggla lite så gå in på Brudvikarnas hemsida, de är mina idoler när det gäller cobkörning:love:

Du får inte tipsa om sånt....speciellt inte när man är svag för cobbar :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
968
Senast: ufot
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 578
Senast: Derivata
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 152
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 647
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V