Sv: Rapporter från bruksprovet
skönt att vara hemma... men det har varit en mkt bra helg!
Visst-idag var det hela väldigt avmattat- halvtomma läktare, svårt att få riktig "show känsla" ...men men-hoppas ASVH insåg sitt misstag i att skippa avelsshowen, och att den återfinns i 2008 års program igen
Tyckte faktiskt att iår var det värdiga godkända hingstar-allesammans. Det enda jag inte var riktigt "med på" var:
1) Corlinsky var överbetald av testryttarna i hoppningen, han var "emot" sina ryttare mestadels, MEN det är för övrigt en mkt flott häst, väl värd att vara fortsatt godkänd!
2) Svantes hårda bedömning av Niveau... jämfört med hur andra hingstar bedömdes så var det mkt tufft... men- han gick ju igenom ändå!
Och just
Nivaeu var för mig en riktig "aha-upplevelse(tillsammans med givetvis-
First Wish
). Nivaeu hade en superskön attityd, "sökarlykta på huvudet" =Var är nästa hinder??? Vill hoppa NU!.
Jag förstår nu varför Micke talat så "kärt" om honom... en härlig hingst i hoppningen.Jag satt hela uppvisningen med ett löeende på läpparna och kände "honom vill jag rida"...
Fetcher N, ngt matt från marken kanske men oj oj oj så komplett i övrigt, ett verkligt fint tillskott för vår hoppavel!
Bland gångartshingstarna var det MKT hög kvalitet överlag, ingen nämd- ingen glömd.
Andra att nämna utöver är kanske
Callahan, Danzas, Jaguar mail och
Charon...